اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اتفاقی عجیب در بازار سکه / کاهش قیمت ادامه دارد؟

بررسی هسته مرکزی بازار سکه در دومین روز هفته جاری، حکایت از کاهش تقاضا برای خرید سکه و افزایش تمایل به فروش آن داشت.

به گزارش سایت طلا،در هفته‌های گذشته اخبار مختلفی در زمینه آزاد‌سازی بدهی‌های ایران از سوی کشورهای مختلف در جریان بوده است. وجود این اخبار در بازار موجب شده تا قیمت دلار، سکه و طلا نوسان چشم‌گیری نداشته باشند.

بررسی هسته مرکزی بازار سکه در دومین روز هفته جاری حکایت از کاهش تقاضا برای خرید سکه و از سوی دیگر افزایش فشار فروش دارد.

قیمت هر قطعه سکه امامی در معاملات نقدی دیروز تا سطح ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پایین آمده بود که در مقایسه با عصر شنبه کاهش ۱۰۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد.

اما چه اتفاقی افتاد که سکه مسیر کاهش را دنبال‌کرد؟

این روزها از بازار جهانی طلا خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد. قیمت طلا در روز جمعه تا زیر مرز مقاومتی ۱۸۵۰ دلار افت کرد و در روز شنبه هم جان صعود نداشت.

تحلیلگران می‌گویند اونس طلا در مسیر کاهش ماهانه و سه‌ماهه قرار گرفته؛ زیرا انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد. از سوی دیگر، دلار و بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری به سمت افزایش سه‌ماهه پیش رفت.

از طرفی هم قیمت طلای آب شده روز گذشته از سطح ۹ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۷۵۹ هزار تومان پایین آمد.

فعالان اقتصادی می‌گویند نزول بهای اونس طلا و قیمت طلای آب‌شده در انتهای هفته، وضعیت دشواری را برای دارندگان فلز گران‌بهای داخلی ایجاد کرده است.

عده‌ای از معامله‌گران باور دارند دلیل اصلی کاهش تقاضا در بازار سکه ناشی از ثبات نسبی قیمت دلار در سنگر ۴۹ هزار تومان بوده است. به عقیده آنها سنگرگیری بازیگران ارزی در این مرز، باعث شده که سطح احتیاط در بازار سکه بیشتر شود و برخی از خریداران سکه چند وقتی خانه‌نشین شوند.

برخی هم عقیده دارند در شرایطی که قیمت دلار در محدوده ۴۹ هزار و ۴۰۰‌ تومان تا ۴۹ هزار و ۷۰۰ تومان‌در نوسان است، این قیمت اونس طلاست که لیدر بازار سکه شده و به سکه‌بازان خط‌دهی می‌کند.

به باور تکنیکالیست‌ها، قیمت طلا جهانی درحال‌حاضر در مرز مقاومتی ۱۹۵۰ دلار قرار دارد. در صورتی که طلا بالای آن تثبیت دهد، ممکن است سطح تقاضا برای خرید سکه امامی تاثیر ملموسی بپذیرد.

با‌ این‌ حال، اگر فلز گران‌بهای جهانی نتواند از سطح ۱۹۵۰ دلار عبور کند، ممکن است در برگشت با شکست سطح ۱۹۴۲ تا حوالی ۱۹۳۸ و ۱۹۲۵ دلار کاهش یابد. این امر می‌تواند زمینه‌ساز کاهش تقاضا برای سکه امامی شود.

به عقیده آنها در شرایط کنونی مهم‌ترین مرز حمایتی برای سکه امامی محدوده ۲۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است که در صورتی که این مرز از دست برود احتمال عقب‌نشینی آن به سمت کانال ۲۶ میلیون تومان وجود دارد.

البته در صورتی که نرخ دلار صعودی شود این امر می‌تواند جسارت خریداران سکه را تا حدودی بیشتر کند.

البته در روزهای اخیر یکی از دلایل کاهش قیمت‌ها در بازار سکه، ناشی از ریزش قیمت طلا جهانی بود. فعالان اقتصادی و سیاسی به تعطیلی دولت آمریکا نگاه ویژه داشتند. آنها می‌گفتند اگر دولت آمریکا تعطیل شود، قیمت اونس طلا به مدار صعود برمی‌گردد و می‌تواند بازار طلا و سکه را تحت تاثیر قرار دهد.در شرایط کنونی در خبرها آمده مجلس سنای آمریکا با ۸۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف، طرحی را تصویب کرد که به‌صورت موقت از تعطیلی دولت این کشور به‌مدت ۴۵ روز جلوگیری می‌کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد