اونس طلا2332.68
مظنه14,886,000
18 گرم3,436,400
ارزش سکه33,538,158
قدیم (بهار)37,700,000
جدید (امامی)41,700,000
نیم23,800,000
ربع14,800,000

ترامپ اطلاعات زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا را لو داده است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا احتمالاً اطلاعات حساس درباره زیردریایی‌های هسته‌ای این کشور را لو داده است.

به گزارش سایت طلا، رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا احتمالاً اطلاعات حساس درباره زیردریایی‌های هسته‌ای این کشور را لو داده است.

طبق گزارش ان‌بی‌سی، دونالد ترامپ بعد از ترک کاخ سفید ظاهراً اطلاعات حساس درباره زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا را در اختیار یک میلیاردر استرالیایی قرار داده که عضو باشگاه گلف او در مار-ئه-لاگو بوده است.

رسانه‌های آمریکا می‌گویند او در جریان گفت‌وگویی با «آنتونی پرات» در آوریل 2021 در باشگاه گلف خود در پالم بیچ ایالت کالیفرنیا اطلاعاتی را در این باره به او منتقل کرده است.

پایگاه ان‌بی‌سی نخستین رسانه آمریکایی بوده که این موضوع را به نقل از منابع آگاه منتشر کرد. روزنامه نیویورک‌تایمز نیز در مصاحبه با دو فرد مطلع از این موضوع گزارش ان‌بی‌سی را تأیید کرد.

تخلف ترامپ به دفتر «جک اسمیث»، دادستان ویژه‌ای که مسئولیت رسیدگی به تخلفات او در خصوص استفاده نادرست از اسناد محرمانه را به عهده دارد گزارش شده است.

ای‌بی‌سی گزارش داده مأموران اف‌بی‌آی دو بار در چند وقت گذشته با پرات در خصوص این موضوع گفت‌وگو کرده‌اند.

استیون چئونگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ برای انتخابات 2024 در واکنش به این افشاگری گفت: «این اطلاعات غیرقانونی از منابعی می‌‌آیند که کاملاً فاقد اطلاعات صحیح هستند.»

وی اضافه کرد وزارت دادگستری آمریکا بایستی به جای استناد به ادعاهای نادرست کسانی که این اطلاعات را به بیرون درز می‌دهند با آنها برخورد کند.

ان‌بی‌سی برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت پرات تماس گرفته است. تماس گفته به یاد می‌اورد که در ان مکالمه به ترامپ گفته که استرالیا باید از آمریکا زیردریایی هسته‌ای خریداری کند.

طبق ادعای ان‌بی‌سی، ترامپ که به وجد آمده بود با ژستی که گویی نشان از احتیاط داشت به سمت پرات خم شد و دو اطلاعات حساس درباره زیردریایی‌های ‌آمریکا را به او افشا کرد.

مطابق این ادعا، ترامپ تعداد کلاهک‌هایی است که زیردریایی‌های هسته‌ای آمریکا قادر به حمل آنها هستند و همچنین میزانی که آنها می‌توانند بدون رصد توسط زیردریایی‌های روسیه به آنها نزدیک شوند را لو داده است.

مطابق ادعای رسانه‌ها، ترامپ هیچ سند دولتی را در جریان آن گفت‌وگو یا هیچ زمان دیگر به میلیاردر استرالیایی نشان نداده است.

ای‌بی‌سی گزارش داده پرات که مدیرعامل شرکت «صنایع پرات» است اظهارات ترامپ را از طریق ایمیل و یا گفت‌وگوهای خصوصی در اختیار دست‌کم 45 نفر دیگر از جمله خبرنگارها و همچنین مقام‌های استرالیا، سه نخست‌وزیر سابق این کشور و کارکنان شرکتش قرار داده است.

روزنامه تایمز گزارش داده پرات یکی از 80 نفری است که احتمال می‌رود به عنوان شاهد احتمالی برای حضور در جلسه دادگاه ترامپ که قرار است از ماه مه آغاز شود دعوت شوند.

دفتر دادستان ویژه به درخواست‌های ان‌بی‌سی برای اظهارنظر پاسخ نداده است.

لو دادن این اطلاعات حساس می‌تواند به دردسرهای ترامپ در صحنه سیاسی آمریکا اضافه کرد. رئیس جمهور سابق آمریکا هم‌اکنون در جریان چهار پرونده کیفری با ۹۱ مورد اتهام جرم مواجه است که به گفته خودش می‌تواند تا ۵۶۰ سال زندان برای او همراه داشته باشد.

ترامپ که عضو حزب جمهوری‌خواه است و در حال حاضر نامزد پیشتاز این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ محسوب می‌شود اتهامات علیه خودش را تکذیب کرده و دموکرات‌ها را به غرض‌ورزی‌های سیاسی برای اثرگذاری بر کارزار انتخاباتی‌اش متهم کرده است.

ترامپ روز دوشنبه هفته جاری برای رسیدگی به اتهاماتش در پرونده فریبکاری مالی در دادگاهی در نیویورک حاضر شد. او هنگام ورود به دادگاه، محاکمه خود در این پرونده را «ساختگی» توصیف کرد.

انتهای پیام/

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد