اونس طلا2298.5
مظنه14,766,000
18 گرم3,408,700
ارزش سکه33,267,798
قدیم (بهار)38,200,000
جدید (امامی)41,800,000
نیم24,300,000
ربع15,500,000

واکنش وزیر علوم به ادعای اخراج اساتید از دانشگاه‌ها

وزیر علوم گفت: هیئت جذب دانشگاه‌ها مستقل هستند و یک عضو هیئت علمی علاوه بر نظم و انضباط آموزشی، باید نظم و انضباط اداری و فرهنگی راهم رعایت کند.

به گزارش سایت طلا،محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت، در واکنش به ادعا‌های مطرح شده درباره اخراج اساتید دانشگاه‌ها به خبرنگاران گفت: هیئت جذب دانشگاه‌ها مستقل هستند و بر اساس قوانین و مقررات اداره می‌شوند و یک عضو هیئت علمی علاوه بر نظم و انضباط آموزشی و پژوهشی، باید نظم و انضباط اداری و فرهنگی راهم رعایت کند.

وی افزود: هیئت‌های اجرایی جذب پس از بررسی گزارش‌های گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها در خصوص اعضای هیئت علمی تصمیم‌گیری می‌کنند و سعی می‌شود هم به منافع فردی و هم به منافع ملی توجه شود؛ طبیعی‌ است که اگر خدای ناکرده احساس شود در این بررسی‌ها و تصمیمات به یک عضو هیئت علمی ظلم شده، قانون مسیر را بازگذاشته و آن شخص می‌تواند با مراجعه به قانون تقاضای تجدیدنظر کند و تجدیدنظر هم از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌شود.

وزیر علوم با بیان اینکه واقعاً موضوع پایان همکاری با برخی اساتید آن گونه که در فضای مجازی مطرح شده نیست، تصریح کرد: هیچ‌گاه یک دانشگاه با سرمایه‌های ارزشمند خود به ناحق و به‌صورت غیرقانونی رفتار نمی‌کند و بی دلیل عذر کسی را نمی‌خواهد.

زلفی‌گل افزود: اساتید دانشگاه افتخارآفرینان جامعه هستند و همه توفیقات ما در کشور که به آن‌ها می‌بالیم، نتیجه و محصول برون‌داد‌ه‌ای دانشگاهی‌ است.

وی تأکید کرد: اساتید، دانشمندان و دانش آموختگان دانشگاهی در دستگاه‌های اجرایی و صنایع مختلف حضور می‌یابند و خروجی آن‌ها اتفاقاتی است که جمهوری اسلامی به آن‌ها افتخار می‌کند؛ اساتید دانشگاه سرمایه نمادین کشورند و هیچ‌گاه علاقه‌مند نیستیم به آن‌ها بی احترامی یا ظلم شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد