اونس طلا2313.79
مظنه14,746,000
18 گرم3,404,100
ارزش سکه33,222,738
قدیم (بهار)37,800,000
جدید (امامی)41,200,000
نیم23,700,000
ربع14,900,000

دو دیدگاه متفاوت درباره قیمت سکه !

گروهی از سکه‌بازان در معاملات پشت‌خطی شنبه شب با اشاره به نزدیکی دلار به مرز ۵۰ هزار تومان، سعی داشتند احتمال صعودی شدن قیمت سکه را برجسته کنند. با این‌ حال کاهشی‌ها می‌گفتند رفتار سکه هوشیارانه‌تر از نرخ دلار است.

به گزارش سایت طلا،در معاملات پشت‌خطی شنبه شب معامله‌گران درباره قیمت سکه امامی در دومین روز هفته جاری دو دیدگاه متضاد داشتند. دسته اول یا همان جناج افزایشی بازار سعی داشتند با برجسته‌کردن فاصله اندک قیمت دلار با مرز روانی ۵۰ هزار تومان‌ احتمال صعود قیمت سکه را پررنگ‌‌ کنند.

قیمت دلار در بازار پشت‌خطی شنبه شب نزدیک مرز ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان قرار داشت. به‌عقیده فعالان اقتصادی تا زمانی که دلار در این محدوده باشد قیمت سکه می‌تواند یه سمت پله‌های بالاتر گام بردارد.

البته یکی دیگر از شروط رشد قیمت سکه این است که طلای آب‌شده رشد معناداری را ثبت کند. طلا دیروز تا نزدیک ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان پیش رفت اما در ادامه معاملات زیر ۱۰ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان قرار گرفت.

از سوی دیگر، کاهشی‌ها می‌گفتند رفتار سکه بازان هوشیارانه‌تر از نرخ دلار است. به باور آنها معامله‌گران سکه به اخبار سیاسی چشم دوخته‌اند و به زودی اخبار جدید از نشست شورای حکام درباره ایران می‌تواند در تعیین جهت‌گیری مسیر حرکتی بازار ارز و سکه اثر مثبت یا منفی بگذارد.

فنی‌های بازار معتقدند سکه درحال‌حاضر دو مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۵۰۰ و ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پیش‌روی خود دارد که اگر بالای این دو محدوده ماندگار شود، برای شکست کانال ۲۹ میلیون تومان تلاش خواهد کرد.

با این حال اگر مرز ۲۸ میلیون تومان ازدست‌برود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۷ میلیون تومان وجود دارد. یک نکته مهم این است که تا زمانی که سکه بالای ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد شانس سکه‌بازان افزایشی برای صعود بیشتر است.

قیمت واقعی (بی‌حباب) هر قطعه سکه امامی در بازار امروز یکشنبه ۱۹ شهریور ماه ۲۲ میلیون و ۴۹۴ هزار تومان است که با قیمت نقدی در بازار ۵ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان فاصله را نشان می‌دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد