اونس طلا2298.42
مظنه14,976,000
18 گرم3,457,200
ارزش سکه33,740,928
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

سرمایه گذاران طلا بخوانند؛ پیش بینی مهم قیمت طلا در کوتاه مدت

کارشناسان اعلام کردند که نرخ‌های اعلام‌شده احتمالاً برای مدت طولانی‌تری بالاتر می‌مانند و ما شاهد فشار نزولی به قیمت طلا در کوتاه‌مدت هستیم.تحلیلگر بازار در IG گفت: هر گونه نزول بیشتر احتمالاً سطح ۱۹۰۰ دلار را به عنوان حمایت فوری باقی می‌گذارد.

به گزارش سایت طلا،فدرال رزرو در جلسه‌ شب گذشته نرخ بهره را ثابت نگه داشت در حالی که همچنان بر این باور است افزایش بیشتری قبل از پایان سال داشته باشد.

نرخ بهره با شدت کمتری در سال آتی کاهش پیدا می‌کندو نرخ بهره در بلند‌مدت بالاتر خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی‌هایی که بانک مرکزی در پایان جلسه دو روزه خود منتشر کرد، این افزایش نهایی، در صورت تحقق، برای این چرخه انجام خواهد شد.

خلاصه پیش‌بینی‌های اقتصادی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو آمریکا (FOMC) نشان داد که سیاست‌گذاران انتظار دارند نرخ وجوه فدرال در پایان سال ۲۰۲۴ بین پنج تا ۵.۲۵ درصد باشد در حالی که در ماه ژوئن این میزان ۴.۵ درصد و ۴.۷۵ درصد اعلام شده بود.

پیش‌بینی نرخ بهره اصلی در سال ۲۰۲۳ در حدود ۵.۶ درصد باقی ماند در حالی که برآورد برای سال ۲۰۲۵ با ۵۰ واحد افزایش به حدود ۳.۹ درصد رسید.

اما قیمت طلا امروز با افزایش دلار و بازدهی اوراق قرضه عقب‌نشینی کرد زیرا فدرال رزرو در سال جاری میلادی افزایش نرخ دیگری را اعلام کرد و شانس کمتری برای تعدیل سیاست‌های پولی تا سال ۲۰۲۴ داشت.

بهای هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 2 دلار کاهش به 1928 دلار رسید.شاخص دلار آمریکا نیز ۰.۴ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود از ۹ مارس رسید، در حالی که بازدهی خزانه داری دو ساله پس از ثابت نگه داشتن نرخ بهره فدرال رزرو در روز چهارشنبه، به بالاترین حد در ۱۷ سال گذشته رسید.

قیمت‌ها در روز چهارشنبه به بالاترین حد خود از اول سپتامبر رسید و این قبل از این بود که فدرال رزرو آمریکا پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را با هشدارهای افزایش نرخ‌های طولانی‌تر اصلاح کند.

کارشناسان اعلام کردند که نرخ‌های اعلام‌شده احتمالاً برای مدت طولانی‌تری بالاتر می‌مانند و ما شاهد فشار نزولی به قیمت طلا در کوتاه‌مدت هستیم. نرخ‌های بهره بالاتر از خرید شمش‌های بدون بهره که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود، جلوگیری می‌کند.

فدرال رزرو مسیر سیاستی سخت گیرانه‌تری را برای مقابله با ادامه تورم با سال ۲۰۲۶ ترسیم کرد، اما معتقدند که می‌توانند در کاهش تورم بدون تخریب اقتصاد یا منجر به از دست دادن مشاغل بزرگ موفق شوند.

طبق گزارش رویترز، ایپ جان رانگ تحلیلگر بازار در IG گفت: هر گونه نزول بیشتر احتمالاً سطح ۱۹۰۰ دلار را به عنوان حمایت فوری باقی می‌گذارد.

اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز چهارشنبه ۰.۱ درصد کاهش یافت و بانک مرکزی روسیه نیز اعلام کرد که ذخایر طلای روسیه تا ابتدای سپتامبر به ۷۵ میلیون اونس رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۲۳.۱۲ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۹۲۰ دلار و ۴۵ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۱ درصد کاهش به ۱۲۶۰ دلار و ۳۷ سنت رسید.

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد