اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت سکه کدام سیگنال را جدی می‌گیرد؟/کاهش ادامه دارد؟

در روزی که کشورهای غربی در خصوص قطع دسترسی برخی بازرسان آژانس انرژی اتمی از سوی ایران مواضع منفی داشتند، ابراهیم رییسی گفت آمریکا پیغام مذاکره داده، قیمت سکه کدام سیگنال را جدی می‌گیرد؟

به گزارش سایت طلا،روز گذشته اولین تعامل دیپلماتیک بین ایران و آمریکا در دولت سیزدهم به وقوع پیوست. همزمان با سفر رئیس‌جمهور ایران به نیویورک برای حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، توافق تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا انجام شد و با آزادسازی دلارهای بلوکه‌شده در کره‌جنوبی، ارزها به حساب‌هایی در قطر انتقال یافت.

موضوعی که با استقبال بازار سکه مواجه شد و در جریان مبادلات دیروز قیمت سکه روند کاهشی به خود گرفت. سکه دیروز ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد و با ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

در معاملات پشت خطی دوشنبه شب هم قیمت هر قطعه سکه امامی در محدوده ۲۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید که‌ حکایت از کاهش تقاضا در بازار سکه دارد.

فعالان سیاسی باور دارند این اتفاق می‌تواند فرآیند محدودسازی تنش بین تهران و واشنگتن را تقویت و زمینه‌ای را برای مذاکرات جامع فراهم کند.

از سوی دیگر، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره برگزاری نشست‌‌‌هایی در حاشیه مجمع عمومی برای مذاکره رفع تحریم‌‌‌ها گفت: فرصت بسیار خوبی برای انجام دیدارها و گفت‌‌‌وگوهاست.

تحلیلگران می‌گویند حال باید دید سفر جدید ابراهیم رئیسی به نیویورک برای بازار سکه چه چیزی به ارمغان خواهد آورد.

از نگاه تکنیکال کارها در شرایط کنونی کف قیمت سکه مرز ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که شکست این محدوده نیازمند اخبار مثبت قوی‌تر است. از طرف دیگر اولین مرز مقاومتی سکه محدوده ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

در حال حاضر، اگر در روز سه‌شنبه اخبار مثبت دیگری منتشر شود احتمال عقب نشینی سکه تا ۲۷ میلیون و ۷۰۰هزار تومان وجود دارد، در غیر این صورت سکه بین کانال ۲۷ و۲۸ میلیون تومان در نوسان خواهد بود.

ارزش ذاتی سکه در بازار امروز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه ۲۲میلیون و ۵۳۳ هزار تومان است که با قیمت نقدی ۵ میلیون و ۴۱۶ هزار تومان فاصله دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد