اونس طلا2302.52
مظنه14,681,000
18 گرم3,389,100
ارزش سکه33,076,293
قدیم (بهار)37,900,000
جدید (امامی)41,300,000
نیم23,900,000
ربع15,200,000

بورس جان گرفت/ نقدینگی به بازار سهام تزریق شد

شاخص کل بورس امروز رشد حدود ۱۶ هزار واحدی را نسبت به دیروز تجربه کرد و روی دو میلیون و ۱۸ هزار واحد ایستاد.

به گزارش سایت طلا،شاخص کل بورس امروز (۲۴ مهرماه) با رشد ۱۶ هزار و ۲۵۳ واحدی به بیش از دو میلیون و ۱۸ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز افزایش ۸۰۹۷ واحدی نسبت به روز گذشته داشت و رقم ۶۸۶ هزار و ۷۹۹ واحد را ثبت کرد. در این بازار ۲۸۸ هزار معامله به ارزش ۵۲ هزار و ۴۴۹ میلیارد ریال انجام شد.

در این بازار فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، ایران خودرو، معدنی ‌و صنعتی چادرملو و پالایش نفت تهران جزو نمادهای بازار سرمایه بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشتند که همه این نمادها روند صعودی را تجربه کردند.

همچنین در بازار امروز سرمایه شاخص کل فرابورس نیز رشد ۳۰۹ واحدی نسبت به روز گذشته اتفاق افتاد و این عدد روی ۲۵ هزار و ۱۵۷ واحد ایستاد. در این بازار نیز بیش از ۱۶۲ هزار معامله به ارزشی بالغ بر ۲۲۱۵ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال انجام شد.

بیمه پاسارگاد، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات، ایران خودرو دیزل، پالایش نفت لاوان، پتروشیمی تندگویان، فولاد هرمزگان جنوب و فرابورس ایران تاثیرگذارترین نمادها بر شاخص کل فرابورس در بازار امروز بودند که همه نمادهای مذکور روند صعودی را نسبت به روز گذشته خود داشتند.

نقدینگی به بازار سهام تزریق شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز شاهد ورود ۸۲ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی به بازار سهام و حق تقدم بودیم.

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه گفت: در معاملات امروز شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۱۶ هزار واحدی و درصد تغییرات مثبت ۰.۸۱ درصدی در تراز ۲ میلیون و ۱۸ هزار واحد ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۸ هزار واحدی در ارتفاع ۶۸۶ هزار و ۷۹۹ واحدی قرار گرفت. امروز حجم معاملات سهام و حق تقدم ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۳ هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان ثبت شد و سرانه خرید افراد حقیقی ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رقم خورد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: امروز شاهد ورود ۸۲ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی به بازار سهام و حق تقدم بودیم و همچنین ۸۱ درصد بازار به عبارتی ۶۱۲ نماد در وضعیت مثبت قرار داشتند امروز بیشترین میزان ورود نقدینگی را صنعت حمل و نقل و انبارداری به خود اختصاص داد.

آسایش اظهار کرد: امروز بحث قیمت گذاری خودرو و شورای رقابت، بحث حمایت‌های بازار که سخنگوی سازمان بورس اعلام کرد ‏با هدف حمایت ازبازار سرمایه، تزریق۱۰۰۰۰ میلیاردریال منابع جدید به «صندوق تثبیت» توسط «صندوق توسعه ملی» و تزریق ۵۰۰۰میلیاردریال به «صندوق توسعه بازار» توسط بانک‌ها انجام می شود و همچنین فرآیند ورود منابع پذیره نویسی شده سایر صندوق‌ها به بازار تا مبلغ ۲۸هزارمیلیاردریال نیز تسریع شد از جمله عوامل اثر گذار بر روند حرکتی بازار بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد