اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

شرط عقب نشینی قیمت سکه‌

فعالان بازار در معاملات پشت خطی سه شنبه شب می گفتند اگر در روز چهارشنبه اخبار سیاسی و‌ نرخ دلار به نفع جناح کاهشی بازار سکه عمل کند این امر ممکن است باعث عقب نشینی سکه‌بازان از خاکریز ۲۹ میلیون تومان شود.

به گزارش سایت طلا،در چند روز گذشته انتشار اخبار جنگ غزه باعث شد که قیمت دلار با نزدیک شدن به قله ۵۳هزار تومانی به بیشترین مقدار سه ماه اخیر برسد.

همچنین به دنبال رشد دلار سایر بازارها نظیر سکه و طلای داخلی نیز در مسیر افزایشی قدم گذاشتند.

با این حال از روز گذشته اما روند افزایشی دلار متوقف شد و از قله قیمتی حدود ۵۳ هزار تومان پایین آمد. این روند باعث افت قیمت در بازار سکه شد و قیمت سکه به کانال ۲۹میلیون تومانی بازگشت.

بررسی روند حرکتی قیمت‌ها در بازار پشت خطی سه‌شنبه شب حکایت از کاهش سطح تقاضا برای خرید سکه دارد.

فعالان‌اقتصادی می گفتند به نظر می‌رسد احتیاط سکه‌بازان به این دلیل است که آنها بیشتر در انتظار مشخص شدن روند حرکتی قیمت دلار هستند و حاضر نیستند تا روشن نشدن هوای بازار دلار دست به خریدهای معنادار بزنند.

عده ای از تکنیکالیست‌ها می گفتند در صورتی که قیمت دلار محدوده مقاومت مهم ۵۲ هزار و ۳۰۰ تومان را از دست دهد احتمال نوسان قابل ملاحظه سکه امامی دشوار خواهد شد.

در حال حاضر تکنیکالیست ها باور دارند تا زمانی که سکه امامی بالای مرز ۲۸ میلیون تومان قرار دارد احتمال رشد قیمت سکه وجود دارد. به عقیده آنها سکه در شرایط کنونی مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۴۰۰هزار تومان را پیش روی خود دارد و اگر سکه از این محدوده عبور کند، شانس ورود مجدد آن به کانال ۳۰ میلیون تومان محتمل خواهد بود.

اما اگر در روز چهارشنبه اخبار سیاسی و‌ نرخ دلار به نفع جناح کاهشی بازار عمل کند این امر ممکن است باعث عقب نشینی سکه بازان از خاکریز ۲۹ میلیون تومان شود.

با فرض دلار ۵۲هزار و ۳۰۰ تومانی، طلای جهانی ۱۸۵۹ دلاری و سکه ۲۹ میلیون تومانی، ارزش واقعی سکه در حال حاضر ۲۲ میلیون و ۸۸۵ هزار تومان است که با قیمت نقدی در بازار بیش از 6 میلیون تومان فاصله دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد