اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چند ترفند ناب که کمک می کنند همیشه خوش عکس باشید+ تصاویر

بعضی به اشتباه تصور می کنند کار مدل ها صرفاً این است که زیبا باشند و به دوربین خیره شوند. با این حال، برای ثبت عکسی آنقدر خوب که مناسب رفتن روی جلد مجلات باشد، عمده ی کار به توانایی مدل در ژست گرفتن صحیح و مناسب بستگی دارد.

به گزارش سایت طلا، بعضی به اشتباه تصور می کنند کار مدل ها صرفاً این است که زیبا باشند و به دوربین خیره شوند. با این حال، برای ثبت عکسی آنقدر خوب که مناسب رفتن روی جلد مجلات باشد، عمده ی کار به توانایی مدل در ژست گرفتن صحیح و مناسب بستگی دارد.

۱- چانه ی خود را جلو دهید

مشکل: در هر عکسی، گردن باید در دید باشد. از خم کردن سر خود به سمت جلو پرهیز کنید، در غیراینصورت، نگاه تان سنگین و ناخوشایند می شود.

راه حل: سعی کنید چانه ی خود را اندکی جلو دهید. شاید کمی غیر طبیعی به نظر برسد، اما در این حالت گردن باریک تر دیده می شود و یک حس و حال شیک و متناسب بودن هم به تصویر کلی تان داده می شود.

۲- دست به سینه نشوید

مشکل: خم کردن سر بدون پایین آوردن شانه ها حالتی غیر طبیعی ایجاد می کند. دست به سینه شدن باعث می شود فرم کلی بدن تان حالتی محو و بی شکل پیدا کند.

راه حل: وقتی رو به دوربین قرار گرفتید، بدن خود را کمی به یک سمت کج کنید. دست های خود را پایین بیاندازید و اندکی از بدن دور کنید. با این کار، گردن باریک تر به نظر می رسد و فرم کلی بدن مشخص تر می شود.

۳- به حالت بدن تان دقت کنید

مشکل: حتی یک قوز کردگی اندک هم باعث می شود گردن تان کوتاه تر و کمرتان پهن تر به نظر برسد.

راه حل: شانه های خود را طوری عقب دهید که تیغه های آن ها (استخوان های مثلثی شکل متصل به شانه ها در قسمت پشت) به هم نزدیک تر شوند، ستون فقرات تان را صاف کنید و عقب دهید. اگر نشسته اید، به صندلی تکیه ندهید. برای آنکه فرم کلی بدن تان مشخص تر باشد، سعی کنید مایل به دوربین بنشینید.

۴- زاویه ی خود را تغییر دهید

مشکل: وقتی طوری می نشینید که پاهایتان رو به دوربین قرار می گیرد، فرم کلی بدن تان بزرگ و زمخت به نظر می رسد. استفاده از یک زاویه ی اشتباه می تواند باعث شود دست ها و پاها کوتاه تر از آنچه که واقعاً هستند به نظر برسند.

راه حل: برای حل این مشکل کافی است زاویه ی خود را تغییر دهید، به طوری که اندکی مایل به دوربین بنشینید. برای آنکه تصویر پاهایتان در هم یکی نشود و بلندتر و باریک تر هم به نظر برسند، یک پا را اندکی بالاتر از پای دیگر قرار دهید.

۵- بالاتنه ی خود را بچرخانید

مشکل: اگر بالاتنه ی خود را آنقدری که باید رو به دوربین قرار ندهید، شانه ها گرد و باریک و کمر پهن تر به نظر می رسد. به علاوه، این کار باعث می شود فرم کلی بدن تان بزرگ به نظر برسد.

راه حل: بهترین کار این است که به شکل سه چهارم رو به دوربین بچرخید. با این کار کمر باریک و بالاتنه پهن تر دیده می شود.

۶- به محل قرارگیری دست ها توجه داشته باشید

مشکل: وقتی نشسته ژست می گیریم اغلب نمی دانیم که دست هایمان را کجا بگذاریم. دست به سینه شدن تصویر بدی از شما می سازد و رها کردن دست ها هم غیر طبیعی به نظر می رسد.

راه حل: فرم «ساعت شنی» یکی از بهترین ژشت ها برای حالت نشسته است. یک پای خود را روی دیگری بیاندازید و آرنج هر دو دست را روی زانوی پای بالایی قرار دهید. یکی از دست ها را عمودی و دیگری را افقی بگذارید. این حالت خطوط بصری شیکی ایجاد می کند که چهره و اندام تان را برجسته می سازد.

۷- خطوط بصری ایجاد کنید

مشکل: صاف ایستادن در حالی که دست ها دو طرف بدن آویزان شده اند، اصلاً ژست فتوژنیکی نیست. به علاوه، در این حالت ممکن است برخی بخش های پوشش تان در هم یکی شوند، امری که باعث می شود فرم کلی بدن تان بزرگ تر به نظر برسد.

راه حل: دست ها را از بدن دور کنید. سعی کنید آن ها را طوری نگه دارید که خطوط صاف و زاویه هایی ایجاد کنند که بر فرم کلی بدن تأکید کنند و چیزهایی که واقعاً مهم اند را برجسته سازند.

۸- خطوط صاف و منحنی را باهم ترکیب کنید

ترکیب خطوط منحنی و صاف جذابیت زیادی ایجاد می کند. به حالت سه رخ رو به دوربین بایستید. مقداری فضای خالی دور کمر باقی بگذارید و یک دست را روی ران قرار دهید و دست دیگر را در موازات انحناهای بدن. قرارگیری صحیح دست ها به تأکید بر روی جنبه های زیبای اندام تان و ایجاد یک تصویر کلی شیک از شما کمک می کند.

۹- از پوشیدن لباس های گشاد و شل خودداری کنید

مشکل: لباس های گشاد و شل تشخیص اندام را دشوار می کنند. به علاوه، باعث می شوند اندام بسیار پهن تر به نظر برسد.

راه حل: برای حل این مشکل، دستان خود را روی کمرتان قرار دهید. مچ دست ها باید مشخص باشند و یک دست باید اندکی بالاتر از دیگری قرار بگیرد. بهتر است به کلی از پوشیدن لباس های اینچنینی برای عکس گرفتن خودداری کنید.

۱۰- آرنج تان را در دید نگذارید

مشکل: وقتی آرنج را رو به دوربین قرار می دهید، دست کوتاه و غیر طبیعی به نظر می رسد. به علاوه، اگر یکی از دست ها روی گردن یا سر قرار بگیرد، باعث به هم خوردن نسبت های بدن و سنگین شدن تصویر می شود.

راه حل: اگر دست ها در کادر قرار دارند، باید آن ها را در دید نگه دارید و طوری از آن ها استفاده کنید که روی بهترین ویژگی های ظاهری تان تأکید کنند. آرنج خود را اندکی به کنار ببرید تا خطوط بصری فرم کلی بدن واضح و قابل تشخیص باشند.

۱۱- تظاهر به لمس کردن کنید

مشکل: اگر کف یکی از دست ها رو به دوربین قرار بگیرد، متمایز و برجسته می شود و اصصلاحاً در چشم می آید، به همین دلیل توجه ها را از بقیه ی ویژگی های ظاهری تان دور می کند. این کار همچنین باعث می شود صورت کوچک تر دیده شود.

راه حل: این ژست باید طوری انجام شود که هم کف دست ها رو به دوربین قرار نگیرد و هم روی فرم کلی چهره تأکید شود. برای این منظور باید نقاط مشخصی از صورت تان را تظاهر به لمس کردن کنید، بدون آنکه واقعاً لمسی انجام شود. چیز دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که هرگز نباید دست خود را روی صورت یا سرتان قرار دهید.

۱۲- روی صورت تان تأکید کنید

مشکل: مشت کردن دست و تکیه دادن سر به آن اصلاً ایده ی خوبی نیست. این حالت سنگین و غیر طبیعی به نظر می آید.

راه حل: به جای آن بهتر است با باز کردن دست خود فرم کلی صورت تان را برجسته کنید. برای آنکه دست و مچ آن حالت راحت و طبیعی ای داشته باشند، سعی کنید اول با دو انگشت خود یک خودکار بردارید و سپس خودکار را کنار بگذارید. با این کار دست در همان حالت می ماند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد