اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش تمایل سرمایه گذاران به خرید طلا / محرک بزرگ بازار طلا تا ۶ هفته آینده

تحلیلگران عقیده دارند ضعف دورنمای رشد اقتصاد دنیا باعث شده تمایل به طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن افزایش یابد.در حال حاضر تاکید زیادی روی داده‌های اقتصادی وجود دارد که اکنون برای ۶ هفته آینده در آستانه جلسات بعدی بانک مرکزی محرک بزرگی خواهد بود.

به گزارش سایت طلا،فلز زرد در پایان این هفته تغییر چندانی نداشت، اما نسبت به پایین‌ترین رقمی که هفته گذشته به آن رسیده بود به دلیل کاهش اندک دلار و بازده اوراق قرضه افزایش یافت. بازارها همچنان نگران ادامه روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نوامبر و دسامبر هستند.

بهای هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش تغییر چندانی نسبت به روز گذشته نداشت و 1925 دلار ثابت ماند

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا گفت:«ما آماده‌ایم در صورت لزوم باز هم نرخ بهره را بالاتر ببریم. این واقعیت که نرخ بهره را در این اجلاس تغییری نداده‌ایم بدین معنا نیست که در سیاست‌های پولی خود به ثبات رسیده‌ایم».

دلار از اوج ۶ ماهه خود در برابر سبدی از ارزهای اصلی عقب‌نشینی کرد و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد، در حالی که بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه داری از بالاترین سطح ۱۶ سال اخیر کاهش یافت.

بانک مرکزی ایالات‌ متحده نرخ‌های بهره را در این هفته ثابت نگه داشت اما طبق پیش‌بینی‌های سه ماهه به روز شده فدرال‌رزرو، می‌توان آنها را یک بار دیگر تا قبل از پایان سال ۲۵ واحد افزایش داد.

فدرال رزرو آمریکا 11 بار از فوریه 2022 تا ژوئیه 2023 نرخ بهره را افزایش داده و آن را از 0.25 درصد تا 5.25 درصد بالا برده است. بانک مرکزی آمریکا پیش بینی می‌کند نرخ بهره در سال آینده میلادی حدود 5.1 باشد. فدرال رزرو 2 اجلاس دیگر در نوامبر و دسامبر برگزار خواهد کرد و بازارها منتظرند ببینند آخرین افزایش نرخ بهره در کدام ماه اتفاق می‌افتد.

بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: در حال حاضر تاکید زیادی روی داده‌های اقتصادی وجود دارد که اکنون برای ۶ هفته آینده در آستانه جلسات بعدی بانک مرکزی محرک بزرگی خواهد بود.

طبق گزارش رویترز، نظرسنجی منتشر شده در روز جمعه نشان داد که فعالیت تجاری ایالات‌متحده در ماه سپتامبر تغییر کمی نشان داد. نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس گفت که هزینه‌های مصرف کننده ایالات‌متحده همچنان انتظارات را برای توقف آن در برابر افزایش شدید نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده برآورده نمی‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با 0.66 درصد افزایش به 23 دلار و 84 سنت رسید و پلاتین با 0.94 درصد افزایش 930 دلار و 72 سنت معامله می‌شود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد پلتفرم تجاری اواندا عقیده دارد ضعف دورنمای رشد اقتصاد دنیا باعث شده تمایل به طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن افزایش یابد. به نظر می‌رسد سطح 1900 دلار به عنوان یک سطح ایمن برای طلا تثبیت شده باشد.

مویا گفت:«برای اینکه طلا دوباره به سطح 2000 دلار بازگردد، سرمایه‌گذاران باید شاهد ضعف دلار آمریکا باشند».

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد