اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ترفندی ناب و طلایی برای تميزكردن لاستيک ماشين لباسشويی

به‌کمک این روش‌های آسان، کپک را از لاستیک ماشین لباسشویی دور کنید.

به گزارش سایت طلا، لباس‌های تمیز به پاک نگه‌داشتن ماشین لباسشویی بستگی دارد و یکی از بخش‌های مهم آن تمیزکردن درزگیر لاستیکی ماشین لباسشویی است؛ زیرا این قسمت می‌تواند کثیف شود.

با اینکه تمیزکردن ماشین لباسشویی لکه‌های درزگیر را از بین می‌برد، تمیزکننده‌های حرفه‌ای می‌توانند در ازبین‌بردن کپک که باعث لکه‌های سیاه و بوی بد می‌شوند، مؤثرتر باشند. بنابراین، چگونه کپک را از درزگیر لاستیکی ماشین لباسشویی از بین ببریم؟

پیش‌از‌این، رایج‌ترین مشکلات ماشین لباسشویی و نحوه عیب‌یابی آن را توضیح دادیم. حالا در این مطلب از زومیت، قصد داریم نحوه تميز‌كردن لاستيک ماشين لباسشويی با پاک‌کننده‌‌ها و از‌بین‌بردن هرگونه کپک روی لاستیک ماشین لباسشویی را بیان کنیم که می‌تواند لباس شما را آلوده کند.

چرا تمیزکردن لاستیک ماشین لباسشویی مهم است؟

درزگیر لاستیکی از نشت آب بین در ماشین لباسشویی و دیگ (درام) در طول چرخه شست‌وشو جلوگیری می‌کند. ماهیت نرم آن به در اجازه می‌دهد تا به‌طور محکم بسته شود؛ در‌حالی‌که با حرکت مداوم دیگ سازگار است.

متأسفانه محل قرارگیری درزگیر لاستیک به‌دلیل قرارگرفتن آن در‌معرض رطوبت، محیط ایدئالی برای رشد کپک به‌خصوص در ماشین‌های لباسشویی با در جلویی فراهم می‌کند.

علاوه‌براین، باقی‌مانده‌های مواد شوینده می‌توانند روی سطح درزگیر جمع شوند و زمینه‌ای برای رشد باکتری‌ها و بوی نامطبوع فراهم کند. بنابراین، تمیزکردن لاستیک ماشین لباسشویی کاری ساده و در‌عین‌حال ضروری است.

نحوه تميزكردن لاستيک ماشين لباسشويی

هنگام تمیزکردن لاستیک ماشین لباسشویی که دور دیگ (درام) پوشانده شده، مهم است که هم سطح رویه رویت‌شدنی درزگیر و هم سطح زیرین جایی که آب تخلیه می‌شود، هدف قرار دهید. در این محل، معمولاً کپک بیشتری جمع می‌شود و سپس به اطراف ماشین لباسشویی و لباس‌های شما راه پیدا می‌کند.

سرکه‌ی طبیعی

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که استفاده از سرکه برای ازبین‌بردن کپک بسیار مؤثرتر از استفاده از سفیدکننده است؛ بنابراین، قبل از خطر از‌بین‌بردن واشر لاستیکی خود با مواد شیمیایی سخت، تمیزکردن با سرکه را امتحان کنید.

برای ازبین بردن کپک، مقدار مساوی آب گرم و سرکه‌ی سفید را در بطری اسپری مخلوط کنید و روی درزگیر لاستیک و دیگ بپاشید. سپس روی قسمت‌های مذکور را با پارچه‌ی تمیز یا برس نرم مالش دهید. ۱۵ دقیقه صبر و سپس با پارچه ‌یتمیز دیگری پاک و خشک کنید.

جوش شیرین

جوش شیرین برای از‌بین‌بردن کپک ایدئال است. برای تمیز‌کردن با جوش شیرین، مقدار مساوی آب و جوش شیرین را باهم مخلوط کنید و مستقیماً به محل مرتبط بزنید. قبل از اینکه به‌آرامی با برس نرم بشویید، اجازه دهید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. حالا بعد از گذشت زمان یادشده، نوبت آن است که با آب و تکه‌ای پارچه تمیز و خشک کنید.

چرخش دیگ ماشین لباسشویی با مواد ضدعفونی‌کننده

روش ساده‌ای برای تمیزکردن لاستیک ماشین لباسشویی وجود دارد که در کمترین زمان مجدداً لاستیک شما نو و درخشان می‌شود.

ابتدا محلول تمیزکننده‌ی خانگی شامل یک فنجان سفیدکننده و یک فنجان جوش شیرین را با‌هم مخلوط کنید و در کشوِ مواد شوینده بریزید. سپس، یک فنجان دیگر جوش شیرین را به درام ماشین لباسشویی و اطراف محل درزگیر لاستیک اضافه کنید.

مرحله‌ی بعدی این است که با استفاده از محلول تمیزکننده‌ی خانگی به‌عنوان شوینده، در دمای حدود ۹۰ درجه تعدادی چرخه‌ی شست‌وشو را روی ماشین لباسشویی با دیگ خالی انجام دهید.

وقتی چرخه‌های شست‌وشو به‌پایان رسید، چند قطره از مایع شوینده را در آب گرم مخلوط کنید و با استفاده از پارچه‌ی تمیز، درزگیر لاستیک ماشین لباسشویی را با استفاده از محلول صابون کاملاً پاک کنید و مطمئن شوید که اطراف و زیر درزگیر تمیز شده‌اند.

این روند را هر زمان که ماشین لباسشویی خود را تمیز می‌کنید، تکرار کنید تا هم درزگیر لاستیکی آن مثل روز اول نو باقی بماند و هم باعث افزایش عمر ماشین لباسشویی شود.

چند بار باید لاستیک ماشین لباسشویی را تمیز کنم؟

اینکه چقدر ماشین لباسشویی خود را تمیز کنید، به میزان استفاده شما بستگی دارد. با اینکه توصیه می‌شود ماشین لباسشویی را هر ۱ تا ۳ ماه یک‌ بار تمیز کنید، مهم است که مرتباً دستگاه خود را برای علائمی بررسی کنید که نشان می‌دهد به تمیز‌کردن نیاز دارد.

بوی بد رطوبت یا کپک‌زدگی نشانه این است که ماشین لباسشویی شما به تمیزکردن نیاز دارد. به همین ترتیب، اگر هرگونه کثیفی روی درزگیر لاستیکی ماشین لباسشویی وجود دارد، باید تمیز کنید.

نحوه‌ی جلوگیری از کپک‌زدن لاستیک ماشین لباسشویی

پیشگیری همیشه بهتر از موقعی است که کپک سیاه زیادی جمع شود. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که مطمئن شوید ماشین لباسشویی بین استفاده‌ها کاملاً خشک می‌شود.

دو راه برای انجام این کار وجود دارد که پس از استفاده از ماشین لباسشویی، لاستیک را پاک و آن ها را با پارچه‌ی خشک تمیز کنید یا می‌توانید در را بین هر‌بار استفاده باز بگذارید تا در هوای آزاد خشک شود. اگر رطوبت‌گیر دارید، می‌توان این فرایند را تسریع کرد. باز‌گذاشتن کشوِ مواد شوینده ماشین لباسشویی یا پاک‌کردن آن نیز به جلوگیری از رشد کپک در این محفظه کمک می‌کند.

راهکار مفید دیگر این است که به‌طور مرتب (حداقل ماهی یک بار یا بیشتر) ماشین لباسشویی خود را در‌صورت مشاهده هرگونه کپک یا بوی نامطبوع تمیز کنید.

آیا تمام لاستیک‌های ماشین‌ لباسشویی‌های در از جلو کپک می‌زنند؟

همان‌طور‌که در ابتدا گفتیم، ماشین‌های لباسشویی که در آن‌ها از جلو باز می‌شود، به‌دلیل نوع طراحی درزگیر لاستیکی در، درمقایسه‌با ماشین‌های لباسشویی که در آن‌ها از بالا باز می‌شود، بیشتر مستعد ایجاد کپک هستند.

درزگیر لاستیکی که در امتداد داخل در قرار دارد، در طول چرخه‌ی شست‌وشو در‌معرض شرایط مرطوب قرار می‌گیرد که می‌تواند محیطی برای رشد کپک ایجاد کند. نگه‌داری و تمیزکردن مداوم می‌تواند به جلوگیری از رشد کپک روی لاستیک و داخل در کمک کند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد