اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

انهدام شبکه ۲۰۰ نفره اجاره کارت‌های بانکی

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و دستگیری اعضای شبکه ۲۰۰ نفره اجاره کارت‌های بانکی برای کلاهبردار‌ی‌های اینترنتی خبر داد.

به گزارش سایت طلا،سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و انهدام شبکه ۲۰۰ نفره اجاره کارت‌های بانکی برای کلاهبرداری‌های اینترنتی و سایت‌های شرط‌بندی خبر داد و گفت: این شبکه وظیفه اجاره هویت و کارت بانکی شهروندان را داشته و با هویت‌های اجاره‌ای زمینه فعالیت مجرمانه خود را هموار می‌کرد.

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: در پی رصد و پایش روزانه فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد افرادی در قالب چند تیم چند نفره اقدام به اجاره کارت‌های بانکی شهروندان در پوشش کاریابی و استخدام شرکت‌های اینترنتی می‌کنند که موضوع در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان پلیس فتا پایتخت با ردگیری دقیق سایبری یک شبکه بزرگ 200 نفره که در خصوص اجاره کارت‌های بانکی تحت پوشش شرکت‌های کاریابی در سراسر کشور فعالیت داشته را شناسایی کردند.

وی افزود: کارشناسان این پلیس با بررسی‌های همه جانبه و اقدامات گسترده و بهره گیری از روش‌های فنی و علمی موفق به شناسایی تمامی اعضای این تیم در فضای حقیقی و مجازی شده و با احراز هویت آنها برای پلیس، پس از تشریفات قضایی ،مجرمان در چند عملیات پلیسی همزمان در نقاط مختلفی از استان تهران و چند استان همجوار دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه این شبکه یکی از بزرگترین شبکه‌های اجاره‌ای کارت بانکی در سراسر کشور بوده اذعان داشت: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود معترف شده و گفتند که کارت‌های بانکی افراد را با تبلیغات دروغین و وعده استخدام اینترنتی و حقوق بالا اجاره کرده و در کلاهبرداری‌های اینترنتی و سایت‌های شرط‌بندی از آنها استفاده می‌کردند.

این مقام سایبری خاطرنشان کرد: شهروندان توجه داشته باشند مطابق قوانین و مقررات جاری، مسؤولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت‌بانکی انجام می گردد ابتدا بر عهده دارنده صاحب حساب است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی قابل ‌قبول نیست.

رئیس پلیس فتا پایتخت به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان کارت و شماره حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و فریب تبلیغات اغوا کننده و میلیونر شدن یک شبه توسط سودجویان را نخورند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد