اونس طلا2337.71
مظنه14,856,000
18 گرم3,429,500
ارزش سکه33,470,568
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,000,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

سامانه بارشی جدید در ۱۱ استان/هشدار سازمان هواشناسی برای این مناطق

سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در ۱۱ استان خبر داد و برای برخی مناطق هشدار آب‌گرفتگی، سیلاب ناگهانی و شکستن درختان کهنسال صادر کرد.

به گزارش سایت طلا،پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در برخی مناطق خراسان شمالی،‌ خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق یزد،‌ شمال سمنان،‌ گلستان،‌ مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی،‌ ارتفاعات البرز مرکزی و فردا یکشنبه در برخی مناطق آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی،‌ اردبیل و خراسان جنوبی بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

روز دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی در مناطق شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و سه‌شنبه علاوه بر این مناطق در شمال شرق بارش پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه در نوار شمالی و برخی مناطق جنوب غرب بارش‌ها ادامه دارد. از روز دوشنبه تا چهارشنبه در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق روی می‌دهد. روز دوشنبه در استان‌های اردبیل و گیلان وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: صبح شنبه 1402/07/22

زمان پایان: اواخر وقت شنبه 1402/07/22

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر: خراسان جنوبی

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال

توصیه: عدم برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره.

توصیف سامانه: ماندگاری گرد و خاک

وزش باد نسبتاً شدید

زمان پایان: شنبه 1402/07/22

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، گرد و خاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا.

منطقه اثر:

شنبه 1402/07/22: لرستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و غرب اصفهان.

اثر مخاطره: در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال افزایش غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمدهای شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت و بنرها و احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل.

توصیه: اجتناب از تردد غیر ضروری در فضای باز بویژه برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

انتهای پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد