اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چرا صعود قیمت‌ سکه متوقف شد؟

فعالان بازار می‌گویند که حبس شدن نرخ دلار در یک محدوده خاص موجب شده قیمت سکه هم قدرت کافی برای صعود معنادار را نداشته باشد.

به گزارش سایت طلا،سکه‌بازان در معاملات پشت‌خطی سه‌شنبه شب هم رغبت زیادی برای خرید سکه امامی نداشتند و فلز زرد رنگ داخلی در حدود ۲۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

فعالان بازار می‌گویند که حبس شدن نرخ دلار در یک محدوده خاص موجب شده قیمت سکه هم قدرت کافی برای صعود معنادار را نداشته باشد. از سوی دیگر، اخبار مثبت چند روز گذشته نتوانسته ضربه محکمی بر پیکر دلار بزند.

البته روز گذشته لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال در توییتر خود خبر از دیدار علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران، با تروئیکای اروپایی داد. همچنین علی باقری در صفحه شخصی خود نوشت «در ادامه نشست‌های قبلی، با مدیران سیاسی فرانسه، آلمان و انگلیس در نیویورک دیدار کردم. ما طیفی از موضوعات مورد علاقه دو طرف از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها را مورد بحث قرار دادیم.»

پس از بسته شدن بازار و پایان نرخ‌دهی پشت‌خط سه‌شنبه، خبرنگار وال‌استریت‌ ژورنال در خصوص دیدار علی باقری‌کنی با سه کشور اروپایی نوشت یک منبع آگاه از دیدارها گفت که «هیچ پیشرفتی» در بازگشت به مذاکرات هسته‌ای حاصل نشده است.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند اگر این خبر در روز چهارشنبه در بازار پررنگ شود امکان افزایش قمیت سکه هم وجود دارد.

سکه امامی در حال حاضر در مرز حمایتی حساسی قرار دارد که در صورت عقب‌نشینی سکه از مرز فعلی، فلز گران‌بهای داخلی می‌تواند تا ۲۷ میلیون و ۷۰۰هزار تومان پایین برود.

از نگاه تکنیکال کارها در شرایط کنونی کف قیمت سکه مرز ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که شکست این محدوده نیازمند اخبار مثبت قوی‌تر است. از طرف دیگر اولین مرز مقاومتی سکه محدوده ۲۸ میلیون و ۲۰۰هزار تومان است.

در غیر این صورت سکه بین کانال ۲۷ و ۲۸ میلیون تومان در نوسان خواهد بود. ارزش ذاتی سکه در بازار امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور ماه ۲۲ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان است که با قیمت نقدی ۵ میلیون و ۳۱۴ هزار تومان فاصله دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد