اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشدار به موتورسواران؛ این موتورسیکلت ها حق تردد ندارند

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از الزامی شدن معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: باید الزامات تشویقی برقرار شود تا راکبین موتورسیکلت کارت معاینه فنی دریافت کنند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از الزامی شدن معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها خبر داد و گفت: باید الزامات تشویقی برقرار شود تا راکبین موتورسیکلت کارت معاینه فنی دریافت کنند.

پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ محمد رازقی روز چهارشنبه اظهار داشت: بیش از ۲ میلیون برگ جریمه از ابتدای سال جاری برای خودروهایی که نسبت به قانون معاینه فنی بی‌تفاوت هستند، صادر شده است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست سال، آلودگی هوای تهران چندان نیست و توجه زیادی به آن نمی‌شود اما در نیمه دوم سال چون تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی را در پی دارد به آن توجه می‌شود و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

پلیس راهنمایی و رانندگی هم برابر قانون و مقررات باید نسبت به رانندگانی که در حوزه آلودگی هوا به قوانین و مقررات احترام نمی‌گذارند و با خودروهای فاقد معاینه فنی تردد می‌کنند، برخورد لازم و قانونی را انجام دهد.

سرهنگ رازقی افزود: در حوزه آلایندگی و دودزا بودن نیز پلیس راهور تهران بزرگ، این خودروها را متوقف و آنان را ملزم به رفع نقص فنی می‌کند تا مجدد معاینه فنی دریافت کنند.

وی ادامه داد: رانندگانی هم که معاینه فنی دریافت کرده‌اند ولی شرایط سابق و قبلی را ندارند و شرایط سابق را از دست داده‌اند، مجدد باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند و پلیس راهور به محض دودزا بودن وسیله نقلیه، برگه معاینه فنی خودرو را ابطال می‌کند.

معاینه فنی موتورسیکلت‌ها اجباری شد

پلیس راهور به محض دودزا بودن وسیله نقلیه، برگه معاینه فنی خودرو را ابطال می‌کند

سرهنگ رازقی گفت: برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا برابر قانون هوای پاک بر عهده پلیس است و از همین ابتدای سال و در طرح تشدید با خودروهای دودزا، سه مرحله این طرح را اجرایی کرده و در ۶ماهه گذشته، خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد معاینه فنی اعمال قانون شده‌اند.

پیشتر سردار سید تیمور حسینی جانشین پلیس راهور فراجا در مصاحبه با خبرنگار ایرنا به محدودیت های اجرای معاینه فنی برای موتورسیکلت‌ها اشاره کرد و گفت: عوامل متعددی در فقدان اجرای قانون معاینه فنی برای موتور سیکلت‌ها وجود دارد که تقریباً معاینه فنی آنها را غیرممکن کرده است. یکی از عوامل فرسودگی بخش گسترده‌ای از موتورسیکلت‌های فعال کشور است و اکنون حدود ۹۰ درصد موتورسیکلت‌هایی که در سطح خیابان‌ها تردد می‌کنند، فرسوده هستند.

برابر با ماده ۲ قانون معاینه فنی، رانندگی با وسیله نقلیه فاقد گواهی معاینه فنی معتبر ممنوع است. دارندگان وسایل نقلیه موتوری(بدون اشاره به استثنا) مکلف هستند وسایل نقلیه خود را برای انجام دوره‌ای معاینه فنی در مراکز معاینه فنی تعیین شده حاضر و پس از احراز شرایط، گواهی معاینه فنی دریافت کنند همچنین طبق ماده ۵ قانون معاینه فنی که موتورسیکلت نیز در آن قید شده، دوره‌های معاینه فنی این وسیله نقلیه یکساله است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد