اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

طلا گران شد/ روزهایی خوب در انتظار طلا !

بدبینی هفته گذشته نسبت به قیمت طلا کاهش یافته و سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند طلا در هفته آینده، 1924 دلار به ازای هر اونس معامله شود.

قیمت طلای جهانی در آستانه توقف احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو کمی افزایش یافت؛ زیرا سرمایه‌گذاران در نشست این هفته فدرال رزرو با تمرکز بر چشم‌انداز نرخ بانک مرکزی ایالات‌متحده، در توقف افزایش نرخ بهره فدرال رزرو قیمت‌گذاری کردند.

به گزارش سایت طلا،هر اونس طلا در لحظه تنظیم این گزارش با 4 دلار افزایش به 1929 دلار رسید . سهام آسیایی کاهش یافت و طلا را برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر کرد.

قیمت طلا طی یک هفته گذشته در مقایسه با هفته پیشین خود که دچار کاهش شده بود، با رشد همراه بود. نقطه قوت افزایش قیمت طلا، نظرسنجی مربوط به «شاخص تولید امپایر استیت» بود که نشان داد صنعت آمریکا به شکل غیرقابل انتظاری مقاوم و قوی باقی مانده است.

طلا در حال انجام برخی حرکت‌های صعودی برای شروع هفته در خریدهای امن بود، در حالی که تقویم اقتصادی ریسک‌های احتمالی را نشان می‌دهد.

تازه‌ترین نظرسنجی سایت کیتکو درباره قیمت طلا نشان می‌دهد بدبینی هفته گذشته نسبت به قیمت طلا کاهش یافته و سرمایه‌گذاران خرد معتقدند قیمت طلا در هفته آینده کمی صعودی خواهد بود؛ با این حال، تحلیل‌گران بازار به دیدگاه محتاطانه خود نسبت به قیمت طلا بازگشته‌اند.

یکی از تحلیل‌گران نسبت به افزایش قیمت طلا در هفته آینده خوش‌بین است و گفته که با دقت روند تغییر ارزش دلار آمریکا را ارزیابی می‌کند تا مسیر کوتاه‌مدت طلا مشخص شود.

تیم واترر، تحلیلگر ارشد بازار KCM گفت: رشد سریع‌تر، تورم پایین‌تر و بازار کار زمینه را برای مجموعه‌ای از پیش‌بینی‌های به‌روز شده مقامات فدرال رزرو در این هفته فراهم کرده است که احتمالاً منعکس‌کننده اطمیمنان رو به رشد آنها به چشم‌انداز اقتصادی است. با این حال، آنها احتمالاً یک افزایش نرخ دیگر را دارند. طلا که بازدهی ندارد، تمایل به آن با افزایش نرخ بهره در میان سرمایه‌گذاران از بین می‌رود.

قیمت طلای چین در هفته گذشته به بالاترین حد خود رسید و افزایش یک ماهه را افزایش داد؛ زیرا مصرف‌کنندگان دارایی امن را برای جبران کاهش ارزش یوان به دست می‌آورند.

در این هفته 12 تحلیل‌گر وال استریت در نظرسنجی کیتکو درباره قیمت طلا شرکت کردند و پیش‌بینی‌ آن‌ها به شکل مساوی تقسیم شد؛ به عبارت دیگر، این تحلیل‌گران در سه بخش «افزایش»، «کاهش» و «تغییر نکردن» قیمت طلا در هفته آینده (منتهی به 31 شهریور) حق رأی داشتند و هر بخش توانست 33 درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

در بخش نظرسنجی‌های آنلاین سایت کیتکو، 415 نفر شرکت کردند و 43 درصد آن‌ها معتقد بودند قیمت طلا در هفته آینده افزایش می‌یابد؛ همچنین 38 درصد انتظار داشتند قیمت طلا در هفته آتی کاهش یابد. باقی شرکت‌کنندگان معادل 19 درصد رأی‌دهندگان، معتقد بودند قیمت این فلز گران‌بها دچار تغییر نمی‌شود.

سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند طلا در هفته آینده، 1924 دلار به ازای هر اونس معامله شود.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۸ درصد افزایش به ۲۳.۱۹ دلار رسید، پلاتین ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۲۸ دلار و ۶۶ سنت رسید و پالادیوم ثابت در ۱۲۴۸ دلار و ۵۰ سنت بود.

دنیل پاویلونیس» - کارگزار ارشد کالا - معتقد است قیمت طلا در روزهای آینده کاهش می‌یابد. این تحلیل‌گر گفته: «فکر می‌کنم هفته آینده شاهد کاهش قیمت طلا باشیم. قیمت طلا در یک محدوده‌ گیر افتاده است؛ ارزش این فلز گران‌بها از دو هزار دلار فراتر نمی‌رود و به کمتر از 1900 دلار نیز سقوط نمی‌کند و دقیقا در میانه این محدوده نوسان دارد.»

پاویلونیس همچنین اعلام کرد که انتظار نداشت قیمت طلا در روز جمعه (24 شهریور) بالا باشد و از این اتفاق متعجب شده است.

این تحلیل‌گر در ادامه صحبت‌های خود گفت: «اگر به وضعیت اوراق قرضه نگاه کنید، شاهد افزایش قابل توجه ارزش آن‌ها هستید؛ اوراق قرضه 10 ساله آمریکا روز جمعه شاهد یک رکورد در افزایش ارزش بود. ارزش اوراق قرضه 2 ساله هم در بالاترین سطح خود قرار دارد. اوراق قرضه 30 ساله با وضعیت بسیار مثبتی روبه‌روست. بنابراین وقتی شاهد این هستیم که اوراق قرضه 10 ساله در حال عبور از رکوردهای پیشین خود از نظر ارزش است، می‌توانیم شاهد کاهش نسبی قیمت طلا باشیم. همچنین با توجه به افزایش قیمت نفت خام، نرخ بهره می‌تواند افزایش یابد و همین امر باعث قوت گرفتن ارزش دلار و افت بهای طلا می‌شود.»

انتهای پیام

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد