اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هشدار مهم وزیر دفاع ایران به آمریکا

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به سرقت نفت ایران و تخلیه آن توسط آمریکا واکنش نشان داد.

به گزارش سایت طلا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به سرقت نفت ایران و تخلیه آن توسط آمریکا واکنش نشان داد.

امیر محمدرضا آشتیانی در واکنش به سرقت نفت ایران و تخلیه آن توسط آمریکا، اظهار کرد: این اقدام یک دزدی توسط آمریکا است که به هیچ وجه این مساله در دنیا پذیرفته شده نیست. اگر اتفاق این چنینی بیفتد ما حتما مقابله خواهیم کرد و می توانیم حتی اقدام خیلی وسیع تری کنیم ولی فعلا اقدام خود را به بحث هایی که دنبال می کنیم، محدود کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه انتظار داریم آمریکایی ها از این اقدامات خود دست برداشته و بیشتر از این خودشان را گرفتار نکنند، افزود: ما جایی استقرار داریم که راهبردی و بسیار مهم است. خطوط انتقال انرژی از این منطقه می گذرد و تسلط بر این خطوط هم با ماست بنابراین اگر بخواهیم میزان مقابله به مثل با آمریکا را وسیع‌تر انجام دهیم، امکانش برای ما وجود دارد.

وزارت دادگستری آمریکا روز ۱۷ شهریور و پس از ۱۹ ماه تایید کرد که نفتکش حامل نفت ایران با نام «سوئز راجان» را توقیف کرده بود. نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی نوشت که واشنگتن پس از آنکه شرکت‌های آمریکایی حاضر به تخلیه محموله نفتی توقیف شده ایران نشدند، تحت فشارهای کنگره به این بهانه که ایران در حال قاچاق این نفت به چین بوده است، آن را تخلیه کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه ایران همزمان با تخلیه این نفتکش اقدامات آمریکا را متناقض توصیف کرد و گفت که تهران در همین راستا سفیر سوئیس را به وزارت امورخارجه احضار کرده است. وی تاکید کرد که این اقدامات واشنگتن کاملاً غیر سازنده بوده و ایران مراتب اعتراض شدید خود را به دیپلمات ارشد سوئیس در تهران اعلام کرده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد