اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

از آخرین وضعیت تخلف تپسی چه‌‌خبر؟

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده آتش‌سوزی زندان اوین و تخلف تپسی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سایت طلا، مسعود ستایشی؛ سخنگوی قوه قضاییه در ادامه نشست خبری امروز سه‌شنبه 18 مهر درباره آخرین وضعیت پرونده آتش‌سوزی زندان اوین اظهار کرد: در پرونده آتش‌سوزی عمدی زندان اوین که سال گذشته صورت گرفت، کیفرخواست 40 متهم در شرف تنظیم است و بر اساس آنچه وعده داده‌اند تا دو هفته آینده پرونده به دادگاه ارسال می‌شود.

صدور قرار بازداشت موقت محدود می‌شود

ستایشی سپس درباره بخشنامه جلوگیری از ورود متهمان به زندان‌ با استفاده از نهادهای ارفاقی گفت: سیاست کاهش قرارهای بازداشت در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها به‌ویژه در دوره تحول و تعالی مورد توجه است و اجرای این سیاست بارها مورد تأکید ریاست قوه قضاییه قرار گرفته است.

رئیس قوه قضاییه بارها تأکید کرده است که افراد بدون دلایل و آن هم دلایل مستند و مستدل، راهی بازداشتگاه نشوند و تنها در صورت احراز کامل شرایط قانونی مربوطه و همچنین بیم اخلال در امنیت و بیم تبانی و نظایر آن قرارهای بازداشت صادر شود.

ستایشی افزود: ایشان بارها اعلام کرد که نباید افراد به‌دلیل تعطیلی واحد‌های قضایی و یا پایان ساعات اداری و یا عدم قبولی وثایق یا تأمین کفالت راهی زندان شوند زیرا خطرات ورود چندروزه و چندساعته فرد به زندان ‌برای او و خانواده او جبران‌ناپذیر خواهد بود و باید با اتخاذ تدابیر لازمه از آن جلوگیری شود، بر این اساس اسفندماه سال قبل بخشنامه‌ای صادر شد که بلادرنگ به کلیه ‌واحدهای قضایی ابلاغ شد و اقداماتی هم اجرایی شد.

ستایشی در شرح برخی بندهای این بخشنامه اظهار کرد: قرار شده است با توجه به اینکه یکی از دلایل افزایش جمعیت کیفری صدور قرارهای کیفری وثیقه و کفالت است، مراجع قضایی به اتخاذ تدابیر قانونی مناسب از ورود این قبیل متهمان به زندان جلوگیری کنند. در راستای اجرای بخشنامه امکان تودیع وثیقه و معرفی کفیل در کلیه ساعات روز با تعیین شعب کشیک در واحدهای قضایی و واحد‌های اجراییات، به‌منظور جلوگیری از ورود فرد به زندان به‌عمل آمده است، همچنین در مواردی که مال غیرمنقول به‌عنوان وثیقه قابل توقیف نیست، شرایط پذیرش وثیقه منقول از سوی متهم فراهم شده است.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه برنامه‌ریزی شده است که اگر ‌با احضار متهم احتمال صدور قرار بازداشت باشد، ضرورت تأمین معرفی وثیقه ‌یا کفالت به متهم حتماً قید شود، همچنین تمهیداتی اندیشه شده است که در صورت اعلام متهم تا تأمین وثیقه و معرفی کفیل، وی در تحت‌نظرگاه نگهداری شود و به زندان اعزام نشود، دراین‌باره تدابیری هم اندیشه شده است تا تلفن عمومی با رعایت نکات امنیتی جهت استفاده متهمین برای تودیع تأمین فراهم شود و تأکید شده است در جرایم خُرد که منتهی به بازداشت متهم خواهد شد قرارهای صادره به قرار مناسب دیگری مانند قرار التزام تبدیل شود.

وی در ادامه تأکید کرد: در این بخشنامه همچنین بر حضور مستمر و مرتب قضات در زندان مطابق زمان‌بندی اعلامی و بررسی مشکلات زندانیان تأکید شده است و این تأکید اجرایی می‌شود و در آن این‌گونه ابلاغ شده است که درباره گذراندن باقی‌مانده حبس زندانیان در خارج از زندان با استفاده از پابندهای الکترونیکی اهتمام داشته باشند.

حضور ضابطین در ساعات اولیه اداری در دادسرا برای داشتن وقت کافی به‌منظور تودیع وثیقه و معرفی کفیل از سوی متهم و غربالگری کامل زندانیان برای شناسایی مشکلات بیماری و تعیین روش‌های درمان در محل یا اعزام بیمارستان، از دیگر بندهای این بخشنامه است که ستایشی به بیان آن‌ها پرداخت.

از آخرین وضعیت تخلف تپسی چه‌‌خبر؟

ستایشی سپس درباره اقدام تپسی در دریافت مبالغی از کاربران برای ارائه سرویس مدرسه و ارائه ندادن خدمات به کاربرانی که وجه خدمت را پرداخت کرده بودند، گفت: مدیرعامل شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس که یک شرکت خدمات اینترنتی است، در ارتباط با این قضیه به دادسرای عمومی و انقلاب تهران دعوت شد‌. در جلسه‌ای که صبح روز دوشنبه 17 مهر با حضور وی، دادستان تهران و افرادی که با موضوع مرتبط هستند برگزار شد، مقرر شده است وجه پرداختی به والدینی که هزینه را واریز کرده بودند و انصراف دادند، اعاده شود.

وی ادامه داد: برای تأمین کامل سرویس خدمات تپسی به دانش‌آموزان نیاز به حدود یک‌هزار دستگاه تاکسی است که مقرر شده است معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران آن در تأمین آن اهتمام داشته باشد.

سفرهای استانی هیئت قضایی منشأ خدمات بسیاری است

ستایشی در ادامه درباره سفرهای استانی رئیس قوه قضاییه گفت: جلسات مستمری قبل، حین و پس از سفر استانی از سوی شخص رئیس و مسئولان ارشد قوه قضاییه ‌برگزار می‌شود تا هیچ کدام از مصوبات سفر استانی معطل نماند، حتی در‌ بسیاری از موارد شاهد بودیم که برخی از مصوبات با پیگیری مسئولان حتی زودتر از موعد مقرر اجرایی شده است.

وی تأکید کرد: یکی از مصوبات سفرهای استانی انتقال زندان رجایی‌شهر در استان البرز و شهر کرج بود که قبل از موعد مقرر این مصوبه انجام گرفت و موجبات خوشحالی مردم آن منطقه و تنظیم مسائل ترافیکی و زیستی شد.

ستایشی همچنین گفت: امیدواریم این اقدامات در حوزه انتقال زندان‌ها به‌شرط کمک‌های مؤثر دولت اجرایی و عملیاتی شود.

انتهای پیام/

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد