اونس طلا2321.6
مظنه15,166,000
18 گرم3,501,000
ارزش سکه34,168,998
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم24,000,000
ربع15,000,000

دستگیری فرزندان مسئول ارشد قضایی تایید شد + فیلم

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری دستگیری فرزندان یک مقام ارشد قوه قضاییه را تایید کرد و گفت: این پرونده در حال رسیدگی است.

به گزارش سایت طلا،مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه ضمن تبریک و گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس گفت: باید در شکل گیری جامعه الگو، نقش همه اجزای جامعه به رسمیت شناخته و زمینه ظهور منجی ایجاد شود.

وی بیان کرد: لازم است از تلاش شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان و ضابطان مختلف دستگاه قضائی در کشف و خنثی سازی توطئه‌ها تشکر کنم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: همانگونه که رئیس قوه قضائیه بیان کرد دستورات اکیدی صادر شده تا پرونده این تروریست‌ها به سرعت، دقت و با قاطعیت بررسی شود پس از اعلام نتایج این پیگیری‌ها مردم متوجه خواهند شد که چه برنامه‌هایی علیه‌شان توسط دشمن برنامه ریزی شده بوده است.

برنامه تروریست‌ها برای مراسم جاماندگان اربعین تهران ناکام ماند

ستایشی گفت: فردی که در حوزه شیمی تحصیل کرده بوده است و با گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق همکاری داشته با هدایت این گروهک اقدام به ساخت بمب و آزمایش آن‌ها در برخی از شهرستان‌های آذربایجان غربی کرده است و اعضای این گروه اقدام با ساخت تله‌های انفجاری انواع بمب‌ها و جلیقه انتحاری به دنبال انجام عملیات تروریستی در راهپیمایی جاماندگان و مراسم آغاز سال تحصیلی بوده اند.

وی گفت: همچنین فردی که قصد ورود مواد منفجره به تهران را داشته است در یکی از شهرستان‌های اطراف تهران بازداشت شد برنامه‌هایی که توسط گروهک‌های خبیث صهیونیستی تدوین شده بود و توسط مزدوران قرار بر انجامش بود شناسایی شدند.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگرچه پروژه‌ها در نطفه ناکام ماند، اما همچنان هوشیاری آحاد ملت در خنثی سازی توطئه‌ها را می‌طلبد بستر‌هایی که در ظاهر اتو کشیده و رسمی هستند، اما اهداف تروریستی را دنبال می‌کنند.

ستایشی گفت: از اتخاذ تدابیر انقلابی رئیس جمهور در نیویورک باید تقدیر کنم و مواضع وی در اثبات حقانیت جمهوری اسلامی ایران و قرآن کریم جای تقدیر و تشکر دارد.

برخی فعالین فضای مجازی به ویژه چهره‌های شناخته شده احضار شدند

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در خصوص اینکه یکی از تأکیدات رئیس قوه قضائیه بحث امنیت روانی جامعه است گفت: در همین راستا دستور داده شده تا با هر فردی که امنیت جامعه و مخدوش می‌کند برخورد قانونی صورت بگیرد.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص مقابله با برهم زنندگان امینت روانی جامعه از طریق فضای مجازی گفت: از ناحیه دادستانی کل کشور و معاونت فضایی این دادستانی اقداماتی صورت گرفته و طی بخشنامه‌ای به دادسرا‌های سراسر کشور در خصوص رصد فضای مجازی و برخورد قانونی و صریح با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه تاکید شده و برخی از چهره‌های شناخته شده به مراجعه قضائی احضار و تذکر و اخطار‌هایی به آن‌ها داده شده و برخی نیز تحت تعقیب قانونی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: به جهت اینکه برخی از موضوعات نظیر بهداشت و درمان جنبه تخصصی دارد از رئیس جمهور خواسته شده تا دستگاه‌های ذی‌ربط را مکلف کند که هر فردی که امنیت روانی جامعه در حوزه سلامت را مخدوش می‌کند به قوه قضائیه اعلام کند و گزارش‌هایی به دادستانی در خصوص ارائه گزارش‌های کذب ارائه شده که در خصوص آن‌ها کیفرخواست صادر شده است.

ستایشی گفت: لایحه‌ای برای پیشگیری و مقابله با محتوای کذب و خلاف واقع در فضای مجازی با همکاری وزارتخانه‌ها تهیه و به منظور انجام مراحل تقنینی به دولت ارسال شده و امیدواریم تحول ارزشمندی در راستای تأمین امنیت روانی جامعه داشته باشیم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: قرارگاهی نیز تشکیل شده که برنامه ویژه‌ای برای محلات امنیت روانی و در راستای تأمین امنیت روانی جامعه ایجاد شده است.

تشکیل پرونده برای فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضایی

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه اخیرا برخی مدعی بازداشت یا احضار فرزندان یکی از مقامات ارشد دستگاه قضایی شده‌اند، گفت: پرونده‌ای تشکیل شده و با جدیت و بدون هیچ‌گونه تبعیضی به پرونده رسیدگی خواهد شد. هر زمانی که به لحاظ قانونی اجازه اطلاع‌رسانی داشتیم، اطلاع رسانی خواهد شد.

پرونده حادثه خلازیر منتظر نظریه کارگروه ۹ نفره کارشناسان رسمی دادگستری

وی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حوادث شهری از جمله تخریب غیر اصولی خلازیر، فوت دو کودک در استخر آب بوستان و فوت چند کارگر در آراد کوه تهران گفت: در خصوص تخریب‌ها در منطقه ۱۹ پرونده‌ای در دادسرای ویژه امور جنایی تشکیل شده و برای بررسی ابعاد و زوایای حادثه کارگروهی متشکل از کارشناسان رسمی دادگستری تشکیل شده و نظریه قانونی جامع این گروه هنوز ارائه نشده، اما چنانچه قصور و تقصیری بر فردی وارد شود قوه قضائیه با آن برخورد می‌کند.

پرونده فوت دو کودک در استخر یکی از پارک‌های تهران

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: دو کودک به همراه خانواده خود به یکی از پارک‌های منطقه ۲۱ رفته بودند که با عبور از فنس وارد استخر می‌شوند و پرونده‌ای در دادسرای ویژه امور جنایی تشکیل شده و در راستای شناسایی مقصران احتمالی تحقیقات ادامه دارد.

آخرین وضعیت پرونده انفجار در آرادکوه

ستایشی گفت: آراد کوه در کهریزک است و رئیس حوزه قضائی کهریزک پس از بررسی‌هایی که انجام داد متوجه می‌شود ۴ مصدوم پس از انفجار دیگ بخار به بیمارستان رسانده می‌شوند که متأسفانه ۳ نفر از آن‌ها فوت می‌کنند و بر همین اساس پرونده ابتدایی تشکیل شده و دستورات لازم برای جمع آوری ادله و شناسایی مقصران صادر شده است و در شعب رسیدگی به امور جنایی تهران نیز پرونده تشکیل شده است.

نخستین جلسه دادگاه شهید آرمان علی‌وردی ۱۵ مهر

وی درباره وضعیت پرونده شهید آرمان علی وردی گفت: اتهام ۸ متهم این پرونده که در اغتشاشات سال گذشته بودند در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری تهران رسیدگی می‌شود و ۱۵ مهر ماه اولین جلسه دادگاه برگزار می‌شود و اتهام این افراد مشارکت در قتل، محاربه و اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی است.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌های جمشید شارمهد گفت: دو فقره پرونده در شعبه ۵۵ حقوقی تهران که مربوط به امور بین‌الملل است در رابطه با گروهک تروریستی تندر و جمشید شارمهد سرکرده این گروهک تروریستی در جریان رسیدگی قرار دارد و در این زمینه دادخواست‌های متعددی مطرح شده است و به دادگاه صالح ارجاع شده است.

وی ادامه داد: در یکی از پرونده‌ها، ۵۲ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی ایالات متحده آمریکا اعم از روسای جمهور آمریکا جو بایدن، دونالد ترامپ، باراک اوباما، جورج بوش، هیلاری کلینتون، برایان هوک هستند و خواسته دادخواهان، محکومیت تضامنی خواندگان است.

ستایشی گفت: دادگاه نسبت به این دو دادخواست اعلام ختم رسیدگی کرده است و منتظر صدور رأی از سوی دادگاه هستیم.

ستایشی در خصوص همکاری با رسانه‌های فارسی‌زبان معاند از داخل کشور گفت: همکاری و ارایه اطلاعات و اخذ سفارش از رسانه‌های تروریستی به هیچ‌گونه قابل پذیرش نخواهد بود و فعالیت آن‌ها از سوی نهاد‌های امنیتی و قضایی مورد بررسی و پایش و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: شبکه‌ها و رسانه‌های تروریستی که با اهداف ضدامنیتی و مخرب به ترویج خشونت کور و حمایت از تجزیه‌طلبی و حمایت از تفرقه و سایر اهداف مغرضانه در قالب فعالیت‌های به ظاهر رسانه‌ای مشغول هستند، از دایره رسیدگی و دقت‌های فنی ما خارج نیستند و مرتبطین داخلی و خارجی آن‌ها مورد تعقیب قرار خواهند گرفت.

ارسال پرونده ۲۵ نفر از مدیران پتروشیمی امیرکبیر به دادسرای جرایم اقتصادی

سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده نجومی‌بگیران پتروشیمی امیرکبیر و شرایط کنونی مدیران متخلف آن گفت: سازمان بازرسی‌کل کشور در اجرای تکالیف قانونی، وظایف خود را در خصوص پرونده امیرکبیر به خوبی انجام داده است و با نظر این سازمان اعمال ۲۵ نفر از مدیران این پتروشیمی واجد اعمال مجرمانه بوده که پرونده آنها برای بررسی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران ناحیه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی ارسال شده است.

وی افزود: دادسرا تصمیم قانونی لازم را با توجه به تمامی زوایا و ابعاد پرونده اتخاذ خواهد کرد.سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: در حال حاضر برخی از مدیران این شرکت در پتروشیمی امیرکبیر حضور ندارند اما طی سنوات گذشته در شرکت‌های دیگر فعالیت می‌کنند و متأسفانه عمدتاً دارای پست سازمانی هستند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به یک سؤال درباره اعمال محدودیت‌های جدید در خصوص انتشار تصاویر و اخباری سید محمد خاتمی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت مطبوعاتی این وزارت مرجع پاسخگویی به این موضوع هستند.

ستایشی درباره آخرین وضعیت پرونده نمایندگی سایپا در قم گفت: در شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب قم پرونده در حال رسیدگی است و مدیرعامل شرکت فروش تحت تعقیب قانونی است و وی با وعده فروش خودرو‌ها بدون ثبت نام در سایت و سامانه یکپارچه خرید خودرو‌تر بیش از ۴۰ متقاضی مبالغی از ۱۸۰ میلیون تا ۱ میلیارد تومان دریافت کرده و حواله‌هایی نیز به خریداران تحویل داده است و این متهم با اتهام کلاهبرداری و قرار تأمین بازداشت موقت راهی زندان شده است و این پرونده در ۳۰ شهریور با قرار جلب دادرسی به دادگاه کیفری ۲ ارسال شده است.

اشد مجازات برای فرد مهاجم به سفارت آذربایجان

وی درباره پرونده حمله به سفارت آذربایجان گفت: این پرونده پس از بررسی و رسیدگی دقیق نسبت به ابعاد آن، هفته گذشته با جلب به دادرسی و متضمن کیفرخواست به دادگاه کیفری یک تهران ارسال شد. دادستان تهران اشد مجازات در کیفرخواست صادره در خصوص فرد مهاجم را از دادگاه خواسته است.

سخنگوی قوه قضائیه درباره تبادل زندانیان از جمله رضا بهروزی و خانم معینی گفت: قبلا مفصل توضیح دادم. براساس آنچه که اعلام شد تبادل نسبت به ۵ نفر از زندانیان انجام شده و تصمیم هم نسبت به این افراد و ۵ نیز تصمیم حاکمیت بوده و براساس آن تصمیم عمل شده است.

آخرین وضعیت پرونده نیلوفر حامدی و الهام محمدی

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده نیلوفر حامدی و الهام محمدی ۲ خبرنگار بازداشتی گفت: اینکه وکیل پرونده خانم محمدی اعلام کرده است که از اتهام ارتباط با آمریکا تبرئه شده است؛ مستندات خود را ارائه دهید. تاکنون چنین مطالبی در این باره نشنیده‌ایم.

وی ادامه داد: اکنون پرونده در مرحله رسیدگی و اتخاذ تصمیم قانونی است و تبرئه این دو نفر از همکاری با دولت متخاصم را تکذیب می‌کنیم و مشخص است که افراد غیرمسئول اگر در این باره اظهار نظر کرده باشند معتبر نیست بلکه اظهارات افرادی که در این فرایند مسئولیت دارند، معتبر است و در این زمینه اظهارات رئیس دادگاه رسیدگی کننده به پرونده مورد بحث اعتبار دارد.

ستایشی اضافه کرد: شاید این موضوع با پرونده خانم الناز محمدی که از اتهام ارتباط با دولت متخاصم تبرئه شده است، اشتباه گرفته شده باشد.

انتقال سهام متوفیان

ستایشی گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی جهت انتقال سهام متوفیان می‌تواند از طریق وب سرویسی که در اختیارش قرار داده شده از ظرفیت احکام انحصار و وراثت استفاده کند.

وی گفت: این ظرفیت سال گذشته به سازمان بورس ارائه شده بود و مقرر کردند شرکت سپرده گذاری از این طریق و توسط سرویس مذکور به اطلاعات احکام انحصار و وراثت دسترسی پیدا کند و پس از اعلام شرکت سرمایه گذاری مبنی بر اینکه هنوز دسترسی به سامانه وجود ندارد.

با پیگیری‌های قوه قضاییه و تصمیم کارگروه تعامل پذیرای دولت الکترونیک این سرویس احکام انحصار و وراثت مستقیما از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات به صورت برخی در اختیار شرکت سپرده گذاری قرار گرفته است.

صدور حکم اعدام برای ۴ متهم پرونده مسمومیت‌های الکلی

وی در خصوص حکم پرونده مشروبات الکلی مسموم گفت: در خرداد ماه سال جاری خبر تأسف باری مبنی بر اینکه ۱۹۱ نفر به دلیل مصرف مشروبات الکلی مسموم راهی بیمارستان شدند و ۱۷ نفر نیز فوت کردند و بر همین اساس نظارت‌های لازم به منظور شناسایی افرادی که اقدام به تولید مشروبات الکی داشتند به عمل آمد و رئیس قوه قضائیه نیز در شورای عالی قضائی دستورات لازم را صادر کرد.

وی ادامه داد: در تحقیقات مشخص شد فردی که کارخانه تولید کننده اسپری مو داشته است الکل صنعتی را توزیع کرده است ودر این پرونده ۱۱ نفر به اتهام افساد فی الارض با قرار جلب دادرسی متهم شدند با دستور رئیس قوه قضائیه این پرونده در دستور کار قرار گرفت و در شعبه سوم دادگاه انقلاب کرج بررسی شد و در نهایت دادگاه پس از بررسی‌های دقیق با رعایت موئلفه های وقت، سرعت و صحت مبادرت به حکم کرده است و بر اساس حکم صادره متهمان ردیف اول تا چهارم به دلیل فوت ۱۷ نفر با اعدام محکوم شدم و متهمان ردیف ۵ تا ۹ به ۵ سال حبس متهم ردیف ۱۰ به ۳ سال حبس و متهم ردیف ۱۱ هم به یکسال حبس محکوم شد و این حکم قابل فرجام خواهی است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد