اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جدید برنج ایرانی در مهرماه اعلام شد + لیست کامل

در پی کاهش قابل توجه قیمت برنج درجه یک شمال کشور، برنج وارداتی ثبات داشته است؛ تاجایی که قیمت برنج وارداتی هندی و پاکستانی درجه یک با نرخ‌هایی بین ۴۵ تا ۵۲ هزارتومان در عمده‌فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

برنج یکی از مهم‌ترین غلات مصرفی جهان است که توسط میلیون‌‌‌ها نفر در سراسر جهان مصرف می‌شود و ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست به طوری که این محصول یکی از کالاهای اساسی و مهم سبد خانوار ایرانی محسوب می‌شود و از دیرباز جایگاه ویژه‌ای داشته است.

لیست قیمت برنج:

1-برنج طارم هاشمی دودی با بسته بندی 1 کیلویی استاندارد: 124900تومان

2-برنج طارم هاشمی دودی با بسته بندی پت 500گرمی استاندارد: 68900 تومان

3-برنج طارم هاشمی دوبارکشت فریدونکنار استاندارد: 109900تومان

4-برنج طارم هاشمی فریدونکنار استاندارد: 91900 تومان

5-برنج طارم هاشمی فریدونکنار استاندارد تولید روز: 91900 تومان

6-برنج طارم سنگی فریدونکنار استاندارد: ***

7-برنج طارم هاشمی استاندارد: ***

8-برنج طارم دمسیاه کلاله استاندارد: 90900 تومان

9-برنج فجر استاندارد: 63900 تومان

10-برنج فجر استاندارد تولید روز: 63900 تومان

11-برنج شیرودی استاندارد: 55900 تومان

12-برنج ندا استاندارد : 52900 تومان

13-برنج عنبربواستاندارد: ***

14-شکسته برنج طارم هاشمی کشت دوم فریدونکنارسورت شده: 65900 تومان

15-شکسته طارم(هاشمی،سنگی،دمسیاه) سورت شده: 64900 تومان

16-شکسته برنج فجرسورت شده: 49900 تومان

17-شکسته برنج شیرودی سورت شده: 35900 تومان

18-شکسته برنج عنبربو سورت شده: 35900 تومان

19-شکسته برنج ندا سورت شده: 35900 تومان

20-نیمه برنج طارم هاشمی سورت شده: 41900 تومان

21-نیمه برنج طارم دمسیاه کلاله: 41900 تومان

22-نیمه برنج فجر سورت شده: 35900 تومان

23-نیمه برنج شیرودی سورت شده: 31900 تومان

24-نیمه برنج عنبربو سورت شده: 31900 تومان

25-نیمه برنج ندا سورت شده: 31900 تومان

ایران سالانه حدود ۲ میلیون و 200 تا ۲‌میلیون و 400 هزارتن از این محصول را تولید می‌کند درحالی که نیاز سالانه کشور ما به محصول برنج حدوداً ۳ میلیون و 600 تن در سال است که هر ساله بین یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار تن آن از محل واردات تأمین می‌شود.

البته سال گذشته یک میلیون و ۷۸۳ هزار تن برنج وارد کشور شده بود که از این میزان یک میلیون و ۳۶۳ هزار تن سهم بخش خصوصی بوده است.

بنابراین شرایط تولید داخلی، میزان واردات نشان می‌دهد که امسال بازار برنج از شرایط مطلوبی نسبت به سال گذشته برخوردار باشد همچنین افزایش عرضه این محصول در بازار منجر شد که قیمت این محصول نیز نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته باشد تاجایی که قیمت هر کیلوگرم برنج با کیفیت و درجه یک شمال کشور بین ۷۰ تا ۹۰ هزارتومان به فروش می‌رسد.

درحالی که سال گذشته این رقم در استان‌های شمالی که خود تولیدکننده این محصول بودند به بیش از ۱۲۰ هزارتومان نیز رسیده بود. دولت درسال‌جاری حلقه‌های واسط از زنجیره ارزش برنج ایرانی را حذف کرد به طوری که خرید برنج کشاورزان به‌صورت مستقیم و بدون واسطه در مراکز اعلام شده انجام شد تا با کاهش حاشیه سود، این محصول در فروشگاه‌های زنجیره‌ای با قیمت ارزان به دست مصرف‌کنندگان نهایی برسد.

بنابراین با کاهش قیمت برنج ایرانی، نرخ برنج خارجی نیز در بازار به تعادل رسیده و به نظر می‌رسد امسال اقشار مختلف جامعه بتوانند از این کالای اساسی بهره‌مند شوند. به تازگی «رضا کنگری» رئیس اتحادیه بنکداران موادغذایی تهران نیز گفته بود قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی و طارم درجه یک گیلان در بازار عمده فروشی تهران بین ۷۵ تا ۸۰ هزار تومان و برنج ایرانی پرمحصول بین ۳۷ تا ۴۰ هزارتومان به فروش می‌رسد که کاهش بین ۳۵ تا ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

البته برنج هاشمی درجه یک با هزینه‌های شبکه توزیع و حمل‌ونقل با ۱۳ تا ۱۵ درصد افزایش به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

در پی کاهش قابل توجه قیمت برنج درجه یک شمال کشور، برنج وارداتی ثبات داشته است؛ تاجایی که قیمت برنج وارداتی هندی و پاکستانی درجه یک با نرخ‌هایی بین ۴۵ تا ۵۲ هزارتومان در عمده‌فروشی‌ها به فروش می‌رسد.

وضعیت بازار برنج نشان می‌دهد که امسال بازار آرامی را در این محصول داشته باشیم. گفتنی است که سال گذشته قیمت انواع برنج ایرانی داخلی در بازار برای مصرف‌کنندگان بین ۶۵ تا ۱۸۰ هزارتومان بود که امسال این رقم برای برنج ایرانی درجه یک هاشمی و طارم بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزارتومان و برای برنج پرمحصول برحسب کیفیت بین ۳۷ تا ۶۰ هزارتومان رسیده است. امسال با توجه به کاهش قیمت برنج داخلی قیمت برنج خارجی افزایشی نداشته و نسبت به سال گذشته نیز برای برنج خارجی درجه یک از ثبات و مابقی حتی با کاهش روبه‌رو بوده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد