اونس طلا2316.8
مظنه15,096,000
18 گرم3,484,900
ارزش سکه34,011,288
قدیم (بهار)38,300,000
جدید (امامی)42,200,000
نیم24,100,000
ربع15,100,000

گزافه‌گویی صدراعظم آلمان علیه ایران و حزب‌الله لبنان

اولاف شولتز صدراعظم آلمان بعد از دیدار با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در یک نشست خبری در برلین درباره دخالت ادعایی ایران در عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی، لفاظی و گزافه‌گویی کرد.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز سه شنبه (امروز) در پایتخت این کشور بار دیگر حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی را اعلام کرد و به گزافه گویی علیه ایران و حزب الله لبنان پرداخت.

خبرگزاری رویترز از کنفرانس خبری صدراعظم آلمان در برلین بعد از دیدار او با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن خبر داد؛ کنفرانس خبری که در آن این مقام ارشد اروپایی حمایت کشورش از رژیم صهیونیستی را تکرار کرد.

اولاف شولتز در این نشست با اشاره به درگیری‌های رژیم صهیونیستی با نیروهای مقاومت فلسطین در نوار غزه، خواستار جلوگیری کردن از تشدید تنش در منطقه غرب آسیا شد و به ایران و حزب الله لبنان درباره پیوستن به این درگیری هشدار داد.

صدراعظم آلمان که کشورش همانند دیگر کشورهای غربی در تلاش برای مقابله با تظاهرات حمایتی از مردم فلسطین بوده است، بدون محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه و اقدامات غیر انسانی از قبیل قطع آب، برق، سوخت و دارو گفت: «من به طور واضح به حزب‌الله و ایران هشدار می‌دهم که در این درگیری (مقاومت و رژیم صهیونیستی) مداخله نکند».

سخنان صدراعظم آلمان در شرایطی مطرح شده که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب (دیشب) گفت: «ایران از گسترش جنگ هیچگاه استقبال نکرده و تلاش‌های ما متمرکز بر احقاق حقوق فلسطینی‌ها و عدم گسترش جنگ است».

امیرعبداللهیان ادامه داد: «به صراحت به آمریکا گفته‌ایم و مایلم اعلام کنم آمریکایی‌ها نمی‌توانند در جایگاهی قرار بگیرند که همه طرف‌ها را به خویشتنداری دعوت کردند،‌ پیام‌هایی را دائما بدهند که ما خواهان گسترش جنگ نیستیم، ولی به صورت تمام قد در کنار اشغالگران رژیم اسرائیل و جنایتکاران جنگی اسرائیلی قرار بگیرند و هیچ حرکتی برای توقف جنایات جنگی سازمان یافته اسرائیل و تشدید کامل و ۳۶۰ درجه محاصره انسانی غزه در مقولات اساسی همچون آب، غذا و دارو نکنند».

وزیر خارجه ایران افزود: «تلاش‌های زیادی در منطقه در حال انجام است برای اینکه دامنه جنگ گسترش نیابد، ولی آنچه به مقاومت برمی‌گردد، ما امروز وقتی که از مقاومت صحبت می‌کنیم فقط منظورمان حزب الله در لبنان نیست.طرف‌های مقابل به خوبی می‌دانند که گرو‌ه‌های مقاومت در راستای حفظ استقلال کشورها و مقابله با تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته به صورت خودجوش در سراسر منطقه سازماندهی شدند. لذا گسترش جنگ در حوزه مقاومت به تنهایی صحنه‌ای را ایجاد خواهد کرد که نتیجه آن تغییر نقشه جغرافیایی رژیم اشغالگر قدس خواهد بود».

گزافه گویی صدراعظم المان درباره دخالت ایران و حزب الله لبنان در جنگ نیروهای مقاومت فلسطین با رزیم صهیونیستی در حالی صورت گرفته که یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد که ایران به دنبال گسترش درگیری نیست.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه (امروز) گفت که آمریکا نمی‌خواهد شاهد گسترش یا تشدید جنگ در نوار غزه باشد. این مقام آمریکایی افزود: «ما هیچ نشانه‌ای از اینکه ایران در حال آماده شدن برای گسترش دامنه درگیری [بین اسرائیل و حماس] باشد، مشاهده نکردیم».

در حال تکمیل

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد