اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

احتیاط خریداران سکه چندین برابر شد

سید ابراهیم رئیسی شب گذشته عازم نیویورک شد. به‌ نظر می‌رسد معامله‌گران سکه به نتایج این سفر نیم‌ٰنگاهی داشته باشند.

به گزارش سایت طلا، این روزها فضای بازار ارز و سکه تهران از اخبار سیاسی مثبت و منفی پر شده و همین امر سطح احتیاط خریداران سکه امامی را چندین برابر کرده است.

به نظر می‌رسد با نزدیک‌شدن دو مورد آزادسازی ارزهای بلوکه شده و تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا به ایستگاه پایانی، بازیگران ارزی هم در لاک احتیاط فرو رفته‌اند و بی‌محابا دست به خرید نمی‌زنند. از طرفی هم بازار به سفر سید ابراهیم رئیسی به نیویورک و نتایج این سفر هم چشم دوخته است. در حال حاضر باتوجه به داغ شدن موضوع تبادل زندانیان، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال گفت‌وگوی مقامات سیاسی ایران و آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در بین معامله‌گران دلار برجسته شده است.

پیش از این «امواج مدیا» هم قبلاً گزارش داده بود، قرار است رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی آتی سازمان ملل در نیویورک شرکت کند. تلاش‌ها برای تشکیل نشستی بین ایران و سایر امضاکنندگان برجام در حاشیه گردهمایی سالانه رهبران جهان در حال انجام است.

آنطور که معامله‌گران می‌گویند در سفر اول رئیسی به نیویورک، نرخ ارز و سکه افزایشی شد اما به همین جهت نتایج این سفر پر اهمیت است.

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که قیمت سکه امامی در معاملات روز یکشنبه با ۵۰ هزار تومان کاهش بر روی ۲۸ میلیون و ۲۰۰هزار تومان قرار گرفت و در معاملات پشت‌خطی یکشنبه شب هم کمتر کسی نسبت به خرید سکه اقدام کرد و این فلز گران بهای داخلی با ۲۸ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

تحلیلگران سکه معتقدند در حال حاضر محدوده ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان مرز حمایتی سکه است که در صورتی که از دست برود فشار فروش در بازار زیاد خواهد شد.

از طرف دیگر مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مهم است. به باور آنها اگر سکه بالای این محدوده تثبیت دهد احتمال اینکه خریداران به بازار برگردند وجود دارد.

ارزش ذاتی سکه در بازار امروز دوشنبه ۲۷ شهریور ماه ۲۲میلیون و ۴۷۲ هزار تومان است که با قیمت نقدی ۵ میلیون و ۶۷۷هزار تومان فاصله دارد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد