اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

فروش طلای دست دوم یکی از معضلات بازار طلا

رییس اتحادیه طلا و جواهر اهواز گفت:بازار طلای اهواز نیز در حال حاضر در رکود به سر می برد و فروش طلای دست دوم یکی از معضلات این صنعت بزرگ شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اهواز در مصاحبه اختصاصی با سایت طلا گفت:شرایط اقتصادی باعث شده خرید مصنوعات طلا و سکه جزو اولویتهای اصلی و کالاهای اساسی نباشد و جز موارد خاص مثل خرید عقد و عروسی مردم رغبت چندانی به خرید مصنوعات طلا از خود نشان نمی دهند و این مساله باعث شده رکودی چشمگیر گریبان بازار طلا را بگیرد و آسیب زیادی به همکاران این صنعت برساند.

وی گفت:در حال حاضر با کاهش قیمت ها مردم به دلیل ترس از ضرر و زیان بیشتر طلایی را که به عنوان پس انداز نزد خود نگه داشته اند به فروش آن اقدام می کنند.

ذهبی زاده به کسانی که قصد ورود به صنعت طلا و جواهر را دارند توصیه کرد حتما با دوره های آموزشی و مهارت این صنعت قبل از اینکه مشغول به فعالیت شوند آشنا شوند تا هنگام باز کردن واحد صنفی و خرید و فروش تحت عناوین مختلف متضرر نشوند و از آنها سو استفاده و کلاهبرداری نشود و همچنین با سرمایه خوب وارد این حرفه شوند زیرا هزینه های این شغل اعم از اجاره ،مالیات و ... زیاد است و طبق قانون نظام صنفی فعالیت خود را آغاز کنند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر اهواز گفت: بازار طلای اهواز نیز در حال حاضر علیرغم مالیات زیاد در رکود به سر می برد و فروش طلای دست دوم یکی از معضلات این صنعت بزرگ شده و بسیاری از همکاران متضرر شده اند و ابراز امیدواری کرد با پیگیری های سازمان صنعت و معدن و اتاق اصناف این مشکل هر چه زودتر حل شود.

وی همچنین از اجرت های درصدی و مالیات هنگام خرید مصنوعات طلا سخن گفت که مردم متاسفانه هنگام فروش همان جنس ضرر زیادی می کنند و این عامل سبب روی آوردن مردم به سمت طلای دست دوم شده است.

کارشناس بازار طلا گفت:هیچ صنفی به اندازه طلا فروشان قانون مند نیست که با نوسان روزانه قیمت ها چه در زمان بالا بودن و یا پایین بودن آن اقدام به خرید و فروش طلا از مشتری در هر زمان می کنند و هیچ صنفی همانند ما اینگونه کار نمی کند.

پیشکسوت بازار طلا در پایان گفت:از همه همکاران در تمام رسته ها تقاضامندم نگذارند افراد سود جو به این صنعت بزرگ صدمه وارد کنند تا مردم به سمت خرید طلا رغبت کنند و خرید و فروش خود را به راحتی انجام دهند و ابراز امیدواری کرد رونق هر چه زودتر به این صنعت بازگردد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد