اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلای آب‌شده بی‌رقیب می‌تازد

طلای آب‌شده در‌حال‌حاضر پرچم‌دار افزایشی‌های بازار شده و با عقب گذاشتن رقبا در روز قبل بی‌رقیب می‌تازد.

به گزارش سایت طلا،سفربایدن به منطقه، نفت بر آتش جنگ ریخت و اسرائیل با حمایت مستقیم ایالات متحده با اختیار بیشتری جنگ علیه مردم غزه را ساماندهی می‌کند.

جنگ میان حماس و اسرائیل بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده است. در پی انفجار خونین در بیمارستان المعمدانی در نوار غزه، موجی از خشم در کشورهای منطقه علیه اسرائیل به راه افتاد. این تحولات ان طلا را تحت تاثیر قرار داد. بوی باروت به مشام بازارها جهانی رسیده و قیمت‌ها آرایش صعودی گرفته‌اند.

افزایش نا‌امنی در خاورمیانه چراغ افزایش قیمت جهانی طلا را روشن کرد. فلز زرد رنگ با افزایش نگرانی‌ها در باره جنگ، سرمایه مردم را به خود جذب کرد چرا که با افزایش ناامنی‌ها تقاضا برای اونس طلا افزایش می‌یابد.

درطرف مقابل همزمان با بند غروب برجام و پایان تحریم‌های تسلیحاتی و موشکی ایران، شورای اروپا تحریم‌های موشکی ایران را حفظ کرد و ایالات متحده تحریم‌های جدیدی علیه صنعت موشکی ایران وضع کرد.

۱۱۳ عضو کنگره از بایدن خواسته‌اند تا به بهانه تامین مالی حماس ازسوی ایران مکانیسم ماشه را فعال کند. به همین خاطر اخبار سیاسی خارجی که موج جدیدی از تحریم و فشار علیه ایران را نشان می‌دهد در کنار ابهامات جنگ غزه باعث افزایش قیمت دلار در معاملات روز قبل شد.

دلار و درهم صعودی شدند

دلار تهران به آرامی وارد کانال ۵۱ هزار تومان شد و آنطور که مشخص است کانال ۵۰ و ۴۹ هزار تومانی فعلا محدوده قیمت پایداری برای دلار نیست.

در‌حال‌حاضر دلار در یک زون مقا‌ومتی معامله می‌شود. در صورتی که دلار از مقاومت محدوده ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان جدا شود می‌توان انتظار ورود خریداران جدیدتری را به بازار ارز داشت.

درهم امارات هم به عنوان موثرترین ارز خارجی بر قیمت دلار تهران، روز قبل روند افزایشی به خود گرفت و وقتی نتوانست خودش را زیر حمایت ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان نگه داد تا محدوده قیمتی ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومانی بالا رفت تا یک گام تا مقاومت مهم محدوده ۱۴هزار و‌ ۲۰۰ تومانی بیشتر نداشته باشد.

طلای آب‌شده پولبک زد

طلای آب‌شده باثبت ۱.۹ درصد رشد در روز قبل، بیشترین افزایش روز چهارشنبه را ثبت کرده است.

طلای آب شده از نزدیکی ابر کومو حمایت شد و با ثبت یک کندل برگشتی بلند که تمام محدوده قیمتی روز دو شنبه را پوشش داد در مسیر افزایشی قدم برداشته و بازدهی بیشتری نسبت به سکه امامی و ربع سکه ثبت کرده است.

طلای آب شده در تاریخ ۱۶ مهر خط روند نزولی مقاومت خود را شکسته است و پس از پولبک به خط روند شکسته شده در روز دوشنبه افزایشی شد. در حال حاضر مقاومت محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پیش روی طلای آب شده قرار گرفته است.

بازار سرمایه کاهشی شد

روز قبل شاخص کل و‌ هم‌وزن‌ کاهش یافتند و معامله‌گران نتوانستند حتی شاخص کل را به مقاومت دو میلیون و ۴۰ هزار واحدی برسانند. هرچند منفی‌های روز قبل خریدار داشت و ارزش معاملات خرد به بالای ۴ هزار میلیارد تومان رسید ولی بازار همچنان تکلیف خود را روشن نکرده است.

با وجودی که قیمت نفت جهانی و دلار افزایش یافته ولی شاخص فرآورده‌های نفتی روز قبل به این پارامترها واکنش نشان نداد و شاخص فرآورده‌های نفتی هم با شاخص کل در روز قبل اصلاح کرد. در حال حاضر شاخص کل حمایت سطح ۲۳ درصدی فیبوناچی را پیش رو دارد و با توجه به روند دلار و نفت می‌تواند به سمت مقاومت حرکت کنند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد