اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بایدن، صهیونیست‌ترین ساکن کاخ‌ سفید + فیلم

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) و در سفر به تل‌آویو، تمام‌قد پشت رژیم صهیونیستی درآمد و با ادعای مضحک مقصر دانستن «طرف دیگر جنگ» در حمله‌ به بیمارستان «المعمدانی» در غزه، یک بار برای همیشه تکلیف جامعه جهانی را درباره موضع خود در قبال مسئله فلسطین روشن کرد.

یه گزارش سایت طلا،وقتی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا سه هفته پس از آغاز به کار در کاخ سفید اعلام کرد که کشورش به شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد باز می‌گردد، بسیاری آن را به عنوان پیامی تند به تل‌آویو تفسیر کردند؛ چراکه بخش بزرگی از فعالیت‌های شورای حقوق‌بشر سازمان ملل بررسی جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان است. حتی در دستورکار این نهاد قید شده که اعضای این شورا باید مدتی از زمان هر جلسه را به بررسی نقض حقوق‌بشر توسط رژیم صهیونیستی اختصاص دهند!

همچنین مدتی طولانی از آغاز به کار بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا می‌گذشت، اما نه او به سرزمین‌های اشغالی رفته بود و نه سران رژیم صهیونیستی شبی را در کاخ سفید سپری کرده بودند. برخی تحلیلگران این سردی ظاهری روابط را تداوم سردی روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی دانستند که در دولت «باراک اوباما» به اوج خود رسیده بود؛ اما همانطور که این روزها می‌بینیم، بایدن نه یک رهبر اسرائیل‌ستیز، بلکه صهیونیست‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا حداقل از زمان «بیل کلینتون» است.

بایدن چهارشنبه با طرح این ادعا که حمله سه‌شنبه رژیم صهیونیستی به بیمارستانی در غزه که به شهادت حداقل ۵۰۰ نفر منجر شد، توسط خود نیروهای فلسطینی انجام شده، یک بار برای همیشه با افکار عمومی جهان درباره رویکرد خود در قبال مسئله فلسطین، اتمام حجت کرد: آمریکا حامی تمام‌عیار رژیم صهیونیستی و جنایت‌هایش است.

اما این حمایت و ارادت نقل امروز و دیروز نیست. این روزها دسترسی به مدارک مستدل از گذشته مقامات چندان دشوار نیست و با جستجوی چند کلیدواژه می‌توان تصاویر گذشته آن‌ها را کنکاش کرد. بایدن در ویدیویی که در زیر آمده با صراحت هرچه‌تمام‌تر، در چندین برهه از حیات سیاسی طولانی خود بر حمایتش از صهیونیسم تاکید می‌کند؛ تا جایی که دیگر جایی برای هیچ پرسشی باقی نمی‌ماند.

او که در برخی از این تصاویر هنوز موهایی مشکی دارد، می‌گوید که «آمریکا نباید برای حمایتش از اسرائیل، عذرخواهی کند؛ چراکه این بهترین سرمایه‌گذاری ۳ میلیارد دلاری ماست. اگر اسرائیلی وجود نداشت، ما باید یک اسرائیل برای خودمان می‌ساختیم» تا حافظ منافع واشنگتن در خاورمیانه باشد!

در جایی دیگر، او می‌گوید: تا الان مردم دیگر باید فهمیده باشند که اسرائیل تنها و بزرگترین نقطه قوت آمریکا در خاورمیانه است. همیشه به دوستانم می‌گویم که تصور کنید اسرائیلی وجود نداشت؛ در آن صورت آمریکا باید چند سرباز و چند ناو جنگی در این منطقه مستقر می‌کرد (تا حافظ منافعش باشد)؟

در ادامه ویدیو، موهای بایدن سفیدتر و کیفیت تصاویر بهبود می‌یابد. او که حالا چین‌های صورتش بیشتر شده و دیگر یک پیرمرد محسوب می‌شود، یاد دوران کودکی‌اش را کرده و می‌گوید: در کودکی با خود می‌گفتم که اگر یهودی بودم، صهیونیست می‌شدم. اما واقعاً برای صهیونیست بودن نیازی به یهودی بودن نیست. من همین حالا هم یک صهیونیست هستم!

با تماشای این ویدیو، می‌توان به صدق تحلیل این هفته روزنامه گاردین هم پی برد که جو بایدن را «اسرائیلی‌ترین» رئیس‌جمهور آمریکا از زمان بیل کلینتون معرفی کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا امروز هم با حضور در جمع خانواده‌های اسرای صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی، بار دیگر این حمایت قلبی خود از رژیم صهیونیستی را تکرار کرد و گفت: «اگر اسرائیل وجود نداشت، قطعاً برای تاسیس آن اقدام می‌کردیم و به حمایت از آن ادامه می‌دهیم.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد