اونس طلا2376.64
مظنه14,536,000
18 گرم3,355,600
ارزش سکه32,749,608
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)40,700,000
نیم23,700,000
ربع15,000,000
گزارش آگهی

برای سفر به دبی چه نکاتی را رعایت کنیم؟

هر ساله مسافران زیادی با هدف‌های مختلف دبی سفر می‌کنند. برخی به قصد تجارت، بعضی برای تفریح و گشت‌وگذار و گروهی نیز برای کارهای اداری به سوی کشور همسایه‌ و عروس شهرهای امارات پرواز می‌کنند.

هر ساله مسافران زیادی با هدف‌های مختلف دبی سفر می‌کنند. برخی به قصد تجارت، بعضی برای تفریح و گشت‌وگذار و گروهی نیز برای کارهای اداری به سوی کشور همسایه‌ و عروس شهرهای امارات پرواز می‌کنند. هنگام سفر به دبی باید مواردی را رعایت نمود و از نکاتی مطلع بود: مواردی که حتی برخی از مسافران همیشگی دبی از آن آگاه نیستند و آنها را هنگام سفر به این شهر حاشیه‌ی خلیج همیشه فارس دچار مشکل می‌نماید.

بنابراین خوب است پیش از سفر به این قطب گردشگری همسایه‌ و شهر آسمانخراش‌ها بدانیم که برای سفر به دبی چه نکاتی را رعایت کنیم؟ بی‌تردید آگاهی داشتن از نکات و موارد مربوط به مسافرت به این شهر شگفت‌انگیز باعث می‌شود که سفری راحت، امن و بی‌دردسر به دبی داشته باشیم.

شهر دبی را بهتر بشناسیم

دبی شهر بزرگی است و مساحت زیادی دارد. دبی دارای مراکز خرید بزرگ، پارک‌های آبی، سواحل زیبای خلیج فارس و تفریحاتی همچون اسکی روی برف در سالن سرپوشیده، سافاری‌ صحرایی در خارج از شهر و قایق‌سواری روی نهر دبی دارد و تنوع زیاد رستوران‌ها و کافه‌های سنتی و برندهای معروف بین‌المللی غذا باعث می‎شود که مسافران اوقات خوشی را در سفر به این شهر داشته باشند.

مهم‌ترین و معروف‌ترین بخش دبی، که برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان در آن قرار دارد، منطقه‌ی دبی مال نام دارد که تقریباً مرکز دبی به شمار می‌آید و مسافران زیادی از سراسر جهان در سفر به دبی از آن بازدید کرده و از دبی مال که یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان است، کالاهای لوکس و برند خریداری می‌نمایند. بازدید و خرید از بازار قدیمی، سایر مراکز خرید و ساختمان‌های بلند دیدنی شهر دبی نیز برای مسافران دیدنی و جذاب است.

راهنمای سفر به دبی

زمانی که به دبی پا می‌گذارید، نمی‌توانید سفر به یک شهر در کشوری عربی را احساس نمایید زیرا حدود 90 درصد از ساکنان دبی مهاجر بوده و به همین دلیل این شهر دارای تنوع فرهنگی و قومیتی فراوانی است. در دبی یک مجموعه‌ی غنی از فرهنگ و آداب و سنن مختلف به هنگام خرید، غذا خوردن و فعالیت‌های فرهنگی مردم کشورهای مختلف جهان دیده می‌شود. نکته‌ی مهم در دبی این است که این شهر یکی از امن‌ترین مکان‌های زندگی در جهان است و مسافران در هر ساعت از شبانه‌روز در شهر تردد می‎نمایند. با این همه خوب است هنگام سفر به دبی با مطالعه‌ی راهنمای سفر به دبی، به این نکات توجه کنیم تا سفری آسوده داشته باشیم.

بهترین فصل برای سفر به دبی زمستان است. به یاد داشته باشید که ارزان‌ترین بلیط‌های هواپیما برای دبی حدود شش ماه قبل از پرواز فروخته می‌شوند. همچنین باید بدانید که داروهای کدئین‌دار را همراه نداشته باشید. یکی از موارد مهم این است که هرگز نباید روی زمین زباله و به ویژه آشغال سیگار بریزید، زیرا با جریمه‌های سنگین روبه‌رو می‌شوید. فراموش نکنید که قبل از عکس گرفتن از مکانی، حتما اجازه بگیرید. علاوه بر این اگر می‌خواهید با تاکسی تردد کنید، خوب است خودتان آدرس‌ مکان‌های مورد نظرتان را از روی نقشه پیدا کنید زیرا رانندگان تاکسی همه‌ی خیابان‌ها را نمی‎شناسند. متروی دبی نیز وسیله‌ی تمیز، ارزان و دارای تهویه‌ی مطبوع با ساعات محدود است.

رزرو هتل در دبی

چنان که گفته شد، برای رزرو هتل دبی بهتر است که هر چه زودتر اقدام نمایید تا بهترین و مناسب‌ترین اقامتگاه با قیمت خوب را رزرو نمایید. برای این کار باید هتل‌های دبی را بشناسیم و بدانیم که قیمت آنها چگونه است. اگر تا به حال فکر می‌کردید که دبی تنها دارای هتل‌های گران‌قیمت و لاکچری مانند برج العرب است، اطلاعات کاملی از هتل‌های این شهر نداشتید. دبی دارای هتل‌های اقتصادی و ارزان نیز هست که شما می‌توانید با جستجوی هتل دبی و هتل دبی ارزان در سایت‌های رزرو هتل آنها را پیدا نمایید. بپردازید و برای هتل دبی رزرو اقدام کنید.

در اکثر این سایت‌ها و یا اپلیکیشن‌های مربوط به رزرو هتل، گزینه‌ای به نام مرتب‌سازی وجود دارد. اگر شما این مرتب‌سازی را بر اساس ارزان‌ترین قیمت رزرو هتل انجام دهید، می‌توانید هتل‌های اقتصادی و ارزان‌قیمت را یافته و با مطالعه‌ی امکانات آنها، بهترین هتل را رزرو کنید.

با مکان‌های دیدنی دبی آشنا شویم

پس از این که با نکات ایمنی آشنا شدیم، بلیط پرواز را به قیمت مناسب خریدیم و هتلی مطابق بودجه‌مان رزرو کردیم، باید به سراغ جاهای دیدنی دبی برویم و با این مکان‌ها آشنا شویم زیرا اگر در یک سفر چند روزه به شهر آسمانخراش‌ها تمامی مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری شهر را دقیق بشناسیم، می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب از همه‌ی آنها دیدن نموده و همچنین برای تفریح در سواحل و جاذبه‌های طبیعی شهر، بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

آیا برج خلیفه در محوطه‌ی دبی مال است؟

برج خلیفه با ارتفاع 829.8 متر بلندترین ساختمان جهان و از مهم‌ترین جاذبه‎های شهر دبی است که در محوطه‌ی معروف‌ترین مرکز تفریحی و خرید شهر یعنی دبی مال قرار دارد. از بالای برج خلیفه چشم‌اندازهای زیبای شهر و منظره‌ی اقیانوس دیده می‌شود. پشت این برج باغ‌های زیبایی قرار دارند و آب‌نماهای حوض مقابل آن، بلندترین فواره‌ی جهان است که با آب‌نماهای معروف لاس وگاس برابری می‌کند.

مرکز خرید دبی مال نیز یک مکان همه‌جانبه برای تفریح، غذا خوردن و خرید کردن است. دبی مال که از نظر وسعت بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان است، دارای فروشگاه‌های برند فراوان، مرکز بازی اسکیت روی یخ برای کودکان و آکواریوم معروف دبی است. این آکواریوم در طبقه‌ی همکف دبی مال است و دارای 140 گونه ماهی و سایر آبزیان است که از طریق تونل‌های متحرک و قایق‌هایی با کف شیشه‌ای قابل مشاهده هستند. در دبی مال رویدادهایی مانند اجرای زنده‌ی موسیقی و نمایش‌های مد برپا می‌شود.

جاذبه‌های دبی قدیم

دبی قدیم که محله‌ی الفاهیدی یا بستکیا نامیده می‌شود، قدیمی‌ترین بخش شهر است که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده است. این منطقه در واقع محل اقامت و استقرار ثروتمندان ایرانی بود که برای تجارت مروارید و منسوجات به دبی می‌آمدند. از مکان‌های نزدیک به دبی قدیم نهر دبی است که شهر را به دو قسمت تقسیم کرده و دیره در شمال آن و بر دبی در جنوب آن قرار دارند. تا پیش از ساخته شده محله‌ی الفاهیدی، روستاهای کوچکی در کنار نهر قرار داشتند که قدمت آنها به 4000 سال پیش می‎رسد. منطقه‌ی السیف نیز یک بازار شناور دیدنی دارد.

موزه‌ی دبی نیز در دبی قدیم واقع است و در قلعه‌ی الفاهیدی قرار دارد. این قلعه قرن هجدهمی، دیوارهایی مرجانی، سقفی از جنس نخل، گل و گچ دارد. در سالن‌های این موزه‌، اسلحه، جنبه‌های مختلف زندگی سنتی اماراتی و همچنین آثار مربوط به گورهای 3000 تا 4000 ساله و... نمایش داده می‌شود. قاب دبی یکی دیگر از جاذبه‌های دبی قدیم است که قابی عظیم به ارتفاع 150 متر بوده و بین محله‌های قرار دارد. گالری‌هایی در داخل قاب دبی تاریخ شهر و میراث دبی را به تصویر می‌کشد.

آیا برج العرب بلندترین هتل جهان است؟

ارتفاع برج العرب 321 متر است که آن را به بلندترین هتل جهان تبدیل کرده است. برج العرب در یک جزیره‎ی مصنوعی ساخته شده و طراحی آن شبیه به بادبان است. هتل این برج العرب یکی از تجملی‌نرین و گران‌ترین هتل‌های جهان است اما بازدید از آن و رفتن به کافه‌های این برج خالی از لطف نیست. یک رستوران زیر آب به نام المحارا در این برج قرار دارد که دیوارها و کف آن شیشه‎ای بوده و به نوعی آکواریوم واقعی دبی به شمار می‌آید.

سواحل معروف دبی

دو ساحل جمیرا و ساحل بادبادک محبوب کسانی است که به دریا و تفریحات آبی علاقه دارند. ساحل جمیرا گزینه‌ی نخست برای علاقمندان ساحل در دبی است. اطراف این ساحل هتل‌های فراوان، تعداد زیادی صندلی آفتابگیر و رستوران وجود دارد. انواع تفریحات و ورزش‌های آبی برای علاقمندان موجود است. ساحل بادباک نیز در جنوب ساحل جمیرا واقع شده که هم برای آفتاب گرفتن مکان مناسبی است و هم دارای امکانات قایقرانی و تفریحات ساحلی است.

در دبی به دهکده‌ی میراث فرهنگی و دنیای ماجراجویی آی ام اجی برویم

پارک موضوعی آی ام جی، در نزدیکی دهکده‌ی میراث فرهنگی واقع شده که یکی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و قوم‌شناسی دبی است و گردشگران را با تاریخ، آداب و رسوم و فرهنگ مردمان بومی دبی و امارات آشنا می‌کند. دنیای ماجراجویی آی ام جی نیز یک پارک موضوعی جذاب است که بخشی از آن به طور کامل به شخصیت‎های نمادین مارول اختصاص دارد، در قسمت دیگر می‌توان با بازی‌های مربوط به دایناسورها سرگرم بود و در منطقه‌ی دیگر نیز شخصیت‎های انیمیشنی معروف پذیرای کودکان و خانواده‌ها هستند.

پارک آبی آکواونچور

نمی‌توان به دبی رفت و در این پارک آبی جذاب و هیجان‌انگیز وقت نگذراند. پارک آبی آکوواونچر که طولانی‌ترین سرسره‌ی آبی جهان را در خود جای داده، یک سازه‌ی نه طبقه با مناطق بازی متنوع برای کودکان و بزرگسالان است. در این پارک آبی یک ساحل تمیز با ماسه‌های سفید برای استراحت و آفتاب گرفتن وجود دارد.

در دبی چند مرکز تفریحی و خرید وجود دارد؟

مراکز خرید و تفریحی دبی به موارد بالا خلاصه نمی‌شود. مرکز خرید امارات با پیست اسکی سرپوشیده و محوطه‌ی پنگوئن، باغ گل و باغ پروانه با100 میلیون گل مشهور و 15000 پروانه، موزه‌ی چهارراه تمدن‌ها و... از سایر مراکز دیدنی دبی به شمار می‌آیند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد