اونس طلا2302.52
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

خط ونشان سازمان حمایت برای گران فروشان بازار لاستیک در سراسر کشور

معاون وزیر صمت ، طی بخشنامه ای به مدیران کل صمت استانها بر رصد مستمر بازار و برخورد قاطع با هرگونه تخلف در زنجیره تامین و توزیع لاستیک تاکید کرد.

به گزارش سایت طلا،حسین فرهید زاده معاون وزیر صمت ، طی بخشنامه ای به مدیران کل صمت استانها بر رصد مستمر بازار و برخورد قاطع با هرگونه تخلف در زنجیره تامین و توزیع لاستیک تاکید کرد و گفت: با توجه به دریافت گزارشاتی مبنی بر تداوم کمبود و گرانی تایر در استانها و با عنایت به قرار گرفتن انواع لاستیک خودرو در فهرست اقلام نظارتی اولویت دار و تاثیر آن بر خدمات حمل و نقل بخشنامه طرح نظارتی تشدید بازرسی و نظارت بازار تایر سواری ابلاغ شد.

وی در ادامه به تشریح برخی از مفاد این بخشنامه پرداخت و اظهار داشت: براساس این بخشنامه ، تداوم استقرار بازرس در واحدهای تولیدی تایر در استانهای مربوطه برای بررسی وضعیت تولید، توزیع و موجودی روزانه انواع تایر و مواد اولیه و روند ورود و خروج تایر های تولیدی ، رصد دقیق میزان تولید و توزیع شرکتهای تولیدی توسط بازرسان مقیم و تطبیق آن با میزان اظهار تولید و فروش ثبت شده شرکتها در سامانه جامع تجارت در دستور کار ادارات کل صنعت ، معدن و تجارت استانهای سراسر کشور قرار گرفته است.

وی افزود: در این بخشنامه ، بررسی میزان ورود و کنترل روند خروج مستمر اقلام از انبارها براساس برگه های خروجی کالا و اقدام قانونی در صورت مشاهده احتکار و عدم عرضه مطابق با مواد 4 و 7 قانون تعزیرات حکومتی و ماده 60 قانون نظام صنفی ، شناسایی انبارهای غیررسمی و الزام به توزیع در شبکه تعیین شده و انجام گشتهای ویژه بازرسی مشترک ادواری ازمراکز عمده نگهداری در سطح استان مورد تاکید قرار گرفته است.

رییس سازمان حمایت بر استفاده حداکثری از ظرفیت اتحادیه ها و اتاق اصناف جهت نظارت بر توزیع تایر ، کنترل و نظارت جدی بر قیمت رسمی فروش لاستیکهای عرضه شده توسط نمایندگیها و عوامل فروش تاکید و اعلام داشت : کنترل رعایت صدور فاکتور معتبر توسط عاملین توزیع ، کنترل رعایت درج واضح و در معرض دید قیمت مصرف کننده در محل های توزیع و اطلاع رسانی مقتضی به واحدهای توزیعی منجمله قیمت ، ارایه خدمات پس از فروش ، صدور فاکتور ، نصب نرخ کالا و ... در خصوص رعایت حقوق مصرف کنندگان از دیگر موارد اشاره در این بخشنامه است.

وی اضافه کرد: ضمناً بنابر این بخشنامه در اولویت قرار گرفتن رسیدگی به گزارشها و شکایت های مردمی دریافتی ، انجام گشتهای مشترک بازرسی از عاملین و عرضه کنندگان تایر در بازار ، تشکیل فوری پرونده های تخلف و ارسال به اداره کل تعزیرات حکومتی جهت رسیدگی و پیگیری تا حصول نتیجه تاکید شده است.

حسین فرهید زاده تصریح کرد : وفق مواد ذکر شده در این بخشنامه ، آن دسته از لاستیک فروشانی که عامل توزیع واحد تولیدی نیستند موظف به فروش برابر قیمت مصوب می باشند ، در غیر این صورت فاکتورهای خرید آنها بررسی و در صورت نداشتن فاکتور خرید و احراز تخلف گرانفروشی وفق موازین قانونی با آن برخورد می شود.
وی عنوان کرد : در اولویت قرار دادن بررسی عرضه و موجودی لاستیک های کمبود دار در سطح استان و انعکاس فوری موارد به دفاتر تخصصی وزارتخانه و رصد ثبت اطلاعات خرید و فروش تایر از سوی نمایندگان شرکتها و عمده فروشان در سامانه تجارت از دیگر بندهای این بخشنامه است.

عضو کارگروه تنظیم بازار متذکر شد لاستیک از جمله اقلام مشمول احتکار اعلام شده و بر همین اساس نگهداری این کالا بصورت عمده با تشخیص مرجع ذیصلاح و امتناع از عرضه آن به قصد گرانفروشی یا اضرار به جامعه احتکار محسوب و با متخلفین مطابق با ماده 4 قانون تعزیرات حکومتی و 60 قانون نظام صنفی برخورد خواهد شد.

حسین فرهیدزاده مجدداً تاکید کرد : در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و به منظور ناامن سازی فضا برای سودجویان، بازرسان ادارات صمت استانها مکلفند با بهره گیری از همه ظرفیتهای موجود و استفاده از آمار و اطلاعات سامانه های در دسترس نظیر سامانه تجارت و سامانه انبارها و مراکز نگهداری کالا ، ضمن تشدید اقدامات نظارتی و بازرسی در سطح عرضه با اولویت انبارها و عوامل توزیع عمده تایر خودرو ، نسبت به رصد دقیق شرایط بازار اقدام و با قید فوریت برخورد بازدارنده و موثر با تخلفات احرازی با هدف حصول اطمینان از استمرار عرضه کالا درطول زنجیره تولید و توزیع متناسب با نیاز طرف تقاضا اقدام نمایند

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد