اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کره شمالی، آمریکا را به افزایش تهدید هسته‌ای متهم کرد

کره شمالی، آمریکا را به افزایش تهدید هسته‌ای متهم کرد و گفت که راهبردی جدید ایالات متحده برای مقابله تسلیحات کشتار جمعی یک «اقدام تحریک‌آمیز سیاسی» است.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، یک سخنگوی وزارت دفاع کره شمالی بامداد چهارشنبه با اشاره به رزمایش‌های مشترک آمریکا با کره جنوبی و اعزام زیردریایی هسته‌ای راهبردی به شبه‌جزیره کره، ایالات متحده را به افزایش تهدیدهای هسته‌ای متهم کرد.

وزارت خارجه آمریکا در «راهبردی مقابله با تسلیحات کشتار جمعی ۲۰۲۳» کشورهایی مانند ایران و کره شمالی را «تهدیدهای مداوم»، چین را «چالش» و روسیه را «تهدید حاد» خوانده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، سخنگوی وزارت دفاع این کشور این راهبرد را یک «اقدام تحریک‌آمیز سیاسی» علیه کشورهای مستقل خواند و افزود که پیونگ یانگ «با کوبنده‌ترین راهبرد» به راهبرد نظامی آمریکا پاسخ می‌دهد.

مجلس عالی خلق کره شمالی هفته گذشته ماده واحده‌ای در اصلاح قانون اساسی این کشور برای ایجاد نیروهای هسته ای و توسعه شتابان آنها به منظور مهار جنگ و حفظ صلح و ثبات در منطقه و جهان تصویب کرد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی نوشت که مجمع عالی خلق به اتفاق آرا «دستورکاری حیاتی را برای تعیین سیاست نیروی هسته‌ای به عنوان قانون بنیادین کشور» تصویب کرد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سخنانی در پارلمان اصلاحات ماده ۵۸ از فصل ۴ قانون اساسی در مورد توسعه شتابان نیروهای هسته ای را یک «رویداد تاریخی» خواند.

وی ادامه داد: تسریع نوسازی تسلیحات هسته‌ای به منظور حفظ برتری قطعی در بازدارندگی راهبردی حائز اهمیت بسیار است.

کیم تاکید کرد: این یک اتفاق تاریخی است که یک اهرم سیاسی قدرتمند برای تقویت ظرفیت‌های دفاع ملی ایجاد می‌کند.

کره شمالی همچنین چهار هفته پیش اعلام کرد که یک رزمایش حمله هسته‌ای تاکتیکی برگزار و در آن حمله به مراکز فرماندهی و پایگاه‌های هوایی کره جنوبی را شبیه‌سازی کرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد