اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قطار کیم جونگ اون وارد روسیه شد/واکنش آمریکا به این سفر

قطار زرهی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی که بعدازظهر یکشنبه پیونگ یانگ را ترک کرد، از طریق پلی روی رودخانه رازدولنایا در منطقه پریمورسکی وارد روسیه شد.

به گزارش سایت طلا،خبرنگار اسپوتنیک گفت: «تقریباً در ساعت ۱۲:۱۵ به وقت محلی (۵:۱۵ به وقت مسکو)، قطار زرهی با واگن‌های سبز رنگ و خطوط زرد خود از روی پل رودخانه رازدولنایا در منطقه پریمورسکی عبور کرد و به سمت شمال حرکت کرد. دقیقاً همانطور که در عکس‌های رسمی خبرگزاری کره شمالی در زمان خروج کیم جونگ اون از پیونگ یانگ مشاهده شده بود.

رادیو صدای کره گزارش داد که کیم بعدازظهر یکشنبه ۱۰ سپتامبر با قطار شخصی خود پیونگ یانگ را به همراه هیئتی متشکل از مقامات ارشد حزبی، دولتی و نظامی ترک کرد.

در همین حال، نماینده اداره روستای مرزی خسان در پریمورسکی در جنوب‌ترین بخش خاور دور روسیه گفت که قطار رهبر کره شمالی در واقع از ایستگاه خسان عبور کرده است؛ اما زمان دقیق عبور این قطار را مشخص نکرده است.

پیشتر کرملین اعلام کرده بود که کیم جونگ اون طی روزهای آینده به دعوت ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به روسیه سفر خواهد کرد.

صبح سه شنبه خبرگزاری کره شمالی عکس‌هایی از مراسم عزیمت رهبر کره شمالی به روسیه منتشر کرد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه به خبرنگاران گفت که این مذاکرات در منطقه خاور دور انجام خواهد شد؛ اما محل دقیق آن را مشخص نکرد.

دیمیتری پسکوف، در واکنش به درخواست واشنگتن از کره شمالی برای عدم تامین تسلیحات مسکو، گفت که منافع روابط روسیه و کره شمالی مهم است، نه هشدارهای واشنگتن.

وی گفت: همانطور که می‌دانید، زمانی که روابط خود را با همسایگان از جمله کره شمالی برقرار می‌کنیم، بر منافع دو کشور تمرکز داریم و نه هشدارهای واشنگتن. ما در جهت منافع دو کشور پیش خواهیم رفت.

پسکوف پیش از این روز دوشنبه گفت که روسیه به تقویت دوستی با کره شمالی ادامه خواهد داد.

واکنش آمریکا به سفر رهبر کره شمالی به روسیه

آمریکا در واکنش به سفر رهبر کره شمالی به روسیه، مسکو را به وضع تحریم‌های بیشتر تهدید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به بیانیه کرملین در تایید برنامه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه برای سفر به کره شمالی واکنش نشان داده و روسیه را به وضع تحریم‌های بیشتر تهدید کرد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه گزارش‌ها درباره سفر «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی به کشورش را تایید کرد. پسکوف طی نشستی خبری در کرملین گفت که کیم با دعوت رسمی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه، طی روزهای آینده به این کشور می‌آید تا دو رهبر نشستی دوجانبه برگزار کنند.

«متیو میلر»، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این بیانیه کرملین لحنی تهدیدآمیز را علیه روسیه در پیش گرفته و ادعا کرد: «انتقال تسلیحات از کره شمالی به روسیه ناقض چند قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است.»

او به خبرنگاران مدعی شد: «ما البته به شکلی تهاجمی تحریم‌هایمان را علیه نهادهایی که جنگ روسیه را تامین کنند اعمال کرده‌ایم و به اعمال آن تحریم‌ها ادامه خواهیم داد و در اعمال تحریم‌های جدید به شکلی متناسب نیز تردید نخواهیم کرد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش علیه پوتین گفت که او در جنگ اوکراین مستاصل شده و ادامه داد: «او مجبور به سفر در طول کشور خودش برای دیدار با یک چهره مطرود در سطح بین‌المللی برای درخواست کمک در رابطه با جنگی که در ماه‌های اولش توقع پیروزی در آن را داشت شده است؛ توصیف من از این اتفاق این است که او دارد برای کمک التماس می‌کند.»

پیش از این، منابع آمریکایی و اروپایی ادعا کرده بودند که رهبر کره شمالی در ماه جاری میلادی به شهر «ولادی‌وستوک» در روسیه می‌رود تا درباره امکان ارائه تسلیحات به این کشور برای استفاده در جنگ اوکراین رایزنی ‌کند.

همچنین طبق گزارش «رویترز»، شبکه YTN کره جنوبی نیز روز دوشنبه (۱۱ سپتامبر، ۲۰ شهریور) گزارش داد به نظر می‌رسد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه عازم این کشور شده است.

طبق گزارش رسانه کره‌ای به نقل از یک منبع بلندپایه دولتی ناشناس، به نظر می‌رسد کیم با قطار ویژه به سمت مرز شمال شرقی کره شمالی می‌رود و نشست احتمالاً در روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد. این شبکه پیش‌تر گفته بود احتمال دارد نشست کیم و پوتین چهارشنبه برگزار شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد