اونس طلا2337.71
مظنه14,951,000
18 گرم3,451,400
ارزش سکه33,684,603
قدیم (بهار)38,000,000
جدید (امامی)41,100,000
نیم24,200,000
ربع14,500,000

امیرعبداللهیان: ما هرگز ایرانیان دوتابعیتی را تهدید نمی‌دانیم

وزیر امور خارجه در نشست کارگروه کنسولی در خصوص ایرانیان دوتابعیتی گفت: ما این دسته از ایرانیان را هرگز تهدید نمی‌دانیم بلکه حضور این ایرانیان را یک فرصت برای ایران و فرصت برای همه جهان می‌دانیم.

به گزارش سایت طلا،روز گذشته نشست کارگروه کنسولی شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با حضور حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و برخی از مقامات کشور در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

امیرعبداللهیان در این نشست درباره کاژروه کنسولی گفت: توجه ویژه‌ای که به کمیته کنسولی یا کارگروه کنسولی در مجموعه هشت کارگروهی که ذیل دبیرخانه شورای عالی ایرانیان در وزارت امور خارجه و دولت آقای رئیسی فعالیت می‌کند، یکی از کارگروه‌های مهم و اساسی در مجموعه هشت گانه همین کارگروه کنسولی است. ایرانیان عزیز در اقصی نقاط عالم یکی از دغدغه‌هایشان رفع مشکلات کنسولی است و از این منظر کارگروهی که موظف است خدمات کنسولی مطلوب و با کیفیت به ایرانیان ارائه دهد، در چارچوب این کارگروه و با مسئولیت یکایک شما عزیزانی است که امروز در این جلسه حضور دارد.

وی افزود: برای ایرانیان در سراسر کشور حفظ هویتشان خیلی مهم است. شاخصه‌هایی که ما در این رابطه داریم، بر اساس آماری که در اختیار است، 5.2 میلیون ایرانی امروز به طور رسمی در آمارهای ما در کشورهای مختلف حضور دارند. این دسته از ایرانیان حداقل یک مرتبه برای خدمات کنسولی به نمایندگی‌های ما مراجعه داشتند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: برای ایرانیان صرف نظر از گرایش، نگاه، دین و قومیتشان دریافت شناسنامه ایرانی برای فرزندانشان همواره یک اولویت است. اینکه ایرانیان تعصب دارند در همان ده روز اول تولد نوزادشان به یکی از نمایندگی‌ها مراجعه کرده یا به سامانه خدمات یکپارچه کنسولی ما موسوم به میخک مراجعه کنند و در خواست شناسنامه و گذرنامه داشته باشند.

امیرعبداللهیان در خصوص نگاه مقام معظم رهبری به ایرانیان خارج از کشور گفت: مقام معظم رهبری همواره در موضوع ایرانیان خارج از کشور تاکیدات ویژه‌ای دارند. هربار ما خدمت ایشان رسیدیم و در جلساتی که توفیق دیدار ایشان را داشتیم یکی از توصیه‌های ایشان به دستگاه دیپلماسی این است که ایرانیان خارج از کشور را فراموش نکنید. اینها فرزندان ایران هستند و رابطه‌ی آنها با ایران را باید هر روز قوی‌تر کنیم. فرزندانشان باید بتوانند راحت با ایران ارتباط بگیرند. نسل‌های جدید هم در حفظ زبان فارسی و هم در حفظ ارتباطشان با سرزمین مادری باید از تسهیلات لازم برخوردار باشند.

وی ادامه داد: ما خرسندیم که امروز اعلام کنیم ایرانیان عزیز به راحتی به ایران سفر می‌کنند. علی رغم تبلیغات کاذب ایران هراسانه حضور میلیونی ایرانیان در فصل‌های مختلف در داخل کشور و ارتباط با سرزمین مادری امروز یکی از افتخار ایرانیان در خارج از کشور است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: رییس جمهور توجه اکید به مسئله ایرانیان دارند و تا امروز علی رغم کارهای بسیاری که در دو سال گذشته انجام‌شده اما ایشان می‌گویند هنوز حس خوبی نسبت به اینکه در مورد ایرانیان خارج از کشور در دولت ما کار موثری انجام شده باشد، ندارم و احساس می‌کنم کارهای انجام شده همه مقدمه است اما کار اصلی این است که یک ایرانی بتواند آن خواسته های خودش را ببیند که در دولت ما محقق شده و در آرامش بتواند تردد داشته باشد. ما خرسندیم که یکی از مهم ترین بخش های ارائه خدمات به ایرانیان در حوزه کنسولی در قالب کارگروه کنسولی تلاش می‌کند که شرایط بهتری را برای ایرانیان عزیز فراهم کند.

امیرعبداللهیان در خصوص سامانه پرسمان تردد گفت: ما یک کارگروه ویژه را در وزارت خارجه داریم که در چارچوب سامانه پرسمان تردد فعالیت می‌کند. ایرانیان عزیز می‌توانند صفحه اول گذرنامه ایرانی خود را بدون در نظر گرفتن تابعیت دیگرشان، بر روی سامانه قرار داده و در کمتر از ده روز کارگروهی که متشکل از همه بخش‌های امنیتی و قضایی است، وضعیت این فرد را رسیدگی می‌کنند و اعلام می‌شود که این فرد به راحتی می‌تواند به ایران تردد کند.

وی درباره خدمات جدید وزارت خارجه برای ایرانیان خارج از کشور گفت: خدمات کنسولی دیجیتال از دیگر خدمات ارائه شده است. خدمات کنسولی دیجیتال از هفته جاری به صورت آزمایشی شروع کردیم. هماهنگی‌هایی با بخش‌های ذی ربط در قوه قضاییه و وزارت ارتباطات داریم که بتوانیم این خدمات را به صورت امن و مطمئن در اختیار ایرانی قرار دهیم که برای رسیدن به خدمات کنسولی ممکن است با مشکلاتی مواجه باشند. از جمله ایرانیان عزیزی که در کانادا زندگی می‌کنند و در حال حاضر روابط دیپلماتیک کانادا با ایران برقرار نیست. ما این را متناسب با امنیت شبکه به سایر بخش ها هم توسعه خواهیم داد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: در راستای قولی که شورای عالی ایرانیان، آقای رییس جمهور و همکاران عزیزم در این کارگروه دادند، امروز در 25 نمایندگی کا در خارج از کشور صدور کارت ملی انجام می‌شود و این یکی از مشکلات برای ایرانیان خارج از کشور بود. این نمیندگی ها در حال افزایش هستند. در نشستی که با ایرانیان خارج از کشور در اسفند ماه سال گذشته داشتیم، درخواست هایی بیان شد. این کارگروه مصمم است که در اولین نشست شورای عالی ایرانیان ما مصوبه را داشته باشیم که ارائه خدمات کنسولی با تعرفه پایین را برای این بخش از ایرانیان عزیز در نظر بگیریم.

وی افزود: موضوع نظام وظیفه در این جلسه مورد تبادل نظر قرار گرفت. سردار مهری، رییس محترم نظام وظیفه و همکاران ما از فراجا در این جلسه حضور داشتند. ضمن اینکه تسهیلات فراوانی برای تردد ایرانیان به کشور فراهم شده اما این دغدغه ای که ایرانیان دانشجو دارند، راهکارهای مطرح شد و امیدواریم در نشست شورای عالی ایرانیان بتوانیم نهایی کنیم. همچنین در یک اقدام جامع قانون جامع حمایت از ایرانیان مراحل تصویب خودش را در دولت پشت سر گذاشته و در دستورکار صحن علنی مجلس قرار دارد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: این قانون ضمن اینکه یک بازنگری کرده به تسهیل خدمات کنسولی و روان تر کردن تردد ایرانیان عزیز به سرزمین مادری، یک نگاه ویژه ای به مسئله ایرانیان دوتابعیتی دارد که در چارچوب قانون مدنی بتوانیم تسهیلاتی را فراهم کنیم. این دسته از ایرانیان ما هرگز آنها را تهدید نمی‌دانیم بلکه حضور این ایرانیان را یک فرصت برای ایران و فرصت برای همه جهان می‌دانیم. چرا که ایرانیان ما در هر کجای عالم هستند منشا خدمات گسترده ای بوده‌اند.

وزیر امور خارجه همچنین گفت: ما بار دیگر از ایرانیان عزیز دعوت می‌کنیم که بدون دغدغه به سفرهای خودشان به ایران ادامه دهند و گرفتار تبلیغات کاذب ایران هراسی نشوند. ایران و همه ما به آنها خوش‌آمد می‌گوییم و در چارچوب تدابیری که اندیشیده شده ظرفیت های خوبی برای جذب و به کارگیری از تجربه این ایرانیان در دولت فراهم شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد