اونس طلا2289.61
مظنه14,817,000
18 گرم3,420,500
ارزش سکه33,382,701
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده/ طلا گران تر می شود؟

معامله‌گران چشم انتظار سخنرانی امروز جرومی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا هستند.بازار 90 درصد احتمال می‌دهد که بانک مرکزی آمریکا در نشست بعدی سیاست‌گذاری خود نرخ بهره را تغییر ندهد.

به گزارش سایت طلا،نگرانی‌ها از بیشتر شدن درگیری‌ها در خاورمیانه باعث شد قیمت طلا با افزایش قیمت همراه شود.

قیمت طلا در روزگذشته به بالاترین سطح خود از ابتدای آگوست سال جاری میلادی رسید چراکه سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک دارایی امن هجوم آورده‌اند.

قیمت هر اونس طلا تا حدود ساعت 9 شب به وقت ایران بیش از 1953 دلاررسید در حالی که امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 6 دلار کاهش به 1947 دلار رسید

معامله‌گران چشم انتظار سخنرانی امروز جرومی پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا هستند.

از زمان آغاز درگیری‌ها در خاورمیانه، فلزهای گران‌بها از جمله طلا با روند صعودی قیمت همراه شده‌اند و قیمت طلا از آن زمان تاکنون، 5 درصد افزایش پیدا کرده است.

پیش از آغاز جنگ اسرائیل و حماس، طلا روندی نزولی داشت و حتی به کمترین قیمت خود در هفت ماه گذشته رسیده بود.

تازه‌ترین دلیل افزایش قیمت طلا، حمله خونین اسرائیل به یکی از بیمارستان‌های غزه بوده که مرگ صدها فلسطینی را رقم زده است. پیش از این حمله نیز مقامات منطقه به دلیل احتمال حمله گسترده ارتش اسرائیل به نوار غزه، نسبت به گسترده شدن این جنگ اعلام نگرانی کرده بودند.

«جیم ویک‌آف» تحلیل‌گر ارشد سایت کیتکو به خبرگزاری رویترز اعلام کرده: «افزایش نگرانی‌ها نسبت به گسترده شدن جنگ در خاورمیانه منجر به تقویت قابل توجه تقاضا برای طلا شده است. من فکر می‌کنم قیمت هر اونس طلا در آینده‌ای نزدیک از مرز 2 هزار دلار عبور کند»؛ آقای ویک‌آف همچنین افزوده: «در صورت کاهش تنش‌ها در خاورمیانه، طلا با کاهش قیمت روبه‌رو می‌شود، اما اکنون بازار انتظار افزایش تنش‌ها را دارد».

با این حال برخی کارشناسان هشدار داده‌اند که با ادامه روند افزایشی شاخص دلار آمریکا و رشد دوباره بازدهی اوراق قرضه دولتی ایالات متحده، طولی نمی‌کشد که روند صعودی قیمت طلا متوقف و این روند معکوس شود.

ایلیا اسپیواک (Ilya Spivak)، رئیس شرکت Global Macro، مقاومت طلا در برابر تجدید قوای صعودی بازده اوراق خزانه آمریکا، خصوصا در روزهای گذشته، بازتابی از اثرگذاری شدید مسائل ژئوپولیتیک در بازار طلا است.

طلا می‌تواند در دوران عدم‌قطعیت‌های مالی یا سیاسی به عنوان وسیله‌ای برای حفظ ارزش استفاده شود. پس از سقوط هفت ماهه قیمت به کمترین مقدار خود در ۶ اکتبر، قیمت انس طلای جهانی ۱۳۰ دلار افزایش را تجربه کرده است.

اسپیواک معتقد است: فدرال رزرو در نرخ بهره موجود احساس راحتی کرده و وضعیت پس از تغییر را نگران کننده و نامطمئن میبیند. بنظر وی، بازار نیز دیدگاه مشابهی دارد.

نرخ های بهره بالاتر می‌تواند هزینه فرصت نگهداری دارایی های بدون بهره همچون طلا را بالا برده و از جذابیت آنها بکاهد.

کارلو آلبرتو دی کاسا، تحلیلگر بازار فلزهای گران‌بها گفت: «ما شاهد این موضوع هستیم که خطر جنگ در حال افزایش است. این خطرها احتمال اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را در نشست‌های بعدی افزایش دهد، کاهش می‌دهد. بنابراین ما شاهد چنین افزایشی در قیمت طلا و نقره بودیم.»

وی افزود: «اگر سناریوهای سیاسی بدتر شود یا بانک‌های مرکزی موضع ملایمی در قبال بازار اتخاذ کنند، احتمال اینکه شاهد عبور قیمت طلا از 2 هزار دلار باشیم، وجود دارد.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد