اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بزرگترین جهش یک روزه طلا در پنج ماه گذشته !

قیمت طلا 1.6 درصد در روز دوشنبه افزایش یافت که بالاترین افزایش قیمت از ماه مه را نشان می‌داد. بازارها اکنون منتظر گزارش جلسه سپتامبر بانک مرکزی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز چهارشنبه برگزار شود.

به گزارش سایت طلا،جنگ در خاورمیانه بازارها را مختل کرده و قیمت طلا را با افزایش روبه رو کرده است.

سرمایه‌گذاران پس از اظهارات سختگیرانه مقامات فدرال رزرو هنوز مطمئن نیستند روند افزایش نرخ بهره به این زودی‌ها متوقف شود.

رئیس بانک فدرال رزرو دالاس آمریکا اعلام کرد که هنوز خیلی زود است که بیان کنیم به موقع به هدف تورم دو درصدی خواهیم رسید.

لوری لوگان، رئیس بانک فدرال رزرو دالاس اظهار کرد که تحولات تورمی اخیر دلگرم کننده است اما هشدار داد که هنوز خیلی زود است که با اطمینان بگوییم، تورم به‌طور پایدار و به موقع به دو درصد می‌رسد.

در حالی که درگیری‌ها در سرزمین اشغالی فلسطین باعث افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن و نفت شد، طلا روز دوشنبه حدود ۱.۶ درصد افزایش یافت که بزرگترین جهش یک روزه آن در پنج ماه گذشته است.

طلا در مواقع عدم اطمینان اقتصادی به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن در نظر گرفته می شود اما از آنجایی که سودی به همراه ندارد، با افزایش نرخ بهره، جذابیت خود را از دست می‌دهد.

این درگیری نوسانات بیشتری را برای سرمایه‌گذاران دارد و بر عدم اطمینان پیش از فصل درآمد شرکت‌ها و داده‌های مهم تورم ایالات‌متحده در این هفته افزوده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 11 دلار افزایش به 1862 دلار رسید.

تغییر دیدگاه سیاستگذاران آمریکا در مورد نرخ بهره به نفع طلا خواهد بود. این سیاستگذاران حالا عقیده دارند افزایش اخیر سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا می‌تواند جایگزین سیاست افزایش نرخ بهره بانک مرکزی باشد. بالا رفتن نرخ بهره به ضرر سرمایه‌های غیر سوددهی مانند طلاست.

اما تحلیلگران عقیده دارند عملکرد طلا در بلند مدت بستگی به تاثیرهای اقتصادی و مالی بحران خاورمیانه دارد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.18 درصد کاهش به 21 دلار و 89 سنت رسید و پلاتین با 0.37 درصد افزایش 893 دلار و 53 سنت معامله می‌شود.

کایل رودا، تحلیلگر بازار مالی گفت: رویدادهای خاورمیانه کاتالیزوری برای بازگشت طلا از شرایط فروش بیش از حد فراهم کرده است. او گفت، با این حال، در بلندمدت، نرخ‌های آمریکا محرک بزرگ‌تر خواهد بود و افزود که بازدهی به طور کلی بسیار مثبت است.

بر اساس گزارش رویترز، بازارها اکنون منتظر گزارش جلسه سپتامبر بانک مرکزی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز چهارشنبه برگزار شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد