اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آژیر قرمز در بازار طلا به صدا درآمد/ ریزش قیمت ها تا کجا ادامه دارد؟

درحال‌حاضر قیمت سکه امامی از طرف قیمت طلای جهانی تحت‌فشار است و اگر قیمت دلار هم رشد نکند سکه می‌تواند سطوح مهم حمایتی را ازدست‌دهد.

به گزارش سایت طلا، این روزها از بازار جهانی طلا خبرهای خوبی به گوش سکه‌بازان افزایشی نمی‌رسد. قیمت طلا در روز جمعه تا زیر مرز مقاومتی ۱۸۵۰ دلار افت کرد و در مسیر کاهش ماهانه و سه‌ماهه قرار گرفت؛ زیرا انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه دارد.

در واقع انتظار افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا قیمت طلا را به پایین‌ترین رقم طی ۶ ماه گذشته رسانده است.

از سوی دیگر، دلار و بازدهی شاخص ۱۰ساله خزانه‌داری به سمت افزایش سه‌ماهه پیش رفت. قیمت طلای آب شده روز گذشته از سطح ۹ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۷۵۹ هزار تومان پایین آمد.

فعالان اقتصادی می‌گویند نزول بهای اونس طلا و قیمت طلای آب شده در انتهای هفته، وضعیت دشواری را برای دارندگان فلز گران‌بهای داخلی ایجاد کرده است.

در واقع قیمت سکه امامی از طرف قیمت طلای جهانی تحت‌فشار است و اگر قیمت دلار هم رشد نکند سکه می‌تواند سطوح مهم حمایتی را از دست دهد.

بااین‌حال، طبق ادعای معامله‌گران قیمت هر قطعه سکه امامی در معاملات پشت خطی جمعه‌شب در حول‌وحوش ۲۷ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به فروش رسید که نسبت به عصر پنجشنبه تقریباً رنج بود.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل ثبات نسبی قیمت سکه ناشی از حمایت دلار از فلز زردرنگ داخلی بود. گفته می‌شود هر برگ اسکناس آمریکایی در پشت خط جمعه در حدود ۴۹ هزار و ۶۵۰ تومان نرخ‌گذاری شد و همین امر موجب شده بود در بازار سکه حجم فروش‌ها کاهش یابد.

تکنیکال‌کارها می‌گویند درصورتی‌که قیمت دلار امروز بتواند به افزایش قیمت خود ادامه دهد، فلز گران‌بهای داخلی خواهد توانست که بالای حمایت ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تثبیت شود و حتی به‌سوی مرز ۲۷ میلیون ۷۰۰ هزار تومانی گام بردارد.

از سوی دیگر، حال که صدای آژیر قرمز در بازار طلا به صدا درآمده عده‌ای دیگر مدعی بودند ریزش اونس طلا احتمالاً باعث خروج اضطراری سرمایه‌گذاران طلا و ورود آنها به بازار دلار و سکه شود.

سکه در شرایط کنونی سکه بر آستانه مرز حمایتی ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد، اگر این مرز را از دست دهد احتمال عقب‌نشینی تا محدوده ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان محتمل خواهد بود.

ارزش ذاتی سکه برای امروز ۲۱ میلیون و ۶۰۹ هزار تومان است که با قیمت نقدی در بازار ۵ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان فاصله دارد. دو روز قبل ارزش واقعی هر قطعه سکه امامی تا ۲۱ میلیون و ۹۷۷ هزار تومان محاسبه شده بود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد