اونس طلا2337.71
مظنه14,376,000
18 گرم3,318,700
ارزش سکه32,389,128
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)40,000,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

افزایش قیمت نفت صدای هند را درآورد

وزیر نفت هند اعلام کرد در شرایطی که دنیا در آستانه رکود اقتصاد قرار دارد، تولیدکنندگان نفت باید حساسیت بیشتری نسبت به کشورهای مصرف کننده نشان دهند.

به گزارش سایت طلا،هند به عنوان سومین وارد کننده بزرگ نفت در دنیا در روز سه شنبه از تولیدکنندگان خواست حساسیت بیشتری نسبت به کشورهای مصرف کننده داشته باشند که ضربه سختی از نفت بالای 90 دلار در هر بشکه خورده‌اند. قیمت نفت از زمان تمدید کاهش تولید داوطلبانه عربستان و روسیه رو به افزایش بوده است.

هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هند، پس از دیدار با هیثم الغیص، دبیرکل اوپک در یک کنفرانس صنعتی در ابوظبی گفت:«در زمان همه‌گیری کرونا وقتی قیمت نفت به شدت پایین آمده بود کل دنیا برای تثبیت قیمت و کمک به تولید کنندگان نفت همکاری کردند».

وی تاکید کرد حالا که دنیا در آستانه رکود اقتصاد قرار دارد، تولیدکنندگان نفت هم باید همان حساسیت را نسبت به کشورهای مصرف کننده نشان دهند.

آمریکا و متحدان غربی آن از ائتلاف اوپک پلاس خواسته‌اند تولید نفت را افزایش دهد تا هزینه‌های انرژی پایین آمده و به اقتصاد دنیا کمک شود. اما تولید کنندگان این ائتلاف عقیده دارند در راستای ثبات بازار حرکت می‌کنند.

وزیر نفت هند در حاشیه کنفرانس ادیپک در ابوظبی اعلام کرد در مورد قیمت نفت با دبیرکل اوپک صحبت کرده است. وی مدت‌هاست از اوپک و متحدانش به رهبری روسیه در ائتلاف اوپک پلاس خواسته توجه کنند که سیاست‌های آنها چطور بر کشورهای مصرف کننده نفت تاثیر می‌گذارد.

هند 85 درصد از نیاز خود به نفت خام را با واردات تامین می‌کند.

پوری قبلا اعلام کرده بود اگر قیمت نفت بالاتر از 100 دلار در هر بشکه برسد می‌تواند آن را مدیریت کند اما این قیمت به نفع هیچ کس نیست. هند حدود 60 درصد از واردات نفت خود را که معادل 101 میلیارد دلار می‌شود از کشورهای عضو اوپک خریداری می‌کند.

وی در یکی از جلسات ادیپک گفت:«امیدوارم قیمت نفت بالاتر از 100 دلار در هر بشکه نرود. اما اگر این اتفاق بیفتد، ما می‌توانیم آن را مدیریت کنیم. من نگران اتفاقی هستم که برای سایر بخش‌های دنیای در حال توسعه می‌افتد».

پالایشگاه‌های هند از زمان آغاز تحریم‌های غربی علیه روسیه به خاطر جنگ اوکراین، نفت ارزان قیمت این کشور را خریداری می‌کنند. پوری قبلاً اعلام کرده بود اگر قیمت نفت روسیه بالاتر از سقف قیمت 60 دلاری که غرب برای آن تعیین کرده بود برود دیگر نفت این کشور را خریداری نمی‌کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد