اونس طلا2337.71
مظنه14,346,000
18 گرم3,311,700
ارزش سکه32,321,538
قدیم (بهار)37,000,000
جدید (امامی)39,900,000
نیم23,500,000
ربع14,300,000

گریه‌های امیرمحمد یزدانی پس از شکست در فینال

ملی‌پوش وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در فینال پیکارهای جهانی با شکست برابر حریف آمریکایی به مدال نقره بسنده کرد.

به گزارش سایت طلا، پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان به عنوان نخستین مرحله از انتخابی المپیک پاریس روزهای ۲۵ تا ۲۸ شهریور ماه در بلگراد پایتخت کشور صربستان برگزار می‌شود. این پیکارها امروز (یکشنبه) با برگزاری چهار وزن دوم شامل ۵۷، ۷۴، ۷۹ و ۹۲ کیلوگرم از ساعت ۱۲ به وقت ایران در سالن ورزشی اشتارک آره‌نا شهر بلگراد پیگیری شد.

همچنین در شامگاه این روز مسابقات فینال چهار وزن نخست از ساعت ۱۹:۱۵ به وقت ایران در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان آغاز شد.

نخستین نماینده ایران در فینال مسابقات جهانی سال ۲۰۲۳ بلگراد امیرمحمد یزدانی بود که جدال نفس‌گیری با زین رترفورد قهرمان آمریکایی داشت. امیرمحمد در این رقابت با دوبنده قرمز گام به تشک مسابقه گذاشت و در سه دقیقه نخست عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد.

یک دقیقه اول دو کشتی‌گیر مبارزه را بدون رد و بدل امتیاز پشت سر گذاشتند اما این حریف آمریکایی بود که با بیرون بردن یزدانی اولین امتیاز را گرفت. در ادامه یزدانی به پاهای حریفش رسید و دو امتیاز گرفت اما نماینده کشورمان با حرکتی اشتباه و زمانی که قصد زیرگیری داشت در خاک حریفش قرار گرفت و سه دقیقه نخست ۳ بر ۲ به سود رترفورد به پایان رسید.

امیرمحمد ۳ دقیقه دوم را پرتحرک‌تر شروع کرد، اما باز هم این رترفورد از اشتباه یزدانی استفاده کرد و در کنار تشک او را خاک کرد. متاسفانه نماینده کشورمان بعد از زیرگیری‌های مداوم حریف آمریکایی تمرکز خودش را از دست داد و دست به حملات ناقص و چشم بسته زد که با هوشیاری حریف آمریکایی که نقره جهان را در کارنامه دارد شرایط را به سود خود رقم می‌زد.

یزدانی برخلاف مبارزه‌های قبلی که با برنامه و با تمرکز کامل مقابل حریفان روبرو می‌شد متاسفانه در مبارزه فینال آن صلابت و تمرکز کامل را نداشت متاسفانه با نتیجه ۸ بر ۵ نتیجه را به رترفورد واگذار کرد. یزدانی در سال ۲۰۲۱ به نقره جهان رسیده بود. رترفورد هم نقره سال گذشته خودش را به طلا تبدیل کرد.

امیرمحمد یزدانی سال ۲۰۲۱ و در مسابقات جهانی اسلو نیز به مدال نقره قهرمانی جهان رسیده بود. در دیدارهای رده‌بندی نیز رمضان‌اف بلغاری و آندراسیان ارمنی به مدال برنز مشترک رسیدند.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر ۱ پاتریک اولنزین از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر ماگومد خانیف از جمهوری آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این دیدار ارنظر آکماتالیف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قرقیزستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

یزدانی در این مرحله به مصاف رمضان رمضان‌اف کشتی‌گیر روسی‌الاصل و دارنده مدال نقره اروپا از بلغارستان رفت و با ارائه یک کشتی جسورانه و با برنامه حریف خود را با نتیجه ۱۳ بر ۲ شکست داد و به فینال راه یافت.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد