اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

وزیر صمت: برای خرید خودرو عجله نکنید، ارزان می‌شود

وزیر صمت می‌گوید اگر به‌دنبال خرید خودرو هستید کمی دست نگه دارید. چرا که با واردات خودروهای کارکرده، قیمت خودروهای بازار می‌شکند!

وزیر صمت می‌گوید اگر به‌دنبال خرید خودرو هستید کمی دست نگه دارید. چرا که با واردات خودروهای کارکرده، قیمت خودروهای بازار می‌شکند!

علی آبادی، وزیر صمت در مصاحبه اخیر خودش با رادیو اقتصاد از عزم دولت برای کاهش آلودگی‌های هوا در سطح کشور خبر داده و می‌گوید که دولت به‌دنبال تولید و واردات خودروهای برقی است. بر همین اساس تا پایان سال ۱۴۰۲ شاهد ورود تاکسی‌ها و اتوبوس‌های برقی به ناوگان حمل و نقل کشور خواهیم بود. علاوه بر این، از سال آینده نیز تعداد خودروهای برقی شخصی در سطح خیابان‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

خودروهای برقی به خیابان‌های کشور میایند
به‌گفته وزیر صمت، وسایل نقلیه روزانه ۱۳۰ میلیون لیتر بنزین و ۱۰۰ میلیون لیتر گازوئیل مصرف می‌کنند. همین یکی از بزرگ‌ترین عواملی است که به آلودگی هوای شهرها ختم می‌شود. به‌همین خاطر هم دولت می‌خواهد خودروهای برقی را جایگزین خودروهای سوخت بنزینی و گازوئیلی کند تا حد ممکن از این آلودگی بکاهد.

خرید خودرو کاهش قیمت

فناوری‌های تولید اتومبیل‌های برقی نسبت به چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. به‌همین خاطر هم اکنون تفاوت زیادی بین تولید خودروهای برقی و بنزینی وجود ندارد. ولی استفاده از ماشین‌های الکتریکی مزایای فراوانی چه از نظر رشد اقتصادی و چه کاهش آلودگی‌های زیست محیطی دارد. در همین راستا دولت می‌خواهد با تعیین یارانه جهت خرید خودروهای برقی شخصی، مردم را به این سمت تشویق کند. همچنین برای تاکسی‌های برقی هم دولت یارانه‌ای را در نظر خواهد گرفت.

برای خرید خودرو کمی دست نگه دارید
علی آبادی در بخش دیگری از این مصاحبه در مورد قیمت خودرو در سال جاری نیز صحبت‌هایی را مطرح کرده که حائز اهمیت است. به‌نقل از وزیر صمت، تولید خودروهای مونتاژی با رشد ۱۰۰ درصدی همراه بوده است و به‌لطف افزایش تولد خودروهای داخلی، در نیمه دوم سال رکورد جدیدی از تولید خودرو در کشور ثبت خواهد شد. علاوه بر این واردات خودروهای نو و کارکرده نیز می‌تواند به‌عنوان دو بازوی کمکی، به کاهش قیمت خودرو کمک کند.

به‌زودی لایحه واردات خودروهای کارکرده تصویب و ابلاغ خواهد شد و شاهد حضور اتومبیل‌های دست دوم باکیفیت خارجی در بازار کشور هستیم. بنابراین اگر قصد خرید خودرو را دارید، عجله نکنید و کمی دست نگه دارید. قیمت‌ها کاهشی هستند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد