اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سریال کره‌ای در بازار ارز / کدام خریداران در این هفته بیشتر سود کردند؟

بر اساس اخبار منتشر شده و اظهارات موجود، جمهوری‌خواهان فشار خود را بر دولت بایدن افزایش دادند تا شش میلیارد دلار آزاد شده ایران در قطر را بلوکه کند‌ که نشان می‌دهد داستان پر فراز و نشیب چهار ساله پول‌های کره تمامی ندارد و اخبار سریالی این آزادسازی برای بازار ارز ادامه دارد.

به گزارش سایت طلا،با انفجار موشک در سرزمین‌های اشغالی در شنبه هفته گذشته، دلار تهران از لاک احتیاطی خود خارج شد و به کانال پنجاه هزار تومانی جهش کرد. با شدت گرفتن جنگ و حملات، گمانه‌زنی‌ها از دخالت ایران در این جنگ شروع شد و سوخت رشد بی‌امان دلار را فراهم کرد ولی در نهایت در میانه هفته و در روز دوشنبه با صحبت‌های رهبر انقلاب مبنی بر نقش نداشتن ایران در جنگ پیش آمده قیمت دلار در سراشیبی سقوط قرار گرفت. آنچه که روند اصلاحی دلار را تندتر کرد صحبت‌های مقامات غربی بود که اعلام کردند مدرکی دال بر تایید نقش ایران در جنگ‌ به وجود آمده در سرزمین های اشغالی وجود ندارد. عربستان سعودی به روند توافق عادی‌سازی با اسرائیل پایان داد و بن سلمان با سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور ایران، حدود ۴۵ دقیقه درباره مسئله فلسطین به گفتگو پرداخت که سیگنال بهبود روابط میان ایران و عربستان را به بازار مخابره کرد.

در ادامه ولی مقامات غربی موضع‌گیری‌های خود علیه ایران را دوباره به میدان کشیدند. ۲۳ تن از نمایندگان پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا درخواست کردند که سپاه پاسداران ایران را تروریستی اعلام کند، همچنین بر اساس اخبار منتشر شده و اظهارات موجود، جمهوری‌خواهان فشار خود را بر دولت بایدن افزایش دادند تا شش میلیارد دلار آزاد شده ایران در قطر را بلوکه کند‌ که نشان می دهد داستان پر فراز و نشیب چهار ساله پول های کره تمامی ندارد و اخبار سریالی این آزادسازی برای بازار ارز ادامه دارد.

لیدر اصلاح بازار

قیمت دلار هفته گذشته در محدوده ۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان به کار خود پایان داد ولی در این هفته معاملات را در محدوده ۵۰ هزار تومان شروع کرد، در ادامه در روز دوشنبه سقف ۵۳ هزار و ۶۰۰ تومان را لمس کرد و پس از آن وارد روند اصلاحی شد.‌ بررسی‌ها نشان می دهد که دلار تهران در این هفته بازدهی ۳.۶ درصدی را ثبت کرده است.

بررسی‌ها از حباب درهم نیز تجربه یک سقف و کف را در بازه یک هفته‌ای نشان می‌داد سقف ۸۵۳ تومانی حباب درهم که در این هفته تجربه شد از ۲۵ تیر محقق نشده بود و کف ۲۹۸ تومانی حباب درهم در این هفته نیز از دوم مرداد لمس نشده بود.

اختلاف ۵۵۵ تومانی سقف و کف حباب در این هفته تاییدی بر هیجانات معامله‌گران است. درهم در این هفته لیدر کاهش قیمت‌ها بود و حباب ۲۹۸ تومانی درهم در پایان هفته، گمانه نقش عرضه مناسب بازار ساز برای کنترل دلار را تقویت کرد.

دلار تهران در یک منطقه قیمتی قرار گرفته به طوریکه حمایت محدوده ۵۱ هزار و ۲۰۰ را پشت سر و مقاومت ۵۲ هزار و ۶۰۰ تومانی را نیز در برابر مسیر صعودی خود می‌بیند.

سکه تا کجا بالا رفت؟

بازدهی سکه امامی در این هفته به ۵.۴ درصد رسید. از محدوده ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کار خود را شروع کرد سقف ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را لمس کرد و پایان هفته در قیمت ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بسته شد.

نوسان حباب سکه در این هفته حدود پنج درصد بود بیشترین مقدار حباب در روز دوشنبه در محدوده ۲۵ درصدی ثبت شد و کمترین مقدار حباب درهم در این هفته نیز در محدوده ۲۰ درصد بود.

ربع سکه پرچمدار شد

خریداران ربع سکه و طلای آب شده در این هفته بیشتر از سایر معامله گران سود کردند . طلای آب شده از حمایت محدوده نه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به بالا برگشت به سقف مهم ده میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی رسید و در نهایت کاهشی شد. حمایت ده میلیون و ۲۶۰ هزار تومان حمایت مهمی برای آن تلقی می‌شود. بازدهی دارندگان طلای آب شده در این هفته به ۷.۱ درصد رسید و دارندگان ربع سکه با کسب سود ۷.۶ درصدی پرچمدار کسب سود شدند. ربع سکه در محدوده ۹ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان شروع به کار کرد تا محدوده ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالا رفت و در نهایت رو‌ز پنجشنبه در محدوده ده میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بسته شد،‌ نزدیکترین مقاومت مهم برای ربع سکه محدوده ده میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و پس از آن سقف ۱۱ میلیون تومانی قرار دارد. حمایت ده میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی نیز بر سر راه کاهشی‌های بازار قرار گرفته است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد