اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

سطوح حمایت و مقاومت در ایچیموکو چه نقشی دارند؟

بازار رمزارزها در بین بازارهای مالی، یکی از بازارهای پیچیده و پرنوسان به شمار می‌رود و افراد فعال در این بازار از تکنیک‌ها و استراتژی‌های مختلفی برای به حداکثر رساندن سود خود استفاده می‌کنند.

بازار رمزارزها در بین بازارهای مالی، یکی از بازارهای پیچیده و پرنوسان به شمار می‌رود و افراد فعال در این بازار از تکنیک‌ها و استراتژی‌های مختلفی برای به حداکثر رساندن سود خود استفاده می‌کنند. یکی از تکنیک‌هایی که در تحلیل تکنیکال به‌کار گرفته می‌شود، اندیکاتور ایچیموکو است. این اندیکاتور عمر بسیار طولانی داشته و تنها به بازار ارزهای دیجیتال محدود نمی‌شود. در ادامه قصد داریم به معرفی ایچی‌موکو پرداخته و روش به‌کارگیری آن را بیان کنیم. پس اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنید و می‌خواهید با افزایش دانش و آگاهی خود سود مناسبی از این بازار کسب کنید، تا پایان با ما همراه باشید.

ایچی‌موکو چیست؟

همان طور که در مقاله"بررسی سطوح حمایت و مقاومت در ایچیموکو" اشاره شد، ایچیموکو یا ابر ایچیموکو مجموعه‌ای از اندیکاتورهای تکنیکال است که سطوح حمایت و مقاومت، همچنین حرکت و جهت روند را نشان می‌دهد. این کار با گرفتن میانگین‌های متعدد و رسم آن‌ها بر یک نمودار انجام می‌شود. ایچی‌موکو همچنین از این ارقام برای محاسبه یک "ابر" استفاده کرده و تلاش می‌کند تا حمایت‌ها و مقاومت‌های یک قیمت را پیش‌بینی کند. به همین دلیل هم ایچیموکو با نام ابر ایچی‌موکو نیز شناخته می‌شود.

ابر ایچی‌موکو در اواخر دهه شصت میلادی توسط یک روزنامه‌نگار ژاپنی منتشر شد. این روزنامه‌نگار هوسودا گویچی نام داشت که البته با نام ایچی‌موکو سانجین شناخته می‌شد. هوسودا گویچی در دهه 1930 سیستم ایچی‌موکو را کشف کرد و سی سال برای بهینه‌کردن آن وقت گذاشت و بالاخره در دهه شصت میلادی آن را در دسترس عموم قرار داد. این سیستم داده‌های بیشتری نسبت به نمودار شمعی رایج در بازارهای مالی در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد و با اینکه در نگاه اول نمودارهای ایچی‌موکو ممکن است پیچیده به نظر برسند؛ اما کسانی که با آن آشنایی دارند، بسیار ساده سیگنال‌های پشت آن را درک می‌کنند. ایچیموکو یک کلمه ژاپنی بوده و بیانگر این مفهوم است که تنها با یک نگاه به نمودار، تریدرها می‌توانند سیگنال‌های خرید و فروش را شناسایی کنند.

اجزای مختلف ایچی‌موکو

اندیکاتور ایچیموکو اجزای مختلفی دارد که هر کدام معنای خاصی داشته و در تحلیل‌ها اهمیت دارند. در ادامه به معرفی این اجزا پرداخته و کاربرد هر یک را بیان می‌کنیم.

تنکان سن (Tenkan-Sen)

تنکان سن اولین جزو اندیکاتور ایچی‌موکو است که در نمودارها معمولا با یک خط قرمز نشان داده می‌شود. تنکان سن در واقع میانگین متحرک است که با به‌دست‌آوردن میانگین قیمتی بالا و پایین در یک دوره محاسبه می‌شود. اگر حرکت خط تنکان سن صعودی باشد، به این معناست که بازار نیز سیر صعودی در پیش دارد و رشد خواهد کرد و اگر حرکت آن به صورت افقی باشد، به این معناست که روند بازار در حال تغییر است.

کیجون سن (Kijun-Sen)

دومین جزو اندیکاتور ایچیموکو که قصد معرفی آن را داریم، کیجون سن است. کیجون سن در واقع یک خط حمایت/مقاومت است که در نمودارهای ایچیموکو معمولا با خط آبی نشان داده می‌شود. این خط هم مانند تنکان سن به عنوان شاخص حرکت قیمت در آینده عمل می‌کند. تفاوت اصلی کیجون سن با تنکان سن این است که کیجون سن بازه زمانی طولانی‌تری (26 دوره در مقابل 9 دوره تنکان سن) را در نظر می‌گیرد.

محدوده سنکو A (Senkou Span A)

حال که به تنکان سن و کیجون سن پرداختیم، می‌توانیم محدوده سنکو A را تعریف کنیم. محدوده سنکو A میانگین پستی و بلندی‌های دو خط کیجون سن و تنکان سن است و در نمودارها با رنگ نارنجی نمایش داده می‌شود. اگر قیمت بالاتر از خط نارنجی باشد، خطوط بالا و پایین به ترتیب سطح اول و دوم مقاومت خواهند بود. در صورتی که قیمت از ناحیه سنکو A پایین‌تر بیاید، این ترتیب برعکس شده و خطوط پایین و بالا به سطح اول و دوم مقاومت تبدیل خواهند شد.

محدوده سنکو B (Senkou Span B)

با درنظرگرفتن نقطه میانی در 56 دوره قبلی، محدوده سنکو محاسبه می‌شود. به دلیل اینکه این محدوده در بازه زمانی بلندمدتی محاسبه شده، معمولا یک خط صاف است و بسته به اینکه قیمت در بالا یا پایین آن باشد، از آن می‌توان به عنوان خط حمایت یا مقاومت استفاده کرد.

محدوده چیکو (Chikou Span)

یکی از مهم‌ترین اجزای ایچی‌موکو، محدوده چیکو است و از طریق آن می‌توان زمان مناسب برای خرید یا فروش را پیدا کرد. این محدوده به رنگ سبز در نمودارها نمایش داده می‌شود و در صورتی که محدوده چیکو از پایین قیمت به بالای قیمت برود، سیگنال خرید صادر می‌کند و در صورتی که از بالای قیمت به پایین آن برود، سیگنال فروش صادر می‌کند.

کومو (Kumo)

همان‌طور که می‌دانید اندیکاتور ایچی‌موکو با نام ابر ایچیموکو نیز شناخته می‌شود. این ابر در واقع یکی از اجزای این اندیکاتور است که با نام کومو نیز شناخته می‌شود. به ناحیه بین محدوده سنکو A و سنکو B، کومو یا ابر ایچیموکو گفته می‌شود. اگر محدوده A بالاتر از محدوده B باشد، کومو صعودی بوده و اگر محدوده B بالاتر از محدوده A باشد، کومو نزولی است.

سطوح حمایت و مقاومت در ایچی‌موکو

سطوح حمایت و مقاومت بخش مهمی از نمودار تمامی بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال هستند و از ایچی‌موکو هم می‌توان برای شناسایی آن‌ها استفاده کرد. محدوده حرکتی ایچی‌موکو که به رنگ سبز در نمودارها دیده می‌شود، توسط تحلیلگران به عنوان خط حمایتی در روندهای صعودی و خط مقاومتی در روندهای نزولی شناخته می‌شود. البته همان‌طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، بعضی از اجزای ایچیموکو مانند کیجون سن و محدوده سنکو A نیز گاهی به عنوان خطوط مقاومت و حمایت به‌کار گرفته می‌شوند. به‌طورکلی خطوط حمایت و مقاومت در هر تحلیلی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و از آن برای خرید، فروش و حتی مشخص‌کردن حد ضرر استفاده می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد