اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نگرانی های جدید در اقتصاد منطقه یورو

برخی از نگرانیهای مالی در کشورهای منطقه یورو مانند، پرتغال، ایرلند و یونان، باعث میشود تا طلا در برابر دیگر ارزهای اصلی یکه تازی کند.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، در روز گذشته کاهش خرید طلا در بازار هند موجب افت جزئی قیمت این فلز گرانبها شد.
رونالد لیئونگ، رئیس نمایندگی شرکت طلای چیونگ در هنگ کنگ گفت: من فکر میکنم با نزدیک شدن به فصل جدید جشن های هندی، خرید این فلز گرانبها با رشد همراه باشد و بهای طلا مجددا صعود کند.
قیمت طلا در بازار نیویورک در روز دوشنبه با رشد 2 دلار و 30 سنت به 1320 دلار در هر اونس رسید.

براساس این گزارش، بهای طلا تا به امروز، در سال جاری با افزایش 20 درصدی به رکورد رسید.
تا وقتی که بانک مرکزی آمریکا نتواند گام تازه ای در جهت هدایت اقتصاد این مملکت بردارد، موقعیت ارزشی دلار در تزلزل خواهد بود.
موج تازه ای از نگرانیها سرمایه گذاران را تحت پوشش قرار داده، این نگرانی ها مربوط به بدهی های جدید منطقه یورو است که از آن جمله، ایرلند، پرتغال و یونان است، که سرمایه گذاران را به سمت طلا سوق داده و همین امر از عوامل رشد مجدد نرخ طلا است.

برپایه این خبر، یکی از سرمایه گذاران طلا در سنگاپور گفت: حجم تقاضا برای طلا در هند همچنان در سطح بالایی قرار دارد، در حالیکه خرید فیزیکی این فلز در تایلند کاهش یافته است.
معاملات آتی طلا در بازار ایالات متحده برای تحویل فوری در ماه دسامبر، با افزایش 1 دلار و 8 سنت، با نرخ 1318 دلار و 6 سنت در هر اونس معامله شد.

این گزارش حاکیست، فروشنده ای در سنگاپور گفت: برخی از نگرانیهای مالی در کشورهای منطقه یورو باعث میشود تا طلا در برابر دیگر ارزهای اصلی یکه تازی کرده و از همه آنان قدرتمند تر ظاهر شود و این امر باعث تضعیف سبد ارزهای اصلی خواهد شد.
بزرگترین صندوق بین المللی حمایت از معاملات طلا
SPDR گفت: منابع این صندوق در تاریخ اول اکتبر 1302.345 تن بوده است ولیکن در تاریخ چهارم اکتبر این ذخایر به 1301.913 تن کاهش یافته است.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد