اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

استرالیا هواپیما و نیروی نظامی به خاورمیانه اعزام کرد

استرالیا اعلام کرد که ۲ هواپیمای نظامی و تعداد قابل توجهی نیروی نظامی را به خاورمیانه اعزام کرده است تا در صورت تشدید جنگ بین (رژیم) اسرائیل و سازمان حماس از شهروندان خود در منطقه حمایت کنند.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، ریچارد مارلز وزیر دفاع استرالیا روز چهارشنبه (به وقت محلی)، گفت: یک هواپیمای بوئینگ سی-۱۷ و یک هواپیمای سوخت‌رسان هوایی که ظرفیت حمل مسافر را نیز دارد به منطقه اعزام کرده‌ایم.

مارلز تعداد کل نیروی مستقر و مکان استقرار هواپیماها را به دلایل امنیتی فاش نکرد اما، افزود: این نیروها در فلسطین اشغالی مستقر نخواهند شد.

وی گفت: نیروهای ما تعداد پرشماری را شامل می‌شود که برای پشتیبانی از هواپیماها و حمایت از عملیاتی که این هواپیماها در نهایت باید انجام دهند، در منطقه مستقر شده‌اند.

مارلز با اشاره به اینکه تمام این اقدامات با در نظر گرفتن احتمالات پیش رو انجام شده و هدف از انجام آنها، حمایت از شهروندان استرالیایی در خاورمیانه است، تاکید کرد: وضعیت موجود در منطقه بسیار ناآرام و متشنج است و ما به طور دقیق نمی‌دانیم که عاقبت اوضاع به کجا خواهد انجامید.

به نوشته رویترز، از زمان آغاز درگیری اخیر میان حماس و (رژیم) اسرائیل، دولت استرالیا پروازهای بازگرداندن شهروندانی را که در فلسطین اشغالی سرگردان مانده بودند، انجام داده است.

مقامات استرالیایی در حال حاضر به دنبال مهیا کردن شرایط برای خروج ۷۹ شهروند این کشور از نوار غزه و ۵۱ شهروند دیگر خود از کرانه باختری هستند.

به گزارش سایت طلا، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع تل آویو آغاز کردند و رژیم اسرائیل برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای رژیم صهیونیستی در ادامه کشتار بی رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد