اونس طلا2337.71
مظنه14,736,000
18 گرم3,401,800
ارزش سکه33,200,208
قدیم (بهار)37,500,000
جدید (امامی)40,350,000
نیم23,800,000
ربع14,400,000

۱۳ نکته پنهان در لوگوی برندهای مشهور دنیا که از کسی از آن خبر ندارد+ تصاویر

بسیاری از ما تصور می کنیم لوگوی شرکت هیوندای صرفاً طرحی از حرف اول نام این شرکت کره ای است. اما در حقیقت، آن حرف H نمادی از دو شخص – یکی مشتری و دیگر نماینده ی شرکت – است که در حال دست دادن با یکدیگرند.

به گزارش سایت طلا، لوگوی برخی از مشهورترین برندهای دنیا به گونه ای طراحی شده که نمایانگر چیزی فراتر از زیبایی صرف باشند. در حقیقت، در بعضی از آن ها در پس هر خط، پیچ و خم و رنگی معنای ویژه ای نهفته است.

هیوندای

بسیاری از ما تصور می کنیم لوگوی شرکت هیوندای صرفاً طرحی از حرف اول نام این شرکت کره ای است. اما در حقیقت، آن حرف H نمادی از دو شخص – یکی مشتری و دیگر نماینده ی شرکت – است که در حال دست دادن با یکدیگرند.

آدیداس

نام شرکت آدیداس از نام مؤسس آن، آدولف داسلر گرفته شده است. لوگوی این شرکت طی سالیان دستخوش تغییراتی شده است، اما آن سه خط همیشه در آن ثابت بوده است. لوگوی فعلی، سه خط شیب دار است که با یکدیگر یک مثلث تشکیل می دهند. این طرح در حقیقت یک کوه را نشان می دهد که نمادی از چالش هایی است که همه ی ورزشکاران مجبور به غلبه بر آن ها هستند.

اپل

راب یانوف، طراحی که لوگوی شرکت مشهور اپل را طراحی کرد، توضیح داده که ایده ی آن چگونه به ذهنش رسید: «یک کیسه سیب خریدم. آن ها را گذاشتم در یک کاسه و یک هفته ای مشغول طراحی کردن از آن ها شدم. سعیم این بود که تصویر سیب را به یک چیز ساده تبدیل کنم. سیب گاز زده هم جزء همین آزمون و خطاها بود و من کاملاً تصادفی فهمیدم که bite (در زبان انگلیسی به: معنای گاز) و اصطلاح کامپیوتری byte دقیقاً مثل هم به نظر می رسند.»

سونی وایو

دو حرف ابتدایی لوگوی شرکت سونی وانو به شکل یک موج است که نمادی از سیگنال آنالوگ است و دو حرف آخر لوگو هم شبیه به اعداد یک و صفر است، که آن هم نمادی از سیگنال دیجیتال است.

آمازون

لوگوی شرکت آمازون گرچه در نگاه اول چیز خاصی ندارد، اما با در نظر گرفتن فلسفه ی این شرکت طراحی شده بود. آن فلش نارنجی رنگ شبیه به لبخند است، چرا که این شرکت می خواهد همه ی مشتریانش راضی باشند. به علاوه، این فلش از حرف a تا z کشیده شده است که اشاره ای است به اینکه این فروشگاه اینترنتی هر کالایی که در ذهن بگنجد را دارد (از A تا Z).

تویوتا

بسیاری از مردم لوگوی شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا را شبیه به تصویر یک کابوی کلاه به سر می دانند. اما این لوگو در حقیقت، تصویری از سوراخ یک سوزن است که یک نخ از آن عبور کرده. این طرح به گذشته ی این شرکت اشاره دارد، زمانی که ماشین های بافندگی تولید می کرد. علاوه بر این، هر جزء لوگو، یکی از حروف نام شرکت را به تصویر می کشد.

فرمول یک

اگر به فضای سفید رنگ میان حرف F و خطوط قرمز رنگ درون لوگوی مسابقات فرمول یک دقت کنید، می تواند عدد یک را ببینید. خطوط قرمز رنگ لوگو هم تجسم گرافیکی سرعت به دست آمده توسط خودروهای فرمول یک است.

پینترست

لوگوی سایت محبوب پینترست که کاربران با آن تصاویر مورد علاقه ی خود از سرتاسر اینترنت را جمع آوری و آن ها را به یک تخته ی مجازی pin می کنند (در زبان انگلیسی به معنای: با سوزن متصل کردن)، درون حرف P خود تصویری از یک سوزن دارد.

تابلرون

در لوگوی تابلرون، شرکت شکلات سازی مشهور واقع در شهر برن ِ سوئیس، طرحی به شکل یک خرس وجود دارد، به این دلیل که برن گاهی شهر خرس ها خطاب می شود.

بی اِم دبلیو

به دلیل سابقه ی شرکت بی اِم دبلیو در زمینه ی فناوری هوانوردی، اغلب تصور می شود بخش مرکزی لوگوی این شرکت نمادی از پره های در حال چرخش هواپیما است، اما در حقیقت، صرفاً بخشی از پرچم ایالت بایرن است، منطقه ای در آلمان که این شرکت فعالیت خود را از آنجا شروع کرد.

اِل جی

لوگوی شرکت لوازم الکترونیک کره ای اِل جی، تصویر ساده شده ای از صورت یک شخص است. به گفته ی اِل جی، این طرح بیانگر این آرزوی این شرکت است که بتواند همواره روابطی عادی و انسانی با مشتریان خود داشته باشد.

کوکا کولا

در لوگوی شرکت مشهور کوکا کولا، در فاصله ی میان حروف O و L، می توان پرچم دانمارک را به وضوح دید. این امر چیزی جز یک تصادف نبوده است، با این حال، شرکت کوکا کولا از آن در تبلیغات خود در کشورهای اسکاندیناوی بهره گرفته است.

پپسی

سخت می شود باور کرد، اما شرکت پپسی یک میلیون دلار خرج کرد تا صاحب این لوگوی خاص با معانی پنهان شود. آخرین طراحی این لوگو به موضوعات اسرارآمیزی اشاره دارد، مانند میدان مغناطیسی زمین، فنگ شویی، فیثاغورس، ژئودینامیک، نظریه ی نسبیت و نسبت طلایی. به گفته ی طراحش، این لوگو به مونالیزا، پارتنون و حتی رنه دکارت هم اشاره دارد. رنگ های قرمز، سفید و آبی این لوگو هم همواره نمادی از پرچم آمریکا بوده اند.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد