اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ضرب‌الاجل سناتور آمریکایی به بلینکن بابت توافق با تهران

ساعاتی پس از تبادل زندانیان، سناتور تام کاتن، در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، خواستار اطلاعات در مورد 6 میلیارد دلاری که دولت بایدن به ایران پرداخت کرده و همچنین آزادی 5 فرد ایرانی در آمریکا شد.

به گزارش سایت طلا، اگر چه مبادله روز دوشنبه زندانیان میان ایران و آمریکا اگر چه با استقبال فراوان از سوی کاخ سفید روبرو بوده، اما طی واکنش‌ متفاوتی را طی روزهای گذشته در میان جمهوری‌خواهان منتقد دولت بایدن برانگیخته است.

در این میان عدم تمایل دو تن از افراد ایرانی مورد عفو دولت آمریکا برای بازگشت به ایران سوژه جدیدی را برای منتقدین فراهم کرده است.

ساعاتی پس از تبادل زندانیان، سناتور تام کاتن، در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، خواستار اطلاعات در مورد 6 میلیارد دلاری که دولت بایدن به ایران پرداخت کرده و همچنین آزادی 5 فرد ایرانی در آمریکا شد.

در این نامه عنوان شده که با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر این‌که حداقل دو نفر از افراد ایرانی قصد دارند در ایالات متحده بمانند، از بلینکن خواسته از این مسیله جلوگیری کند و به زعم او باید اطمینان حاصل کرد که هیچ عامل ایران در آمریکا باقی نمی‌ماند.

به نوشته کاتن: «طبق گزارش‌های خبری، توافق شما به حداقل دو نفر از عوامل ایرانی اجازه می‌دهد در ایالات متحده بمانند. یکی از آنها، کاوه افراسیابی، به دلیل فعالیتش به عنوان یک عامل ثبت نشده دولت ایران و لابی‌کننده با مقامات آمریکایی در مورد مسائل حساسی مانند سیاست هسته‌ای دستگیر شده بود. به نظر واضح است که وفاداری او به چه کسانی است».

او با اشاره به همزمانی توافق ایران و آمریکا با حادثه 11 سپتامبر، خواهان لغو این قرارداد شده و نسبت به آزادسازی دارایی‌های ایران انتقاد کرده است. او هم‌چنین خطاب به بلینکن گفته اگر این توافق لغو نمی‌شود، حداقل باید تمام عوامل ایرانی را از خاک آمریکا خارج کنید.

او ضمنا خواستار این شده که بلینکن حداکثر تا ساعت 17 روز جمعه 22 سپتامبر 2023 به سؤالات زیر پاسخ دهد:

1) لطفاً جزئیات کامل توافقنامه 11 سپتامبر دولت بایدن با ایران در رابطه با زندانیان، از جمله هرگونه معامله جانبی یا توافقات مرتبط را ارائه دهید.

2) آیا ماموران ایرانی که طبق گزارش‌ها قصد دارند در ایالات متحده باقی بمانند، طبق قوانین مهاجرت ما قابل اخراج هستند؟

3) دولت بایدن چه برنامه‌ای برای نظارت بر فعالیت‌ها و ارتباطات عوامل ایرانی که با آزادی آنها موافقت کرده، در نظر گرفته است؟

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد