اونس طلا2302.52
مظنه14,706,000
18 گرم3,394,800
ارزش سکه33,132,618
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

تنها برند طلا و جواهر ایران در کنار برندهای بزرگ دنیا + عکس

جواهری پیوه ژن به عنوان اولین صادرکننده مصنوعات طلا و جواهر در ایران و و اولین غرفه ایرانی در نمایشگا های بین المللی فعالیت می کند.

به گزارش سایت طلا،پیوه ژن روستایی سرسبز با فرهنگی اصیل و مردمانی هنرمند و چیره دست،زبان زد در هنر جواهر سازی در قلب رشته کوههای بینالود در فاصله 60 كیلومتری غرب مشهدالرضا(ع) واقع گردیده است.

این روستا که به عنوان هنرکده ای از صنعت طلا، جواهر و نقره طی نیم قرن گذشته علاوه بر پرورش اساتید بنام و صاحب سبک،جوانانی مشتاق و خوش ذوق در این صنعت را نه تنها به سرتاسر ایران که حتی کشورهای همسایه نیز معرفی نموده است از احترام خاصی در میان مسئولین امر و نیز اهالی فن برخوردار می باشد.

در این میان گروه تولیدی طلا و جواهر پیوه ژن با کادری مجرب و صاحب سبک در کنار تیم مدیریتی جوان و با انگیزه با بهره گیری از تجربیات و هنر اساتید بنام با تمرکز بر کیفیت و زیبایی در طراحی و تولید مصنوعات طلا با نگین های اتمی تلاش می کند با وزنی سبک و منحصر به فرد همه را شگفت زده کند.

سایت طلا در مصاحبه اختصاصی با مدیریت گروه تولیدی پیوه ژن به عنوان 5 برند برتر ایران مطالبی پر بار و جالب برای دوستداران این صنعت رقم زد.

صمدی مدیریت گروه تولیدی پیوه ژن گفت:با آغاز فعالیت خود از مشهد مقدس، امسال بیستمین سال فعالیت مستمر این مجموعه می باشد.

وی گفت: پیوه ژن از ترکیب دو کلمه پایاب و ژن تشکیل شده که به معنی چشمه زندگی است . از این رو نام پیوه ژن را برای نشان دادن چشمه زندگی صنعت طلا و جواهر ایران بعنوان برند خود انتخاب نموده ایم.

صمدی گفت:تمام پرسنل و تیم مدیریتی این برند اهل روستایی پیوه ژن هستند،همان روستایی که در سال 1341 اولین پیوه ژنی به نام استاد آموزگار را وارد صنعت طلا و جواهر نمود و اکنون حدود ۷۵ درصد از جواهر سازهای مشهد، اهالی پیوه ژن بوده و حدود 20 تا 25 درصد از جواهر سازها و مخراج کارهای تهران نیز از همین روستا می باشند.

وی گفت:فعالیت ما با 5 نیرو و از حوزه پایه جواهرات در شهر مشهد آغاز و سپس با گسترش فعالیتهای خود به سمت مصنوعات تمام شده با نگین اتمی گام برداشته ایم.

او درباره ورود تکنولوژی در کارگاه پیوه ژن این چنین بیان میکرد در اوایل سال 2012 در نمایشگاه مشهد با تکنولوژی پرینترهای سه بعدی آشنا گردیده و با پی بردن به اینکه می توانیم با راندمان بیش از پیش و در غالب کیفیتی برتر و سبک تر به ارائه خدمت و گسترش هنر این مرز و بوم بپردازیم،با تهیه یک پرینتر قدرتمند سه بعدی در کنار بهره مندی از اساتید مطرح طراحی،اقدام به جذب و آموزش علاقه مندان به این هنر در غالب آکادمی طراحی جواهرات با نرم افزار ماترکیس نمودیم.

در اولین دوره با مشارکت 20 نفر هنرجو و با بهره گیری از استاد برجسته این حوزه استاد فرهنگ زاجفروش به منظور آموزش، نخستین گام در این عرصه را باتوکل به حضرت حق و با استعانت از آقا علی ابن موسی الرضا(ع) برداشتیم.

دوره های بعدی تا قبل از پاندمی کرونا به 80 تا 90 نفر هم رسید و حدود 500 طراح را به بازار مشهد اضافه نمودیم تا بتوان گفت علاوه بر تولید در زمینه آموزش هم موفق عمل نموده به گونه ای که امروز مشهد به یکی از قطب های طراحی در کشور تبدیل گردیده و پایلوت طراحی در ایران است.

صمدی خاطرنشان ساخت با استخدام استعدادهای طراحی این آموزشگاه در کارخانه خود تصمیم گرفتیم علاوه بر فعالیت داخل ایران در خارج از کشور نیز به گسترش فعالیت خود پرداخته که حدود دو سال است به عنوان اولین ایرانی در نمایشگاههای بین المللی از جمله چهارمین حضور خود در نمایشگاه استانبول یا برای اولین بار در تاریخ کشورمان در نمایشگاه هنگ کنگ به نام ایران عزیز اسلامی شرکت نموده و نیروی کار خود را از 5 نفر به 100 نفر گسترش دهیم.

وی همچنین از حضور و گرفتن غرفه در نمایشگاه دبی ،تایلند و ... نام برد و گفت هنر دست بچه های روستایی در مشهد را اکنون به دنیا صادرات نموده و هنر غالب و برتر این مرز و بوم را با افتخار به جهانیان نشان داده و علاوه بر این مهم از وابستگی به مصنوعات خارجی بی نیاز کردیم به صورتی که برندهایی چون طیبه نتوانست با ایران رقابت نمایند چرا که در کنار مبحث اجرت، کسر سنگ نیز حائز اهمیت بود که توانستیم در رقابتی غرورآمیز با برندهای بنام خارجی، از خروج ارز جلوگیری نماییم و اکنون در نمایشگاه شارجه در کنار غرفه طیبه محصولات خود را به فروش برسانیم و کمتر از یک هفته دیگر در نمایشگاه استانبول در کنار برندهای بزرگ دنیا رقابت خواهیم نمود و به عرضه محصولات با کیفیت و شکیل جوانان ایرانی بپردازیم.

مدیریت گروه تولیدی پیوه ژن با بیان اینکه اولین ایده کنسرسیوم صادراتی که بیانگر توانمندیهای صنعت ساخت طلا و جواهر ایران در خارج از کشور است را در حال اجرا داریم، گفت :تولیدات ایرانی در رقابت با محصولات خارجی به ما این توان را داد تا خوشبختانه دفتر استانبول خود را در اردیبهشت ماه توسط آقای بذرافشان رییس محترم اتحادیه طلا و جواهر تهران و آقای شربیانی رییس اتحادیه طلا و جواهر تبریز و دکتر زارع معاونت صنایع خلاق در وزارت صمت افتتاح نموده و تصمیم گرفتیم به عنوان کنسرسیوم صادراتی محصولات دیگر تولیدکنندگان ایرانی را نیز به عنوان نماینده در نمایشگاه های بین المللی خارجی معرفی و عرضه نماییم. ایشان همچنین ابراز امیدواری کرد یک بازار صادراتی بزرگ را برای جوانان خلاق ایرانی فراهم نماییم.

وی بیان نمود:در این مسیر تلاش و زحمات عدیده ای برای باز شدن راه صادرات کشیده شد که به عنوان مثال توانستیم سال گذشته با کمک اتحادیه های سراسر کشور واردات شمش به ایران را آزاد نموده که بدین سبب ارزش افزوده و عوارض به این شمش تعلق نمی گیرد و شهر هایی از جمله مشهد،تهران،اصفهان ،شیراز،تبریز و یزد به عنوان پایلوت گمرکی انتخاب شده تا امر خطیر و ارز آور صادرات محقق گردد .

وی گفت:متاسفانه،باتوجه به دغدغه های دست اندرکاران امر صادرات، مسئولین محترم آنچنان که باید به این مهم اقتصادی که بی شک یکی از محرکه های چرخه اقتصادی کشور نیز می باشد توجه و حمایت ملموس انجام نداده اند.علاوه بر این گاه و بی گاه موانعی تراشیده می شود که به تولید کنندگان ضربه می زند و متاسفانه باعث دلسردی و بعضا خروج نیروی متبحر و تولیدکننده ی این صنعت از کشور می گردد.

صمدی از ارگان های مختلفی چون بانک مرکزی،اداره امور مالیاتی،وزارت صمت،اتاق بازرگانی ،گمرک و ......خواستار حمایت و همکاری شد و گفت لطفا راه صادرات و ارزآوری را تسهیل نمایید زیرا صنعت طلا و جواهر به عنوان پاک ترین، پول ساز و ارز آورترین صنعت در دنیا شناخته شده است که می تواند با کمترین فضا برای کشور ارزآوری نماید مشروط بر اینکه حمایت دولتمران برای تسهیل در دریافت مجوزهای مختلف عملی گردد تا تولیدکنندگان بتوانند به راحتی صادرات خود را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد : در کشورهای خارجی حمایت های زیادی از تولید کنندگانی مانند ما می شود و کشورهای زیادی خواستار همکاری با برند ما شده اند اما عِرق ملی و عشق وطن باعث شده در ایران بمانیم و با افتخار به عنوان اولین ایرانی در نمایشگاه های مختلف دنیا با پرچم ایران عزیز اسلامی حضور پیدا نموده و بعنوان سربازان این مرز و بوم با ارائه محصولات در حد نام بزرگ کشورمان،پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را بر قله های افتخار به اهتزاز در آوریم.

مدیریت گروه تولدی پیوه ژن در پایان با آرزوی توفیق و سربلندی بیش از پیش ایران اسلامی و کلیه دست اندرکاران بیان نمود؛ بعنوان ذره ای کوچک از این دریای بیکران هنر،ذوق و خلاقیت به همکاران فعال در حوزه طلا و جواهر توصیه می نمایم نمایشگاه مانند دانشگاه است،همیشه بخشی از درآمدتان را در تحقیق و توسعه هزینه نمایید و با حضور در نمایشگاه های بین المللی تجربه های زیادی کسب و در کارتان پیشرفت نمایید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد