اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

چه ساعت های مهم معاملاتی برای بازار فارکس وجود دارد؟

امروزه فعالیت در بازارهای مالی و کسب درآمد از آن، یه یکی از محبوب‌ترین روش‌ها به خصوص برای قشر جوان تبدیل شده است.

امروزه فعالیت در بازارهای مالی و کسب درآمد از آن، یه یکی از محبوب‌ترین روش‌ها به خصوص برای قشر جوان تبدیل شده است. همانطور که می‌دانید برای موفقیت واقعی در بازار فارکس و سایر بازارهای مالی، باید به علاوه بر گذراندن آموزش‌های تخصصی مرتبط با آن بازار، با جزئیات مهمی مانند ساعات کاری و تعطیلی و دیگر جوانب مرتبط نیز آشنا باشید. در واقع، برای کسب سود بیشتر در بازار فارکس یا هر بازار مالی دیگر، شناختن ساعات کاری بازار فارکس ضروری است. با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله، به بررسی روزهای کاری و تعطیل، به همراه ساعات دقیق باز و بسته‌شدن ساعت بازار فارکس پرداخته‌ایم.

معرفی سشن‌های مختلف ساعت کار بازار فارکس

قبل از بررسی بهترین زمان‌ها برای معامله، باید ببینیم یک روز ۲۴ ساعته در دنیای فارکس چگونه سپری می‌شود. بازار فارکس به چهار سشن (Session) تجاری اصلی تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:

سشن سیدنی: این سشن با باز شدن بازار در استرالیا آغاز می‌شود و به عنوان اولین سشن تجارت فارکس در روز شمرده می‌شود. در این سشن، نقدینگی کم‌تر و حجم معاملات کم‌تر است.

سشن توکیو: پس از پایان سشن سیدنی، سشن توکیو در ژاپن باز می‌شود. در این سشن، حجم معاملات بالاتر و قابل‌توجه است.

سشن لندن: پس از پایان سشن توکیو، باز شدن بازار در سشن لندن آغاز می‌شود. این سشن به عنوان یکی از پرمعامله‌ترین سشن‌های فارکس شناخته می‌شود و حجم معاملات آن بسیار بالاست.

سشن نیویورک: این سشن نیز به عنوان یکی از پرمعامله‌ترین سشن‌های فارکس شهرت دارد و حجم معاملات بالایی دارد.

با توجه به تفاوت زمان‌های باز شدن و بسته شدن هر سشن، بهتر است معاملات خود را در زمان‌های مناسب هر سشن اقدام کرده و با تحلیل دقیق بازار، بهترین زمان برای ورود و خروج را تعیین کنید.

ساعت کار فارکس در هنگام باز شدن

تایم و ساعت بازار فارکس بسیار مهم است. فرآیند باز شدن بازار فارکس به دو نیمه تقسیم می‌شود؛ نیمه اول سال و نیمه دوم سال. در ادامه، بازشدن بازار فارکس در هر دو نیمه سال را بررسی خواهیم کرد.

نیمه اول سال

در نیمه اول سال، ساعت کاری فارکس در روز دوشنبه ساعت 12:30 بامداد به وقت سیدنی، استرالیا باز می‌شود. این نقطه شروع فعالیت بازار فارکس است. سپس پس از 2 ساعت، ساعت 2:30 بامداد به وقت توکیو فعالیت خود را آغاز می‌کند. با گذشت زمان و ورود ساعت کاری در کشورهای مختلف، بازار فارکس در آن مناطق نیز شروع به فعالیت می‌کند.

نیمه دوم سال

در نیمه دوم سال، ساعت بازار فارکس در روز دوشنبه ساعت 1:30 بامداد به وقت سیدنی تغییر می‌کند و بازار سیدنی به عنوان نقطه شروع فعالیت معرفی می‌شود.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید، تغییرات جلو و عقب‌کشیدن ساعت در بازارهای مختلف در نیمه اول و نیمه دوم سال است. این تغییرات بر اساس محدوده‌های زمانی کشورها اتفاق می‌افتد و می‌تواند در ساعات بازار فارکس تاثیر زیادی داشته باشد.

با این اطلاعات، شما می‌توانید بهترین زمان برای شروع ساعت بازار فارکس را بر اساس منطقه زمانی و نیازهای خودتان انتخاب کنید. همچنین بهتر است تغییرات زمانی مرتبط با نیمه اول و نیمه دوم سال را نیز در نظر بگیرید.

بهترین زمان برای معامله در بازار فارکس به وقت ایران

در معاملات فارکس، انتخاب بهترین زمان برای ورود به بازار می‌تواند بسیار مهم باشد. برای معرفی بهترین زمان‌ها برای معامله در بازار فارکس به وقت ایران، ما از تداخل (Overlap) سشن‌های مختلف بازار و بیشترین حجم معاملات استفاده می‌کنیم. در ادامه، زمان‌های پیشنهادی برای معاملات در بازار فارکس به وقت ایران را معرفی می‌کنیم:

سشن توکیو: این سشن از ساعت 3:30 صبح تا 12:30 ظهر به وقت ایران ادامه دارد. در این زمان، بازار فارکس در توکیو، ژاپن، سیدنی و استرالیا همپوشانی دارند. این تداخل معمولا به عنوان زمانی مهم برای معامله در بازار ارزش‌های آسیایی در نظر گرفته می‌شود.

سشن اروپا: از ساعت 10:30 صبح تا 7:30 شب به وقت ایران ادامه دارد. در این بازه زمانی، بازار فارکس در لندن و بازار توکیو تداخل دارند. این تداخل معمولا برای معامله در ارزهای اروپایی مثل یورو (EUR) و پوند استرلینگ (GBP) مفید است.

سشن نیویورک: از ساعت فارکس 4:30 عصر تا 1:30 صبح به وقت ایران ادامه دارد. ساعت بازار فارکس در نیویورک و لندن در این زمان تداخل دارند. این تداخل معمولا برای معامله در ارزهای دلاری مثل دلار آمریکا (USD) مفید است.

در نظر داشته باشید که تحلیل‌های فنی و اخبار اقتصادی نیز می‌توانند تصمیم‌گیری‌های شما را تحت تأثیر قرار دهند.

تعطیلی بازار فارکس در روزهای هفته

روزهای تعطیل در بازار فارکس به تناسب با تقویم ملی و تجاری کشورهای مختلف متغیر است. با این حال، عمدتا بازار فارکس در پنج روز هفته فعال است و تنها در دو روز از هفته تعطیل می‌شود.

تعطیلی در روزهای شنبه

بازار فارکس در این روز تعطیل است؛ در صبح روز شنبه به وقت محلی هر کشور بازار فارکس تعطیل می‌شود. برای مثال، در زمان تهران، این تعطیلی در ساعت‌های ابتدایی بامداد روز شنبه رخ می‌دهد.

تعطیلی در روزهای یکشنبه

از آنجا که تعدادی از کشورها تاریخ میلادی را به عنوان تقویم ملی خود مورد قبول دارند و در تقویم ملی آن‌ها یکشنبه به عنوان روز تعطیل در نظر گرفته می‌شود، بازار فارکس نیز در این روز تعطیل است.

در مجموع، بازار فارکس در 5 روز هفته، از دوشنبه تا جمعه فعال است. این تعطیلی‌ها به دلیل تفاوت در تقویم‌های ملی و تجاری کشورها و توافق‌های بین‌المللی برای حفظ یکپارچگی بازار جهانی روی می‌دهند؛ بنابراین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در بازار فارکس باید از این تعطیلی‌ها در برنامه معاملاتی خود آگاه باشند و زمانبندی معاملات خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

کسب درآمد از بازارهای مالی با تاکید بر معاملات فارکس

کسب درآمد از بازارهای مالی یکی از راه‌های پرکاربرد برای تریدرهاست. در این متن، ما به بررسی فعالیت در بازار فارکس به عنوان یک گزینه معاملاتی متمرکز می‌شویم. معمولا افرادی که در بازار فارکس معامله می‌کنند، به تجارت جفت ارزها می‌پردازند. هر یک از جفت‌های ارزی که در این بازار معامله می‌شوند، از دو ارز پایه تشکیل شده‌اند که هر کدام از آن‌ها پول رسمی یک کشور را نمایندگی می‌کنند. ارزهای مختلف در بازار فارکس توانایی نوسان زیادی دارند. این نوسانات می‌توانند به معامله‌گران فرصت‌های سودآور را ارائه دهند، حتی برای معامله کوتاه‌مدت.

برای معامله‌گران مهارت در پیدا کردن بهترین زمان برای ورود به بازار بسیار مهم است. برخی ساعات در بازار فارکس بیشترین حجم معاملات را دارند و این زمان‌ها معمولا مناسب‌ترین زمان برای معاملات است. انتخاب درست ساعت بازار فارکس می‌تواند به معامله‌گران کمک کند تا با قیمت بهتری معامله کنند و سود بیشتری کسب کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد