اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تداوم آلودگی هوای مشهد/ فعالیت این مراکز امروز تعطیل شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر اساس تصمیم کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان با توجه به گزارش‌های رسیده اعلام کرد فعالیت مراکز آموزشی و ورزشی تا پایان روز امروز چهارشنبه در دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

به گزارش سایت طلا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مهدی اله‌پور شامگاه سه‌شنبه در حاشیه برگزاری کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان، اظهار داشت: نظر به پیش‌بینی و اعلام ماندگاری و تداوم گرد و غبار از سوی اداره کل هواشناسی استان در مشهد و تأکید بر وضعیت هشدار سطح نارنجی در ناحیه جنوب شرق استان براثر پدیده گرد و غبار و اعلام ستاد مدیریت بحران مبنی بر آمادگی این ستاد برای مدیریت این پدیده و بر اساس شیوه نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار اقدامات زیر مصوب و جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

وی افزود: پس از بررسی‌های کارشناسی، تعطیلی فعالیت آموزشی کلیه مراکز آموزشی و نیز فعالیت‌های ورزشی مجموعه‌های ورزشی در مشهد برای امروز چهارشنبه (صبح و عصر) مصوب شد.

دبیر کارگروه مدیریت وقوع شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان یادآور شد: با عنایت به شرایط جوی و ماندگاری پدیده گرد و غبار توصیه می شود، شهروندان علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک با محدود کردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی در پیشگیری از درگیر شدن با پیامدهای پدیده گرد و غبار همراهی کنند.

اله‌پور تاکیدکرد: جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می شود و آنان باید فعالیت های بدنی، پیاده روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

دبیر کارگروه شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار از مسئولین هیئت‌های مذهبی و موکب‌های بین راهی درخواست کرد تا به منظور تأمین سلامت زائران، نسبت به تأمین و توزیع ماسک در بین عزاداران و زائرین اقدام کند، همچنین شهرهای جنوب شرق استان با محدودیت‌های ترافیکی اعلام شده از سوی پلیس راهور مواجه خواهند بود و تقاضا می‌شود رانندگان نسبت به رعایت هشدارها و تدابیر ترافیکی اعلام شده اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های اجرایی مکلف به اطلاع‌رسانی صحیح به مجموعه کارکنان و زیر مجموعه‌های مدیریتی و نظارت بر اجرای صحیح موضوع را خواهند داشت و همچنین فرمانداران شهرستان ها در خصوص تشکیل جلسات شرایط اضطرار و اتخاذ تصمیمات لازم اقدام کنند ضمن اینکه اعلام این مصوبات به منزله ابلاغ رسمی به کلیه دستگاه‌ها و نهادها است.

کیفیت هوای مشهد برای سومین روز پیاپی آلوده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: کیفیت هوای این کلانشهر بر اثر وزش باد و افزایش حجم ریزگردها در بیست و دومین روز شهریور برای سومین روز پیاپی در وضعیت هشدار و آلوده برای تنفس شهروندان قرار دارد.

وی افزود: در پی فعالیت کانون‌های گرد و غبار داخلی و خارجی، میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در 24 ساعت گذشته با عدد 162 و شاخص کنونی کیفیت هوای این کلانشهر در یک تا 2 ساعت اخیر با عدد 121 هر دو از وضعیت آلودگی نشان دارد.

اله‌پور تصریح کرد: کیفیت هوای مناطق خاقانی و خیام شمالی در وضعیت هشدار آلودگی و سایر 21 منطقه دارای ایستگاه سنجش آلودگی در شرایط اضطرار آلودگی قرار دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد