اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش وزارت صمت به گلایه‌ها از وضع بازار

وزارت صمت در واکنش به نامه وزیر صمت به دو معاونش درباره گلایه مکرر اعضای هیات دولت از رها بودن بازار اعلام کرد: طراحی لازم برای پررنگ تر شدن نقش اتحادیه ها در فرایندهای نظارتی از یک ماه پیش انجام شده و به زودی فرایند جدید نظارت اعلام می شود.

به گزارش سایت طلا،دفتر رسانه وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره خبر منتشر شده مبنی بر گلایه از وزارت صمت در خصوص وضعیت بازار، اعلام کرد: اینگونه پیگیری‌ها و نظارتها از ابتدای دولت سیزدهم وجود داشته است و نشان دهنده اهمیت بازار برای دولتمردان است و هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده و رویه معمول و متداول در وزارت صمت برای پیگیری موضوعات مرتبط با این وزارتخانه در سطح بازار است.

در جلسات هیات دولت، مکرراً درخصوص نظارت بر بازار تاکید می‌شود و تمام وزارتخانه های اقتصادی در این خصوص نقش خود را ایفا می کنند. به ویژه در حوزه صنف مشاورین املاک و نظارت بر قیمتهای اجاره بها و فروش مسکن، نظارت‌های موثری در ماه‌های گذشته با همکاری وزارت راه و شهرسازی انجام شده است. همچنین در حوزه مواد غذایی و اقلام کشاورزی، همکاری موثری با وزارت جهاد کشاورزی در حوزه نظارت بر قیمتها وجود دارد. در مقوله تورم عمومی نیز همکاری ها با بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی وجود دارد.

وزارت صمت تحولات رخ داده در بازار و روند قیمت‌ها را پایش نموده و از مجاری قانونی در اختیار خود برای تنظیم بازار اقدام‌ می‌نماید.

باید در نظر داشت که تنظیم گری تمامی کالاهای موجود در بازار تحت اختیارات وزارت صمت نیست و دستگاه‌های دیگر نیز از مجاری قانونی و ظرفیت‌های خود برای رصد پایش و تنظیم بازار همچون وزارت صمت استفاده می‌کنند.

دفتر رسانه وزارت صمت همچنین اعلام کرد: در دستور جدید وزیر محترم صمت، تاکید شده است که نظارتها باید با همکاری و حضور پررنگ تر خود اتحادیه ها و اتاقهای اصناف انجام شود که در این راستا طراحی لازم از یک ماه پیش انجام شده و به زودی فرایند جدید نظارت با کمک مردم و اصناف اطلاع رسانی خواهد شد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد