اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پوتین: ناو هواپیمابر آمریکا وضع را وخیم‌تر می‌کند

پوتین می‌گوید درک نمی‌کند چرا آمریکا ناو هواپیمابر به سمت سواحل «اسرائیل» آورده است چون این کار وضعیت را وخیم‌تر می‌کند.

به گزارش سایت طلا،«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نشست عمومی هفته انرژی روسیه گفت: موضع روسیه در قبال فلسطین و اسرائیل در جهت اجرای تصمیمات سازمان ملل متحد و ایجاد دولت فلسطین است و این موضع برای همه احزاب و طرفین به خوبی شناخته شده است.

پوتین تاکید کرد: سطح خشونت در اسرائیل و فلسطین بسیار بالاست، اما تلفات غیرنظامیان باید به حداقل برسد، به ویژه در میان کودکان و زنان.

او گفت: مشکل فلسطین در قلب هر مسلمانی جاری است و به عنوان بی‌عدالتی تلقی می‌شود. در زمان ایجاد اسرائیل، صحبت از ایجاد یک کشور مستقل فلسطین وجود داشت، اما این هرگز انجام نشد.

ولادیمیر پوتین به «سیاست شهرک سازی» رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از دلایل انفجار خشونت در منطقه اشاره کرد و از هر دو طرف خواست که «زنان و کودکان را به حال خود رها کنند» و اجازه دهند مردان «بین خودشان» بجنگند.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین «انفجار خشونت در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل را وحشتناک» خواند.

رهبر روسیه معتقد است که گسترش درگیری در اسرائیل می‌تواند منجر به عواقب جدی از جمله در بخش انرژی شود.

پوتین تاکید کرد که ایران بدون هیچ مدرکی برای تشدید درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی مقصر شناخته می‌شود.

رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد: موضع روسیه در مورد حل و فصل مسئله فلسطین و رژیم صهیونیستی نه امروز، بلکه در دهه‌های اخیر شکل گرفت. پوتین تاکید کرد: بسیاری در ایالات متحده بر این باورند که مناقشه در خاورمیانه با ایجاد یک کشور فلسطین مستقل قابل حل است، اما حامیان روش‌های قهرآمیز دست بالا را دارند.

ولادیمیر پوتین گفت: تشدید تنش بر تولید نفت تأثیر نخواهد گذاشت، اما ممکن است بر لجستیک، بیمه و حمل و نقل تأثیر بگذارد.

پوتین ابراز امیدواری کرد که «عقل سلیم» در مورد وضعیت پیرامون رژیم صهیونیستی و فلسطین پیروز شود.

او تصریح کرد: بدون حل مسائل اساسی سیاسی در خصوص ایجاد کشور فلسطین، حل وضعیتی که منجر به فوران خشونت شده، غیرممکن است. مشخص نیست که آیا تنش ها میان اسرائیل و فلسطین در آینده نزدیک می تواند آرام شود یا خیر، اما ممکن است منجر به مشکلات بزرگی شود.

پوتین می‌گوید تلاش‌هایی برای جایگزینی راه حل مشکلات اساسی فلسطین با گزینه‌های اقتصادی صورت گرفت. واشنگتن مکانیسم‌های موجود در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل را نادیده گرفت و بر نیازهای مادی مردم فلسطین تکیه کرد.

«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق که به روسیه سفر کرده از پوتین خواست تا برای آتش بس میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها وارد عمل شود.

او گفت: آقای رئیس جمهور، من از شما به عنوان رئیس کشوری که عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است می‌خواهم که ابتکار عمل را برای آتش بس، آتش بس واقعی و یافتن راه‌حل واقعی برای مشکل فلسطین به دست بگیرید.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد