اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

10 سوال به ظاهر ساده که ممکن است احساسات اطرافیان را نابود کند

گاهی اوقات، ممکن است متوجه نباشیم که چیزی که می‌پرسیم خوب نیست، زیرا فکر می‌کنیم که آنها سؤالات خنثی هستند.

به گزارش سایت طلا، گاهی اوقات، ممکن است متوجه نباشیم که چیزی که می‌پرسیم خوب نیست، زیرا فکر می‌کنیم که آنها سؤالات خنثی هستند. ما همچنین ممکن است فقط بخواهیم با مردم ارتباط برقرار کنیم، اما متأسفانه، سؤالات ناخوشایند بپرسیم. حتی بدتر از آن، اگر می‌توانستیم فقط سعی می‌کردیم مهربان و مفید باشیم، اما در این راه به کسی صدمه بزنیم. برخی از سؤالات رایج وجود دارد که می توانیم از پرسیدن آنها اجتناب کنیم زیرا ممکن است بیشتر ضرر داشته باشند تا مفید.

1. چرا هنوز ...؟

این که از کسی بپرسید چرا هنوز مجرد هستند ممکن است به نظر یک تعریف و تمجید به نظر برسد، به خصوص پس از گفتن اینکه او خوش تیپ یا خوش تیپ است، اما همچنان می تواند باعث شود که او نسبت به خودش احساس وحشتناکی داشته باشد. این سوال تعمیم‌های منفی در مورد مجرد بودن ایجاد می‌کند و می‌تواند آنها را وادار کند که شروع به سؤال کنند که چه مشکلی دارد. در واقع، "چرا هنوز ...؟" سؤالات ممکن است به نظر برسد که شما از آنها می خواهید که به دلیل گیرکردن در همان مرحله از زندگی خود توضیح دهند.

2. چرا اینقدر خسته به نظر میرسی؟

شما ممکن است فقط نگران حال آنها باشید، اما ممکن است طوری ظاهر شود که به آنها بگویید بد به نظر می رسند . بهتر است از پرسیدن این سوال بپرهیزید، مگر اینکه به آنها نزدیک باشید، زیرا ممکن است به دلیل مشکلی که نمی‌خواهند در مورد آن بحث کنند خسته به نظر می‌رسند یا شاید این شکلی است که همیشه به نظر می‌رسند. در غیر این صورت، ممکن است احساس کنند تحت فشار قرار می گیرند تا فقط برای پذیرفته شدن، نگاهی خاص داشته باشند.

3. چه کار می کنی؟

ممکن است یک یخ شکن معمولی به نظر برسد، اما می پرسد: "چه کار می کنی؟" می تواند باعث ناراحتی کسی در هنگام صحبت با شما شود. این می تواند احساس فرصت طلبی کند، گویی که فقط برای شبکه با آنها چت می کنید. و اگر آنها در حال حاضر در یک مکان دشوار هستند، جایی که آنها در حرفه خود فاقد جهت هستند ، قطعاً موضوعی نخواهد بود که آنها بخواهند در مورد آن صحبت کنند. شاید بتوانید بپرسید "چه چیزی شما را هیجان زده می کند؟" در عوض، وقتی سعی می کنید با کسی که به تازگی ملاقات کرده اید آشنا شوید.

4. چند سالته؟

مگر اینکه در فرهنگی هستید که برای تعیین نحوه صحبت کردن با یکدیگر باید سن یکدیگر را بیابید، نیازی به پرسیدن سن افراد در یک محیط اجتماعی وجود ندارد. شاید به این دلیل است که وقتی به بزرگسالی رسیدید، سن دیگر فقط یک عدد نیست . این معیاری می‌شود که نشان می‌دهد چقدر پیشرفت کرده‌اید و تا آن زمان باید چه می‌کردید. بنابراین ممکن است احساس کنید که فقط با پرسیدن این سوال اساسی در حال قضاوت در مورد کسی هستید.

5. به کدام دانشگاه رفتی؟

این سوال و "در چه رشته ای برای مدرک تحصیلی خود تحصیل کردید؟" فرض کنید فردی که با او صحبت می کنید تحصیلات دانشگاهی دارد . اگر به هر دلیلی نتواند به دانشگاه برود، ممکن است باعث شود فرد احساس کند به او تعلق ندارد. اگر آنها می رفتند، حتی ممکن است نخواهند در مورد آن صحبت کنند، اگر احساس کنند که به یک مدرسه یا رشته تحصیلی خوب در درجه قابل ستایش نرفته اند.

6. آیا ورزش می کنید؟

اگر شخصی که از او این درخواست را می‌کنید معمولاً جواب نمی‌دهد، ممکن است آن را توهین آمیز بدانند ، گویی که دارید او را مسخره می‌کنید. اگر این کار را انجام دهند، ممکن است احساس کنند که شما آنها را به خاطر ورزش بیش از حد مورد قضاوت قرار می دهید. حتی اگر قصد دارید از آنها برای سخت کوشی شان تعریف کنید، ممکن است احساس کنند که شما فقط برای بدنشان ارزش قائل هستید.

7. اصالتت از کدام شهر است؟

در حالی که ممکن است واقعاً علاقه مند به دانستن پیشینه شخصی باشید، ممکن است احساس تبعیض علیه شخصی داشته باشید زیرا فکر می کنید به نظر نمی رسد که به کشور خود تعلق داشته باشد. ممکن است باعث شود که آنها هویت خود را زیر سوال ببرند و به نظر بیایید که سعی دارید آنها را کلیشه کنید.

8. چرا بیشتر بیرون نمی آیی؟

هنگام پرسیدن این سوال نیت خوبی دارید زیرا می خواهید کسی را تشویق کنید تا چیزهای جدید را امتحان کند. اما می‌تواند توهین‌آمیز باشد زیرا به نظر می‌رسد که به نظر می‌رسد که آنها به قرار گرفتن در معرض بیشتر نیاز دارند یا جالب نیستند . همچنین ممکن است غیر حساس باشد اگر آنها واقعاً توانایی پرداخت پول برای بیرون رفتن را نداشته باشند، حتی اگر بخواهند.

9. آیا وزن کم کرده اید؟

اگر منظورتان از آن به عنوان یک تعریف و تمجید باشد، ممکن است باعث شود فردی که با او صحبت می‌کنید این احساس را داشته باشد که اگر بخواهد وزنش را بازگرداند، دوباره او را قضاوت خواهید کرد . حتی اگر این فقط یک مشاهده باشد، ممکن است باعث شود فرد احساس ناراحتی کند، به خصوص اگر وزن خود را کاهش دهد زیرا در حال گذراندن شرایط وحشتناکی است که ترجیح می‌دهد در مورد آن صحبت نکنند.

10. دقیقا چی شد؟

معمولاً وقتی کنجکاو هستید، این واقعاً یک سؤال بی‌گناه است. اما اگر اتفاق غم انگیزی برای کسی افتاد، کمی بی احساس است که از او در مورد آن سوال بپرسید. آنها ممکن است تنها با فکر کردن به آن احساس آسیب ببینند، و تکرار این تراژدی برای دیگران ممکن است خسته کننده باشد. احتمالاً بهتر است فقط به آنها بگویید که از این اتفاق متأسف هستید و به آنها اجازه دهید به شما بگویند که آیا و چه زمانی آماده صحبت در مورد آن هستند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد