اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سرمایه گذاران طلا شوکه شدند !

بالا رفتن ارزش دلار بازار فلزات را تحت فشار قرار داده است. شاخص دلار به بالاترین رقم طی 10 ماه گذشته رسیده است.

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی به کمترین رقم یک هفته گذشته رسید.

به گزارش سایت طلا ، احتمال افزایش دوباره نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه داری این کشور را بالا برده و قیمت طلا را تحت تاثیر قرار داده است.

قیمت جهانی دلار امروز در برابر یورو و پوند به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته رسید.

نیل کشکاری رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس آمریکا اعلام کرد بانک مرکزی احتمالاً یک بار دیگر نرخ بهره را 25 واحد تا پایان سال جاری میلادی افزایش می‌دهد و بعد آن را در همین سطح بالا نگه می‌دارد.

این اظهارات همگام با سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در هفته گذشته بود که در آن بر لزوم نرخ بالای بهره جهت مهار تورم تاکید داشت و اعلام کرد نرخ بهره احتمالاً در سال آینده میلادی هم بالای 5 درصد خواهد بود.

نرخ بالای بهره هزینه نگهداری سرمایه‌های غیر سوددهی مانند طلا را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 16 دلار کاهش به 1897 دلار رسید.

گزارش وزارت کار نیز که به صورت ماهانه گزارش بیکاری را منتشر می‌کند در 6 اکتبر منتشر خواهد شد و پس از آن در 12 اکتبر گزارش شاخص قیمت مصرف کننده CPI منتشر می‌شود.

اعتماد مصرف‌کننده آمریکا در ماه سپتامبربه علت نگرانی در مورد نگرانی‌های مداوم در مورد افزایش قیمت‌ها و ترس از رکود، به کمترین رقم 4 ماه گذشته کاهش یافت.

ییپ جان رانگ، استراتژیست بازار طلا گفت، بازار احتمالا مجبور باشد برای توجیه اینکه فدرال رزرو ممکن است به افزایش نرخ بهره ادامه ندهد، یک سری آمار به ویژه تورم و گزارش فرصت‌های شغلی را در نظر بگیرد و در صورت لزوم سیاست‌های منعطف بیشتری برای کاهش نرخ بهره داشته باشد.

از طرف دیگر بالا رفتن ارزش دلار هم بازار فلزات را تحت فشار قرار داده است. شاخص دلار به بالاترین رقم طی 10 ماه گذشته رسیده است.

سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا هم پس از اجلاس هفته گذشته فدرال رزرو افزایش یافته و سود اوراق قرضه 10 ساله این بانک بالاترین رقم از 2007 رسیده است.

ترس از تعطیلی دولت آمریکا تاثیر چندانی بر ارزش دلار نداشته و بالا رفتن نرخ بهره تمایل به دلار به عنوان یک پشتوانه ایمن نسبت به طلا را افزایش داده است.

البته قیمت طلا در تعطیلی‌های قبلی دولت آمریکا تغییر چندانی نداشت. در تعطیلی 35 روزه دولت در 2018 و 2019 که طولانی‌ترین تعطیلی دولت آمریکا در تاریخ این کشور بود، قیمت طلا تنها 20 دلار افزایش یافت.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.78 درصد کاهش به 23 دلار و 2 سنت رسید و پلاتین با 0.07 درصد افزایش 98 دلار و 24 سنت معامله می‌شود.

میشائیل هوسون، تحلیلگر ارشد بازارهای سی‌ام‌سی در این باره گفت: «با تقویت دوباره ارزش دلار و سوددهی اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به بالاترین رقم از سال 2007 قیمت طلا برای بازگشت به اوج قیمتی که اخیر ثبت شده است، با چالش روبرو خواهد بود.»

شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو است که قرار است روز جمعه منتشر شود.

وی افزود، اگر این رقم بالا باشد، احتمال افزایش نرخ بهره در ماه نوامبر زیاد می‌شود و سپس می‌توانیم بازگشت قیمت طلا به 1900 دلار باشیم.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان به کمترین میزان در 4 سال گذشته رسیده است.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد