اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

در این روستاهای ایران، گنج‌های بی‌پایان پیدا می‌کنید

هیچ‌وقت دلتان خواسته کوزه‌ای پر از سکه‌های طلا نصیبتان شود؟ تابه‌حال به دنبال گنج رفته‌اید؟ روستای گنج در ایران را می‌شناسید؟ فکر می‌کنید بتوانید در مکان‌های باستانی گنج پیدا کنید؟

هیچ‌وقت دلتان خواسته کوزه‌ای پر از سکه‌های طلا نصیبتان شود؟ تابه‌حال به دنبال گنج رفته‌اید؟ روستای گنج در ایران را می‌شناسید؟ فکر می‌کنید بتوانید در مکان‌های باستانی گنج پیدا کنید؟

در ایران روستاها و مکان‌های زیادی را می‌توانید پیدا کنید که مملو از گنج‌های باستانی هستند. کوزه‌هایی پر از سکه‌های طلا، اشیای قیمتی و ابزارهای باستانی که با پیدا کردن آن‌ها زندگی‌تان زیرورو می‌شود. در روستای گنج ایران از این‌گونه کوزه‌ها و سکه‌های طلا زیاد پیدا می‌شود. همراه دلتامگ چند مورد از این روستاها را بشناسید. روستاهای عجیب ایران تنها روستاهایی نیستند که ظاهری فریبنده و عجیب دارند بلکه بعضی از آن‌ها به دلیل داشتن گنج‌های فراوان شهرت یافته‌اند و محبوب شده‌اند.

روستای گنج حاجی آباد از روستاهای دارای گنج ایران

در استان هرمزگان و در شهرستان حاجی آباد روستایی وجود دارد که مردم باور دارند مملو از گنج‌های باستانی است. مردم حتی نام روستایی که در آن گنج پیدا شده است را روستای گنج حاجی آباد گذاشته‌اند. این روستا از توابع دهستان طارم است و جمعیتی حدود 198 خانوار دارد.

شهرستان حاجی آباد شمالی‌ترین بخش در استان هرمزگان است و در مجاورت استان کرمان واقع شده است. دهستان طارم نیز یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های این منطقه است. به همین دلیل آثار تاریخی و باستانی فراوانی در این منطقه یافت شده است.

در بخش ورودی حاجی آباد یک قلعه تاریخی وجود دارد که باستان‌شناسان آن را متعلق به دوره تیموریان و ایلخانیان می‌‎دانند. بعضی‌ها می‌گویند از این قلعه تا دوره صفویه نیز استفاده می‌شده است. علاوه بر این، در اطراف این دهستان آثار به‌جا مانده از قلعه‌های متعددی دیده می‌شود.

با وجود کاروان‌سراهای تاریخی و قلعه‌های متفاوت باستانی مردم عقیده دارند که در زیر خاک این منطقه گنج‌های بسیاری نهفته است و برای پیدا کردن این گنج‌ها آدم‌های بسیاری راهی این روستا شده‌اند.

گنج قلعه از مناطق گنج خیز ایران

مردم بسیاری در کرمان معتقدند که یکی از بزرگ‌ترین گنج‌های گمشده ایران در قلعه گنج پنهان شده است. قلعه گنج مرکز شهرستانی به همین نام است و حدود شانزده هزار نفر جمعیت دارد. قلعه گنج هم یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران است که قدمت آن به قبل از ورود اسلام به ایران برمی‌گردد.

در گوشه و کنار این شهرستان آثار باستانی فراوانی کشف شدند که بیانگر قدمت بالای سکونت در این منطقه هستند. نام قدیمی این منطقه کلات گنج بوده است و قدمت آثار باستانی کشف شده در اینجا به پنج هزار سال پیش می‌رسد. همه شواهد نشان می‌دهد که روزگاری این منطقه مملو از آبادانی و سرسبزی بسیاری بوده و قنات‌ها و گنج‌های بسیاری در اینجا وجود داشته است.

سخن آخر

روستای گنج لردگان و گنج تپه خورین، از دیگر مکان‌هایی هستند که می‌توانند در لیست مناطق گنج خیز ایران قرار بگیرند. علائم گنج در روستاها کاملا مشهود است و اگر کسی در پی گنج باشد با دنبال‌کردن این علائم می‌تواند به گنج برسد. بزرگ ترین گنج کشف شده در ایران گنج جوبجی در رامهرمز است. در سال ۱۳۸۹ در آرامگاه شاهی جوبجی ۲ تابوت مفرغی وان شکل یافت شد که در آن‌ها ۲ شاهزاده خانم حدودا ۱۷ و ۳۵ ساله همراه با ۴۸۸ وسیله ارزشمند دفن شده بودند. موزه ملی ایران مکان نگهداری این اشیای گران‌بها و قیمتی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد